Pagina's: [1]
|
 |
|
Auteur
|
Topic: Laatste 10 postings weergeven in site ? (gelezen 444 keer)
|
opel94
Full Member

Geslacht: 
|
Ik zit met zo iets in mijn hoofd ik weet niet als het werkt maar ik zou het wel
leuk vinden als het zou gaan. dus vraag ik het hier dan ook maar direct.
Wat wil ik, ik heb mijn forum gebouwd en mijn website nu vraag ik me af
als het mogenlijk is om bv steeds de laatste 10 nieuwste postings te laten zien
en te intigreren op mijn website op de page genaamd forum. nu staat er
gewoon een tekst forum als men er opklikt geraakt men naart forum. via
hyperlink
of ook de inlog kader bv op die page invoegen soort front
met kallender of die bv events aan geeft wat opt forum staan
|
|
|
|
|
|
30D5 Hewlett-Packard, Intel(R) Core(TM)2 CPU T5200 @ 1.60GHz, 1596 MHz, Intel(R) GMA 950, Conexant High Definition SmartAudio HD2, Windows Vista, SP1, NLB, HDD:156 GB, C:\, NTFS, 2039 MB RAM, Kaspersky Anti-Virus 6.0, Internet Explorer 7.0, Microsoft Outlook
|
|
|
SoftAid
Global Moderator
Ambassador

Geslacht: 

Nobody is perfect, not even me...
|
Hallo opel94, en je forum vinden we waar...   SoftAid 
|
|
|
|
|
|
P4C800-E ASUSTeK Computer Inc., GeForce FX 5200, Windows XP Home SP3 NL NTFS, Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.60GHz (OC 3.12Ghz), 2048 MB RAM, HDD SATA: 250GB +1TB Extern + ATA:120GB, Free Avira AntiVir 10, IE-8, OE-6, Skynet ADSL Go, QuadBoot XPHome+XPPro+XPHome+Windows 7, Office XP (2002)
|
|
|
fearbear
Ambassador

Geslacht: 

Kennis = macht. macht ~ verantwoordelijkheid
|
Als ik het me goed herinner, gebruik je phpBB. Aangezien alle topics en
posts worden opgeslagen in een mysql-database, kan je die met php vanop je site
ook benaderen en de recentste topics laten zien. Voor een concrete oplossing kan
je ofwel in de database gaan liggen zoeken en zelf een script proberen maken.
Een tweede mogelijkheid is een mod of een plugin zoeken op de site van phpbb die
dat voor je doet, of op het forum daar je licht eens opsteken. Zij zullen je
ongetwijfeld beter kunnen verderhelpen.
|
|
|
|
|
|
GeForce 7900 GS, Windows XP, Prof, SP2, EN, Intel(R) Core(TM)2 CPU 6400 @ 2.13GHz, 2045 MB RAM, HDD:312 GB, NTFS, AntiVir antivirus, ZoneAlarm Firewall, Firefox 2.0
|
|
|
opel94
Full Member

Geslacht: 
|
Hallo
opel94, en je forum vinden we waar...   SoftAid  http://www.vwbelgium-community.be/phpBB3/
|
|
|
|
|
|
30D5 Hewlett-Packard, Intel(R) Core(TM)2 CPU T5200 @ 1.60GHz, 1596 MHz, Intel(R) GMA 950, Conexant High Definition SmartAudio HD2, Windows Vista, SP1, NLB, HDD:156 GB, C:\, NTFS, 2039 MB RAM, Kaspersky Anti-Virus 6.0, Internet Explorer 7.0, Microsoft Outlook
|
|
|
opel94
Full Member

Geslacht: 
|
Als ik het
me goed herinner, gebruik je phpBB. Aangezien alle topics en posts worden
opgeslagen in een mysql-database, kan je die met php vanop je site ook benaderen
en de recentste topics laten zien. Voor een concrete oplossing kan je ofwel in
de database gaan liggen zoeken en zelf een script proberen maken. Een tweede
mogelijkheid is een mod of een plugin zoeken op de site van phpbb die dat voor
je doet, of op het forum daar je licht eens opsteken. Zij zullen je ongetwijfeld
beter kunnen verderhelpen.
ik heb zelf dus een datebase van
mijn forum moeten maken eerst voor ik een forum kon maken in mijn website
gegevens. van de hosting uit  als het dit is wat je bedoeld. http://img140.imageshack.us/img140/8091/gegevens.jpg
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
opel94
Full Member

Geslacht: 
|
Dag
opel94, ben je hier nog verder in geraakt?  Met een mod zal je niet verder raken denk ik, aangezien
het niet op het board zelf is dat je de recente posts wil. Je wil ze immers op
een pagina buiten het forum maar op dezelfde site, als ik het goed versta  . Er is een phpBB wiki-artikel voor, maar het is wat technisch. Het is
dus de eerste oplossing die fearbear gaf, nl. zelf een script proberen maken,
maar dan met de code al gegeven  . Nee ik ben er nog niet verder in geraakt en idd het
is zoals ik je aangeeft ik zou graag dat op een webpage extern dan wille zette
omt zo simpel mogenlijk uit te leggen ondanks dat beide op zelfste hosting staan

|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
opel94
Full Member

Geslacht: 
|
Anders
moet je het wiki-artikel dat ik linkte eens proberen volgen?  'k Had de link eigenlijk in vetjes moeten zetten, misschien
keek je er over... Ja ik heb het artikel gezien lijkt niet echt
simpel zo op het eerste zicht nu vraag ik me af moet dat inhet forum die BB
codes dan of op de html page die ik maak
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pagina's: [1]
|
|
|
|
|