Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Startpagina Help Zoek Onbeantwoorde berichten Alle ongelezen berichten Archief nieuwsbrieven Inloggen Registreren

De meest recente berichten

Oplossing.be  |  Windows  |  Windows 7  |  Topic: win7: lokatie is niet beschikbaar. « vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: win7: lokatie is niet beschikbaar.  (gelezen 397 keer)
flupkevdw
Full Member

Oplossing.be

win7: lokatie is niet beschikbaar.
« Gepost op: 04 februari 2010, 21:18:41 »

Dag aan allen.

Mijn gebruikers account heb ik ingesteld dat ik alle mappen en bestanden kan zien, ook de verborgen en de systeem bestanden.
Echter de meeste mappen kan ik niet openen. Zoals Local Settings, start menu, application data, enz...

Er verschijnt een venstertje lokatie niet beschikbaar.
Verder ook de melding dat die bepaalde map niet toegankelijk is, toegang geweigerd. Ik kan enkel op OK klikken.

Hoe kan ik toch tot deze mappen in mijn account, toegang verkrijgen. Verbaasd Ik wil gewoon van alle mappen en bestanden op mijn pc toegang hebben en het volledige beheer.

Ook de map documents en setting op C:/ kan ik niet aan.
Ik heb administrator rechten.

mvg

flupke

Windows 7 Professional Unknow NLD
Intel(R) Core(TM)2 Quad  CPU   Q9300  @ 2.50GHz 1999
EQ45M
NVIDIA GeForce GT 230 1536MB 1680 x 1050
Realtek High Definition Audio
Nr: 1 Model: WDC WD7501AALS-00J7B0
 Nr: 2 Model: Generic USB CF Reader USB Device
 Nr: 3 Model: Generic USB MS Reader USB Device
flupkevdw
Full Member

Oplossing.be

Re: win7: lokatie is niet beschikbaar.
« Antwoord #1 Gepost op: 05 februari 2010, 20:46:00 »

Voor wie het ook voorheeft  Grijns, ik heb zelf wat zitten zoeken Rollende ogen:  de map Documents and settings, die we kennen van XP,  bestaat eigenlijk niet meer in Vista en win7. 

Toch als men via mapopties,  de beveiligde systeem bestanden zichtbaar maakt, dan verschijnt er toch een map Documents and SettingsVerbaasd

Deze map wordt gebruikt door Vista en Win7 in het geval men XP als virtueel systeem instelt. Ze is dus niet toegankelijk vanuit win7, omdat ze daar eigenlijk niet bestaat.  Bij eigenschappen zul je ook geen pad of doel vinden. Toch wel verwarrend, maar je moet het weten.

En alle submappen van deze  Documents and Settings, zijn voorzien van het snelkoppelings teken. Deze submappen (eigenlijk dus snelkoppelingen)  zie je wel in de map 'gebruikers', maar zijn ook niet toegankelijk, ook weer omdat ze eigenlijk niet bestaan in win7.

In Win7 vindt men deze bestanden terug onder appData en dan local.  Daarvoor moet je wel in mapopties, de verborgen bestanden en mappen zichtbaar maken.

Win7 is wel degelijke een groot verschil met XP, vind ik. De overstap naar een ander besturingssysteem was volgens mij nog nooit zo groot. (XP naaar WIN7,  Vista heb ik nooit echt gebruikt).

Probleem opgelost!  Knipoog

groeten van een gelukkig Flupke Lachen

Windows 7 Professional Unknow NLD
Intel(R) Core(TM)2 Quad  CPU   Q9300  @ 2.50GHz 1999
EQ45M
NVIDIA GeForce GT 230 1536MB 1680 x 1050
Realtek High Definition Audio
Nr: 1 Model: WDC WD7501AALS-00J7B0
 Nr: 2 Model: Generic USB CF Reader USB Device
 Nr: 3 Model: Generic USB MS Reader USB Device
Pagina's: [1] Omhoog Print 
Oplossing.be  |  Windows  |  Windows 7  |  Topic: win7: lokatie is niet beschikbaar. « vorige volgende »
Ga naar:  

Contact Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Hosted by: combell.com