Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Startpagina Help Zoek Onbeantwoorde berichten Alle ongelezen berichten Archief nieuwsbrieven Inloggen Registreren

De meest recente berichten

Oplossing.be  |  Internet  |  Internet Algemeen  |  Topic: Laptop dell latitude krijg ik niet op internet! « vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] Omlaag Print
Auteur Topic: Laptop dell latitude krijg ik niet op internet!  (gelezen 432 keer)
Firebirdy
Global Moderator
Ambassador

Geslacht: Man

Re: Laptop dell latitude krijg ik niet op internet!
« Antwoord #15 Gepost op: 23 juli 2010, 20:10:10 »

Citaat
Hmm.. waarschijnlijk dus even een zip prgr op de laptop zetten
Theofilus, 'k heb het zelf even getest Lachebek. Wat je download is toch een uitvoerbaar bestand, R151327.exe? Daarvoor heb je niets nodig...

Bij het uitvoeren wordt me een doelmap gevraagd en na het uitpakken wordt de installatie gestart.

Driver: download

Lukt dit bij jou?
« Laatste verandering: 23 juli 2010, 23:10:42 door Firebirdy » Gelogd

Intel Core2Duo E6400 / 4 GB Corsair XMS2-6400 / HD4870 512 MB / Logitech Z-5500 / 3,50 TB storage / Running Win7 / Samsung 226BW 22" + Samsung T220 22" / ISP: Dommel.com
Theofilus
Full Member

Oplossing.be

« Antwoord #16 Gepost op: 23 juli 2010, 23:14:38 »

ik krijg het volgende, geen exe bestand zoals je ziet.

Theofilus

Windows 7 home premium - Intel(R) Atom - CPU 330 1,6 GHz - NTFS - 2 Gb Memory -  Harddisk 250 GB+Iomega 500 GB extern - NVIDIA - Samsung SyncMaster 2253BW- Avira Antivir Free - Smart Defrag - Firefox 3.5 - solcon - Thunderbird - Canon MP 640
Firebirdy
Global Moderator
Ambassador

« Antwoord #17 Gepost op: 23 juli 2010, 23:26:37 »

Ik dacht het nog Lachebek. Ik kreeg twee keuzes, de eerste om de Dell download manager te gebruiken en de tweede om het rechtstreeks te downloaden. Waarom die download manager bovenaan staat of überhaupt een 'aanbevolen keuze' is, joost mag het weten.

Kortom, ik had dit veel eerder moeten doen: Knipoog

Rechtstreekse link: http://ftp.us.dell.com/network/R151327.exe

Intel Core2Duo E6400 / 4 GB Corsair XMS2-6400 / HD4870 512 MB / Logitech Z-5500 / 3,50 TB storage / Running Win7 / Samsung 226BW 22" + Samsung T220 22" / ISP: Dommel.com
Theofilus
Full Member

Oplossing.be

« Antwoord #18 Gepost op: 24 juli 2010, 08:21:49 »

heb ik gedaan, en dat is gelukt.
maar nu kan hij nog steeds geen verbinding maken.
heb de key ingevoerd, waarna hij zoekt, en na verloop van tijd stopt met zoeken, en terugspringt naar het laten zien van alle verbindingen in de straat

Windows 7 home premium - Intel(R) Atom - CPU 330 1,6 GHz - NTFS - 2 Gb Memory -  Harddisk 250 GB+Iomega 500 GB extern - NVIDIA - Samsung SyncMaster 2253BW- Avira Antivir Free - Smart Defrag - Firefox 3.5 - solcon - Thunderbird - Canon MP 640
Theofilus
Full Member

Oplossing.be

« Antwoord #19 Gepost op: 24 juli 2010, 09:24:34 »

Hoi Theofilus,

De netwerkkaart is idd zoals Firebirdy al zegt één van Broadcom 57xx series.
Om draadloos te verbinden maak je gebruik van usb, waarom werkt de WLan kaart van de laptop niet meer?
De WLan adapter wordt niet weergegeven in apparaatbeheer met een uitroepteken als ie niet geinstalleerd is.
Hier kun je de drivers voor je Wlan downloaden >>  http://support.euro.dell.com/support/downloads/driverslist.aspx? os=WW1&catid=5&dateid=-1&impid=-1&osl=DU&typeid=-1&forma tid=-1&servicetag=&SystemID=LATITUDE+D630&hidos=WW1&hidlang=du&a mp;TabIndex=&scanSupported=False&scanConsent=False

Heb zelf ook even zitten zoeken maar de Intel (R) Wireless WiFi Link 4965AGN driver heeft me verder geholpen.

