Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Startpagina Help Zoek Onbeantwoorde berichten Alle ongelezen berichten Archief nieuwsbrieven Inloggen Registreren

De meest recente berichten

Oplossing.be  |  Windows  |  Opstart en afsluit problemen  |  Topic: Register verwijderd « vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: Register verwijderd  (gelezen 1635 keer)
popol
Member
*

Register verwijderd
« Gepost op: 27 januari 2010, 21:44:29 »

Ik wilde daarnet de pc van een collega opkuisen. Ik vrees echter dat ik in het register iets teveel verwijderd heb met cc cleaner.
 Als je dat welkomsscherm van XP moet aanmelden lukt dat niet meer. Paswoord ingeven lukt nog. Dan komt er heel kort te staan 'Uw instellingen worden geladen...', vervolgens zie ik heel kort mijn bureaublad-achtergrond zonder pictogrammen en kom ik weer terug in het welkomsscherm van xp. Ik krijg de melding 'U wordt afgemeld...' 'de instellingen worden opgeslagen'.

Zo kom ik dus nooit in XP, weet iemand een oplossing?

SoftAid
Global Moderator
Ambassador

Geslacht: Man

Nobody is perfect, not even me...

Re: Register verwijderd
« Antwoord #1 Gepost op: 28 januari 2010, 13:05:56 »

Er wordt nu een volledige nieuwe installatie van Windows OVER je bestaande Windows gezet, maar je instellingen, programma's en eigen bestanden worden niet geraakt.
Dit is dus een volledige vervanging van enkel je Windows bestanden.
Dat klopt gedeeltelijk, want je registerbestanden worden niet vervangen door nieuwe registerbestanden. Als dat wel zo was, zou je al je instellingen en linken naar programma's verliezen. De registerbestanden blijven behouden, en deze zijn nu corrupt. Je kan volgens mij niet opstarten. En je reg-backup van CCleaner kan je ook enkel terug zetten onder Windows.

Oplossing is mogelijk dit: HerstelConsole
Je start op met de XP-CD in de lade en Windows begint met bestanden te laden om uiteindelijk in een scherm te komen waar je kan kiezen tussen:

1 - Windows installeren
2 - Windows herstellen (druk op R)
3 - De Herstelconsole verlaten

Kies hier voor 2 - Windows Herstellen (Druk op R)
Je komt nu in een volgend scherm waar je een prompt wacht: C:\Windows\>

Typ hier
CD System32\config  en druk op Enter. De prompt veranderd in:
C:\Windows\System32\config>

Typ nu achtereenvolgens volgende commands, gevolgd door een Enter:

ren DEFAULT DEFAULT.old
ren SAM SAM.old
ren SECURITY SECURITY.old
ren SOFTWARE SOFTWARE.old
ren SYSTEM SYSTEM.old

Dit slaat je huidige register op als *.old

ren DEFAULT.bak DEFAULT
ren SAM.bak SAM
ren SECURITY.bak SECURITY
ren SOFTWARE.bak SOFTWARE
ren SYSTEM.bak SYSTEM

Dit maakt registerbestanden van je backup-registerbestanden

typ EXIT om de Herstelconsole te verlaten, verwijder de CD en start de PC opnieuw op (met succes, hoop ik Ik weet het niet)

Lachebek SoftAid Lachebek             
« Laatste verandering: 28 januari 2010, 13:19:23 door SoftAid » Gelogd

P4C800-E ASUSTeK Computer Inc., GeForce FX 5200, Windows XP Home SP3 NL NTFS, Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.60GHz (OC 3.12Ghz), 2048 MB RAM, HDD SATA: 250GB +1TB Extern + ATA:120GB, Free Avira AntiVir 10, IE-8, OE-6, Skynet ADSL Go, QuadBoot XPHome+XPPro+XPHome+Windows 7, Office XP (2002)
Emphyrio
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 29 januari 2010, 02:16:19 »

Ik vrees echter dat ik in het register iets teveel verwijderd heb met cc cleaner.

Los van de oplossing die SoftAid je aangeeft, vind ik het merkwaardig dat Ccleaner een geldige registersleutel/waarde verwijderdt.

