Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Startpagina Help Zoek Onbeantwoorde berichten Alle ongelezen berichten Archief nieuwsbrieven Inloggen Registreren

De meest recente berichten

Oplossing.be  |  Windows  |  Windows 7  |  Topic: Schijf formatteren in Windows 7 « vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: Schijf formatteren in Windows 7  (gelezen 218 keer)
Belgian Waffle
Member
*

Schijf formatteren in Windows 7
« Gepost op: 08 maart 2010, 16:03:04 »

Ik zou graag Windows 7 opnieuw installeren in de 32 bit versie , maar er eerst Windows 7 64 bit volledig afgooien. Als ik Windows 7 echter wil formatteren vanop mijn cd-rom, krijg ik na het klikken op format enkel de waarschuwing te zien dat ik er windows af ga smijten, en gebeurd er verder niks.

Moet ik in mijn instellingen één of andere beveiliging uitschakelen ofzo? Ik wil gewoon weer mijn blanco harde schijf.
SoftAid
Global Moderator
Ambassador

Geslacht: Man

Nobody is perfect, not even me...

Re: Schijf formatteren in Windows 7
« Antwoord #1 Gepost op: 08 maart 2010, 16:15:25 »

Hallo Belgian Waffle (hmm... Grijns)

Hoe probeer je de installatie uit te voeren. Start je van uit je bestaande Windows, of start je de PC op met de Windows 7 DVD in de lader. Enkel dit laatste geeft je de mogelijkheid om te formatteren.

Ook dit nog:

If you want to create, extend, delete, or format a partition (and you started Windows from the installation disc), click Drive options (advanced), click the option you want, and then follow the instructions. Continue to follow the instructions.

Lachebek SoftAid Lachebek             

P4C800-E ASUSTeK Computer Inc., GeForce FX 5200, Windows XP Home SP3 NL NTFS, Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.60GHz (OC 3.12Ghz), 2048 MB RAM, HDD SATA: 250GB +1TB Extern + ATA:120GB, Free Avira AntiVir 10, IE-8, OE-6, Skynet ADSL Go, QuadBoot XPHome+XPPro+XPHome+Windows 7, Office XP (2002)
Belgian Waffle
Member
*

« Antwoord #2 Gepost op: 08 maart 2010, 16:32:17 »

Ik vermoed dat het toch enigszins gelukt moet zijn, gezien ik Windows niet meer kan opstarten. Ik krijg nu wel enkel nog de keuze tot het installeren van een systeem met een x86 en een x64 architecture.

Wat houd die x86 in, en waar is mijn 32 bit optie heen? Bij het installeren van de x64 had ik problemen met videos en geluid.

Denk ook niet dat ik nu een volledig geformatteerde hd heb gezien niet alle partities volledig beschikbaar zijn, al is dat zeker geen prioriteit voor mij, wil enkel die 32 bit versie kunnen installeren.
SoftAid
Global Moderator
Ambassador

Geslacht: Man

Nobody is perfect, not even me...

« Antwoord #3 Gepost op: 08 maart 2010, 16:46:06 »

Hallo Belgian Waffle  (met slagroom?)

x86 = 32 bit

Enkel de partitie die je had gekozen (en waar je Windows 7 64 bit) op stond wordt geformatteerd.

De andere partities blijven onveranderd, ook gaat daar geen data verloren.

Lachebek SoftAid Lachebek             

P4C800-E ASUSTeK Computer Inc., GeForce FX 5200, Windows XP Home SP3 NL NTFS, Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.60GHz (OC 3.12Ghz), 2048 MB RAM, HDD SATA: 250GB +1TB Extern + ATA:120GB, Free Avira AntiVir 10, IE-8, OE-6, Skynet ADSL Go, QuadBoot XPHome+XPPro+XPHome+Windows 7, Office XP (2002)
Belgian Waffle
Member
*

« Antwoord #4 Gepost op: 08 maart 2010, 16:55:25 »

OK, alleszins bedankt voor de hulp, hoop dat ik nu geluid zal hebben, en dat mijn drivers werken!
Pagina's: [1] Omhoog Print 
Oplossing.be  |  Windows  |  Windows 7  |  Topic: Schijf formatteren in Windows 7 « vorige volgende »
Ga naar:  

Contact Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Hosted by: combell.com