Succes
heb ook dit gedaan, krijg nu de volgende melding:

Firebirdy
Global Moderator
Ambassador

« Antwoord #20 Gepost op: 24 juli 2010, 09:53:13 »

heb ik gedaan, en dat is gelukt.
maar nu kan hij nog steeds geen verbinding maken.
heb de key ingevoerd, waarna hij zoekt, en na verloop van tijd stopt met zoeken, en terugspringt naar het laten zien van alle verbindingen in de straat
Maar Theofilus, kan je nu verbinding krijgen via de gewone netwerkkabel, dus niet draadloos? Ik zie dat je LAN-verbinding er staat, dat is alvast goed... Lachebek

Theofilus
Full Member

Oplossing.be

« Antwoord #21 Gepost op: 24 juli 2010, 10:02:14 »

jeps, heb nu met de netwerkkabel verbinding  Grijns

Dasle
Member
*

« Antwoord #22 Gepost op: 25 juli 2010, 17:34:50 »

Hoi Theofilus,

De driver voor de SM-buscontroller is niet geinstalleerd en nog diverse anderen.

SM-buscontroller/Chipset >> http://ftp.us.dell.com/chipset/R153997.exe

Misschien dat het tooltje Speccy van de makers van Ccleaner je meer info verschaft over de hardware in je laptop zodat je gerichter na de benodigde drivers kunt zoeken.

Speccy >> http://www.piriform.com/speccy/download/standard

Theofilus
Full Member

Oplossing.be

« Antwoord #23 Gepost op: 04 augustus 2010, 21:58:48 »

wegens vakantie even niet kunnen sleutelen aan je info.

maar inmiddels heb ik je eerste link geinstalleerd. Nog zonder resultaat.

de 2e link heb ik gedownload en ook geinstalleerd, welke info moet je daarvan precies hebben?

Dasle
Member
*

« Antwoord #24 Gepost op: 06 augustus 2010, 20:20:04 »

Hoi Theofilus,

Als je zoals jij aangeeft de eerste link hebt geïnstalleerd zou de SM-buscontroller in apparaatbeheer niet meer aanwezig mogen zijn zie afb.

Als je Speccy start kun je via Graphics, Audio enz kijken welke hardware er in je laptop zit en dan op de site van Dell de juiste driver downloaden.
Ik weet het niet zeker of je netwerkkaart door speccy wordt herkend maar het is het proberen waard.

Anders zou je op de driver download pagina van Dell enkele drivers onder (Network) downloaden en proberen ze te installeren. Heb je de foute krijg je een melding dat voor de driver geen compatibele hardware is gevonden. De US en Japan drivers zou ik als allerlaatste proberen. Het klinkt gek maar bij mij was in apparaatbeheer geen wireless netwerkkaart te bespeuren. Ik wist dat die erin zat en gewerkt had en na verschillende drivers geprobeerd te hebben deed ie het weer en was ie ook opeens zichtbaar in apparaatbeheer.

Theofilus
Full Member

Oplossing.be

« Antwoord #25 Gepost op: 09 augustus 2010, 20:38:12 »

klopt die sm-buscontroller is niet meer te zien.
ben nu bezig met zoeken naar je andere optie.
kom er op terug.

Theofilus
Full Member

Oplossing.be

« Antwoord #26 Gepost op: 21 augustus 2010, 16:50:39 »

op de dell site de verschillende drivers gedownload. geen resultaat.
mss toch maar xp opnieuw installeren. en kijken wat hij dan doet.

Dasle
Member
*

« Antwoord #27 Gepost op: Vandaag om 01:15:08 »

Hoi Theofilus,

Net terug van vakantie en spijtig genoeg is het niet je gelukt.
Ben benieuwd of met een herinstallatie je probleem opgelost is  Knipoog
Pagina's: 1 [2] Omhoog Print 
Oplossing.be  |  Internet  |  Internet Algemeen  |  Topic: Laptop dell latitude krijg ik niet op internet! « vorige volgende »
Ga naar:  

Contact Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Hosted by: combell.com