Je kan trouwens slechts de voorgestelde registersleutels uitsluitend selecteren en herstellen. Je kan zelf géén registersleutels verwijderen viaCcleaner.

In al die jaren die dat ik Ccleaner gebruik, heb ik dit niet éénmaal meegemaakt.

Ben jij zeker dat dit met Ccleaner was (en niet met RegCleaner bv)?

popol
Member
*

« Antwoord #3 Gepost op: 30 januari 2010, 13:35:02 »

Het was met cc cleaner. Heb dit ook al vaak gebruikt op mijn laptop en nooit problemen mee gehad. Denk dat ik er id toekomst ook wat voorzichtiger mee ga omspringen.
Tenzij er iets anders verkeerd gelopen is natuurlijk. Al weet ik niet wat. Heb cc cleaner gebruikt en nadien mc afee geinstalleerd. Toen ik haar pc opnieuw wilde opstarten, ging het niet meer.
Voorlopig heb ik nog geen oplossing want een xp cd blijkt ze niet te hebben. Droevig
SoftAid
Global Moderator
Ambassador

« Antwoord #4 Gepost op: 30 januari 2010, 13:52:02 »

Voorlopig heb ik nog geen oplossing want een xp cd blijkt ze niet te hebben. Droevig
Hallo popol,

je hebt niet echt haar installatie-CD nodig. Eender welke Windows XP-CD laat je toe in Herstelconsole te gaan, en daar de registeraanpassingen uit te voeren.

P4C800-E ASUSTeK Computer Inc., GeForce FX 5200, Windows XP Home SP3 NL NTFS, Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.60GHz (OC 3.12Ghz), 2048 MB RAM, HDD SATA: 250GB +1TB Extern + ATA:120GB, Free Avira AntiVir 10, IE-8, OE-6, Skynet ADSL Go, QuadBoot XPHome+XPPro+XPHome+Windows 7, Office XP (2002)
popol
Member
*

« Antwoord #5 Gepost op: 03 februari 2010, 20:14:02 »

1) XP-Cd id lade
2) Windows herstellen

Tot hier lukt het, maar dan krijgt ze niet C:\Windows\>, maar D:\Windows\>. Of maakt dit niks uit?
Nadien wordt er een wachtwoord van Administrator gevraagd. Dit heeft ze echter niet, zegt ze. Ze heeft alleen een wachtwoord om op haar gebruikersnaam in te loggen, en eentje voor haar kinderen. Met geen van beide lukt het. Kan dit omzeild worden? Ik vrees van niet... .
SoftAid
Global Moderator
Ambassador

« Antwoord #6 Gepost op: 03 februari 2010, 21:23:42 »

Hallo popol,

Citaat
dan krijgt ze niet C:\Windows\>, maar D:\Windows\>.

Heb je in het voorgaande menu mogen kiezen bij welke Windows je wilt aanmelden? je moet dan een getal ingeven dat overeenkomt met de partitie waar WindowsXP op staat. Als WindowsXP op de C:\ stond, dan zou je normaal voor installatie 1 moeten kiezen.

Indien je geen keuze krijgt, en dus maar 1 Windows installatie op de PC hebt staan op de C:\ dan betekend
D:\Windows\> zien staan in plaats van de C:\Windows\> dat de C:\ herkend wordt als D:\Ik weet niet in hoeverre dit iets gaat uitmaken voor de herstelling....

Citaat
Nadien wordt er een wachtwoord van Administrator gevraagd. Dit heeft ze echter niet, zegt ze.

En dit dan in je eerste posting:
Citaat
Als je dat welkomsscherm van XP moet aanmelden lukt dat niet meer. Paswoord ingeven lukt nog.
??

Indien er geen wachtwoord is, kan je proberen om gewoon Enter te klikken. Je zou dan normaal verder moeten kunnen gaan.

