Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Startpagina Help Zoek Onbeantwoorde berichten Alle ongelezen berichten Archief nieuwsbrieven Inloggen Registreren

De meest recente berichten

Oplossing.be  |  Hardware  |  Geluidskaarten  |  Topic: Geen geluid op nieuwe pc « vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: Geen geluid op nieuwe pc  (gelezen 613 keer)
freddyboy
Jr. Member
**

Oplossing.be

Geen geluid op nieuwe pc
« Gepost op: 31 januari 2010, 09:35:29 »

Ik heb onlangs een nieuwe pc gekocht waarop reeds windows7 was voorgeïnstalleerd. Ik heb de geluidsstekkers in dezelfde contacten gestoken als bij mijn vorige pc (blauw=in en groen=out luidsprekers), resultaat : geen geluid.
Vroeger had ik wel slechts enkel deze 2 audiocontacten + een roze voor de microfoon, maar nu heb ik 2 bijkomende (zwart-grijs + geel). Als ik naar mijn geluidskaarten ga kijken vind ik er 2 terug nl: Realtek High Definition Digital (deze is actief) en ATI High Definition Audio Device.
Zou het kunnen dat ik voor de high definition mij een nieuwe kabel moet aanschaffen met 3 contactpunten?
Of moet iki mijn luidsprekers (logitech) vervangen omdat deze niet compatibel zijn met (Realtek high definition'?
Of moet ik deze geluidskaart uitschakelen en de andere (ATI) gebruiken voor mijn installatie?

M810DLU ECS, SiS 740 Rev 00, Windows XP, Prof, SP2, mobile AMD Duron(tm) 4, 479 MB RAM, HDD:117 + 8 GB, NTFS, AVG antivirus, IncrediMail
nickje
Jr. Member
**

Re: Geen geluid op nieuwe pc
« Antwoord #1 Gepost op: 11 maart 2010, 21:28:57 »

als je boksen het ervoor goed gedaan hebben, zat het ten eerste niet aan de boksen liggen.
en nee, je boksen zijn ook niet verouderd of zo iets, je hoeft ze normaal aleen inte pluggen in het groen gaatje (:

kijk met het progamma van realtek eens na of er boksen zijn aangesloten?

MS Windows 7 Home Premium
64-bit Intel core2 due CPU t6600 @ 2.20GHz, 4.0GB RAM, NVIDIA GeForce GT240M HDD:1T
Pagina's: [1] Omhoog Print 
Oplossing.be  |  Hardware  |  Geluidskaarten  |  Topic: Geen geluid op nieuwe pc « vorige volgende »
Ga naar:  

Contact Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Hosted by: combell.com