Help!

PC-Problemen?
De vrijwilligers van Oplossing.be zoeken gratis met u mee!

Hulp bij posten

Recente topics

Auteur Topic: opzetten van een helpdesk  (gelezen 4227 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline guy8780

  • Volledig lid
  • **
  • Berichten: 169
  • alles kan beter
opzetten van een helpdesk
« Gepost op: 17 september 2007, 11:39:57 »
Hallo

Binnen ons bedrijf willen we een helpdesk opzetten voor ICT. Kent er iemand een programma (al dan niet betalend) dat daarvoor geschikt is? Wat is jullie ervaring? Is er mogelijkheid tot opvolging (status van de vraag)?

Groeten

Guy
GWindows 7 Professional SP1 NLD 64bit
Intel(R) Core(TM) i5-2500 CPU @ 3.30GHz 3301
1497
mv video hook driver2 0MB 1920 x 1080
High Definition Audio-apparaat
Nr: 1 Model: ST500DM002-1BD142 ATA Device
C:\ NTFS 465,76GB 397,79GB 8.081MB
AV: Geen antivirus geïnstalleerd
FW: Windows Firewal Enabled: True

Offline WDO

  • Ervaren lid
  • ***
  • Berichten: 370
  • Geslacht: Man
  • The answer is out here somewhere
Re: opzetten van een helpdesk
« Reactie #1 Gepost op: 17 september 2007, 12:38:27 »
Hey,

Weet je soms wat voor infrastructuur jullie gebruiken op jullie servers?

Ik weet dat microsoft wel zo een packet heeft waarmee je problemen kan invoeren, mensen hiervan op de hoogte brengen en dit probleem kan opvolgend.

Dit kan dan in de sharepoint portal geïntegreerd worden (als jullie windows Server draaien natuurlijk) en dan is het meteen centraal toegankelijk en up to date.

Vraag me wel niet naar de naam van deze applicatie want dat weet ik niet :)
Asus A6JC-Q088H
Duo T2300 @ 1.66Ghz
2GB DDR II

Offline guy8780

  • Volledig lid
  • **
  • Berichten: 169
  • alles kan beter
Re: opzetten van een helpdesk
« Reactie #2 Gepost op: 18 september 2007, 08:25:26 »
WDO

Aan servers geen gebrek: window server, linux en unix.

Groeten

Guy
GWindows 7 Professional SP1 NLD 64bit
Intel(R) Core(TM) i5-2500 CPU @ 3.30GHz 3301
1497
mv video hook driver2 0MB 1920 x 1080
High Definition Audio-apparaat
Nr: 1 Model: ST500DM002-1BD142 ATA Device
C:\ NTFS 465,76GB 397,79GB 8.081MB
AV: Geen antivirus geïnstalleerd
FW: Windows Firewal Enabled: True

Offline Konfu

  • Oplosser
  • ****
  • Berichten: 708
  • Geslacht: Man
Re: opzetten van een helpdesk
« Reactie #3 Gepost op: 18 september 2007, 09:17:26 »
Een helpdesk is niet echt een programma maar een groep van mensen die instaan voor het oplossen van problemen van gebruikers. U kan wel bijvoorbeeld gebruik maken van een ticket systeem, waarbij alles mooi kan opgevolgd worden (zoals de meeste bedrijven werken).

Normaal moet uw ICT manager hiervan toch enige kennis hebben ?
P4C800 ASUSTeK Computer Inc., RADEON 9600 XT AGP, Windows XP Pro SP2, Intel Pentium 4 CPU 3.00GHz, 1024 MB RAM, HDD: 320GB, Telenet, Internet Explorer 7.0, Outlook Express

Offline WDO

  • Ervaren lid
  • ***
  • Berichten: 370
  • Geslacht: Man
  • The answer is out here somewhere
Re: opzetten van een helpdesk
« Reactie #4 Gepost op: 18 september 2007, 09:42:13 »
ja dat zou ik ook denken...
En als deze niet aan je verwachtingen voldoen kan je nog altijd zelf 1 (laten) maken al dan niet intern ofzo...

Denk maar aan C# en webparts voor integratie in een sharepoint portal bijvoorbeeld...

Maar zoals Konfu al zei... De ICT manager zal er toch wel wat van kennen. :)
Asus A6JC-Q088H
Duo T2300 @ 1.66Ghz
2GB DDR II

Offline guy8780

  • Volledig lid
  • **
  • Berichten: 169
  • alles kan beter
Re: opzetten van een helpdesk
« Reactie #5 Gepost op: 19 september 2007, 16:29:25 »
WDO

ICT genoeg maar een ICT manager hebben we niet. Het wordt beheerd door een aantal mensen onder de noemer al doende leren. Daarom ook de vraag naar programma's, ervaringen, enz.

Guy
GWindows 7 Professional SP1 NLD 64bit
Intel(R) Core(TM) i5-2500 CPU @ 3.30GHz 3301
1497
mv video hook driver2 0MB 1920 x 1080
High Definition Audio-apparaat
Nr: 1 Model: ST500DM002-1BD142 ATA Device
C:\ NTFS 465,76GB 397,79GB 8.081MB
AV: Geen antivirus geïnstalleerd
FW: Windows Firewal Enabled: True

Offline WDO

  • Ervaren lid
  • ***
  • Berichten: 370
  • Geslacht: Man
  • The answer is out here somewhere
Re: opzetten van een helpdesk
« Reactie #6 Gepost op: 19 september 2007, 16:47:19 »
Sorry Guy8780

Maar namen van zulke programma's weet ik echt niet.
Heb er beetje achter gegoogled maar heeft voor niet veel oplossingen gezorgd.

Heb je geen developers in jullie bedrijf? want dan kan je het helemaal custom fit maken naar jullie eisen.

Zou normaal niet al te lang mogen duren (max 3weekjes voor ervaren developers) ook niet.

... mss dat andere mensen je wel aanbevelingen kunnen doen
Asus A6JC-Q088H
Duo T2300 @ 1.66Ghz
2GB DDR II

Offline Konfu

  • Oplosser
  • ****
  • Berichten: 708
  • Geslacht: Man
Re: opzetten van een helpdesk
« Reactie #7 Gepost op: 19 september 2007, 17:38:36 »
Google maar eens op ticket system, programma's genoeg
P4C800 ASUSTeK Computer Inc., RADEON 9600 XT AGP, Windows XP Pro SP2, Intel Pentium 4 CPU 3.00GHz, 1024 MB RAM, HDD: 320GB, Telenet, Internet Explorer 7.0, Outlook Express

 


www.combell.com