Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Startpagina Help Zoek Onbeantwoorde berichten Alle ongelezen berichten Archief nieuwsbrieven Inloggen Registreren

De meest recente berichten

Oplossing.be  |  Windows  |  Windows programma's  |  Topic: Gezondheid harde schijf « vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: Gezondheid harde schijf  (gelezen 205 keer)
theo
Senior Member

De Oplossing!

Gezondheid harde schijf
« Gepost op: 09 juni 2010, 10:37:32 »

Hello folks

Omdat mijn computerken al een paar jaren oud is (van 2004) heb ik het progsken CrystalDiskInfo geïnstalleerd. De laatste dagen krijg ik een verwittiging over Reallocated Sectors Count met volgende waarden: Huidig 100, slechtste 100, schat 36, RAW waarde 1.

Info opgezocht op het internet maar ik geraak er niet wijs uit. Hoeveel belang moet ik hier aan hechten ? Gaat mijn harde schijf kapot en moet ik die zo vlug mogelijk vervangen of eventueel een nieuw machien kopen ?

Wat denken jullie ervan ?
Met beste dank.
Theo

Win XP Pro - Intel P4 D865PERL - SP3 - 3.0 Ghz - 1 GB Ram - HDD 75 GB - Geforce FX 5700 LE - NOD32 - ADSL Scarlet -  Toshiba SD-M1222 DVD-rom - Artec WRR-4848 RW
SoftAid
Global Moderator
Ambassador

Geslacht: Man

Nobody is perfect, not even me...

Re: Gezondheid harde schijf
« Antwoord #1 Gepost op: 09 juni 2010, 11:47:04 »

Hallo Theo,

de waarschuwing duid inderdaad op een slijtage van je HDD. Deze krijgt slechte sectoren, die dan in de interne tabellen van de HDD worden gemarkeerd als slecht, en volgende sessie worden overgeslaan.

Op zich komt het niet op enkele honderden sektoren meer of minder aan, maar het duid wel op een algemene achteruitgang van de gezondheid van je HDD.

Je kan het tooltje HDD regenerator gebruiken om als je minder goede sectoren te laten selecteren en vervangen. HDD-Regenerator verwijderd geen data, en werkt zeer naukeurig.

Het blijft natuurlijk koffiedik kijken over het "wanneer" je HDD de geest geeft, en je data mogelijk niet meer kan benaderd worden. Regelmatig een Image maken van je HDD partitie(s) is dus zeker aangeraden (altijd eigenlijk)

Lachebek SoftAid Lachebek             

P4C800-E ASUSTeK Computer Inc., GeForce FX 5200, Windows XP Home SP3 NL NTFS, Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.60GHz (OC 3.12Ghz), 2048 MB RAM, HDD SATA: 250GB +1TB Extern + ATA:120GB, Free Avira AntiVir 10, IE-8, OE-6, Skynet ADSL Go, QuadBoot XPHome+XPPro+XPHome+Windows 7, Office XP (2002)
theo
Senior Member

De Oplossing!

Re: Gezondheid harde schijf
« Antwoord #2 Gepost op: 10 juni 2010, 09:09:35 »

Dag SoftAid

Bedankt voor uw antwoord. Ik zal er zeker rekening mee houden en die hdd-regenerator proberen.

Groetjes van Theo. Have a nice day.

Win XP Pro - Intel P4 D865PERL - SP3 - 3.0 Ghz - 1 GB Ram - HDD 75 GB - Geforce FX 5700 LE - NOD32 - ADSL Scarlet -  Toshiba SD-M1222 DVD-rom - Artec WRR-4848 RW
Pagina's: [1] Omhoog Print 
Oplossing.be  |  Windows  |  Windows programma's  |  Topic: Gezondheid harde schijf « vorige volgende »
Ga naar:  

Contact Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Hosted by: combell.com