Als dat lukt, dan zou je eerst eens moeten testen of de C:\ bereikbaar is door achter de D:\Windows\> volgende te typen:

CD ..        (CD gevolgd door een spatie en 2 punten, gevolgd door een Enter. Dit geeft je D:\>   Typ nu
C:    en druk op Enter. De D:\> veranderd in C:\>

Typ nu DIR en druk op Enter. Je zou nu een lijst moeten zien van mappen en bestanden die op de C:\  staan.

Indien je mappen en bestanden in de C:\ ziet staan dan doe je de commands die ik in vorige post heb uitgelegd.

Enkel de eerste command verander je nu eerst van:
CD System32\config    in CD Windows\System32\config

popol
Member
*

« Antwoord #7 Gepost op: 04 februari 2010, 19:30:20 »

Ze heeft het deze keer zelf gedaan (ik was er niet bij). Zal haar vragen of ze '1' of een ander getal heeft ingevoerd.

Mbt dat paswoord. Als ze gewoon opstart, krijgt ze op het welkomsscherm 2 mogelijkheden (gebruikers-ID): inloggen met haar naam en paswoord of met dat van haar kinderen. Die paswoorden worden aanvaard, je komt even op het bureaublad, waarna je weer wordt afgemeld. Bij het opstarten in veilige modus, of nu met die xp cd wordt er naar het paswoord van administrator gevraagd. Haar paswoord (of dat van haar kinderen) wordt niet aanvaard.
SoftAid
Global Moderator
Ambassador

« Antwoord #8 Gepost op: 04 februari 2010, 19:56:31 »

Bij het opstarten in veilige modus, of nu met die xp cd wordt er naar het paswoord van administrator gevraagd. Haar paswoord (of dat van haar kinderen) wordt niet aanvaard.
Hallo popol,

het is normaal zelfs zo dat je in veilige modus een nieuw administrator paswoord kan aanmaken, ongeacht of er al een paswoord was. ?

Daan123
Member
*

« Antwoord #9 Gepost op: 09 maart 2010, 14:05:56 »

Hallo

Sorry voor het verstoren van deze vraag (weet namelijk niet of dat mag).

Ik heb zelf iets te veel uit regedit verwijderd (onervaren Droevig) waardoor ik de hardware van mijn toetsenbord hebt verwijderd.
Mijn vraag is dus kan mijn probleem ook worden opgelost door bovenstaande methode?
SoftAid
Global Moderator
Ambassador

« Antwoord #10 Gepost op: 09 maart 2010, 18:59:09 »

Hallo Daan123,

ik heb er geen idee van wanneer er een backup van het register wordt gemaakt.

Als dit om je toetsenbord gaat, wordt het moeilijk, omdat je zonder toetsenbord (in Windows) geen opdrachten meer kan geven.

Als je vanaf CD opstart, en in Herstelconsole gat zal je toetsenbord de standaard drivers van het BIOS gebruiken. Maar hoe je in Herstelconsole een herstelling van je Register kan maken zie ik niet.

Als je een installatie-CD van XP hebt, dus een echte, geen recovery-CD, dan kan je een "In place" installatie overwegen. Bij dergelijke installatie wordt Windows overschreven, maar niet je eigen bestanden of programma's. Ik heb er geen idee van of je register wordt bijgewerkt? Je verliest niets, maar of je er bij gaat winnen Rollende ogen

Een "In place" installatie voer je uit als volgt:

Plaats de WinXP-CD in de lade en start de PC opnieuw op. Kies onmiddelijk voor opstarten vanaf CD.
Eenmaal in het Windows-installatiemenu krijg je de keuze uit:
1 - Windows installaren
2 - Windows Herstellen (R)
3 - Herstelconsole verlaten

Kies hier voor 1 - Windows Installeren

Nu kom je, na enkele vragen opnieuw in een keuzemenu:
1 - Windows installeren
2 - Windows Herstellen (R)

Kies nu voor 2 - Windows Herstellen (R)
= druk op de R- toets.

De installatie verloopt net als een nieuwe installatie.

Pagina's: [1] Omhoog Print 
Oplossing.be  |  Windows  |  Opstart en afsluit problemen  |  Topic: Register verwijderd « vorige volgende »
Ga naar:  

Contact Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Hosted by: combell.com