Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Startpagina Help Zoek Onbeantwoorde berichten Alle ongelezen berichten Archief nieuwsbrieven Inloggen Registreren

De meest recente berichten

Oplossing.be  |  Windows  |  Windows algemeen  |  Topic: Probleem met typen en scrollen?? « vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: Probleem met typen en scrollen??  (gelezen 192 keer)
fort.elektro
Member
*

Probleem met typen en scrollen??
« Gepost op: 22 juli 2010, 21:19:44 »

Hallo,

IK weet zelfs niet of het onderwerp wel goed gekozen is
maar ik beschrijf even het probleem.
(On)Regelmatig, tijdens het typen komen de letters niet op het scherm, bv bij exel of word, en moet je even wachten tot het weer verder gaat (ong 1a2 sec.) dit gebeurd niet zo heel vaak laat ik zeggen om de 10min.
(het is nu net weer gebeurd terwijl ik dit aan het typen was).
En dit zou wel eens voor problemen kunnen zorgen als bv de comma net wegvalt bij een overschrijving. Ik weet het
niet

Ook bij het surfen valt het scrollen soms weg en moet je even op de muis klikken om weer verder te kunnen.
Weet er iemand raad? is dit echt een probleem of soort virus?

Het gaat dus over een laptop Toshiba Satellite PRo
Ik gebruik het normale klavier van deze laptop met een extra nummriek klaviertje, ook van Toshiba.
Met windows XP Home Edition 2002.
Voor de rest heb ik hier eigenlijk geen klachten over en doet hij al vele jaren wat hij moet doen.

M.v.g. Tony

« Laatste verandering: 22 juli 2010, 22:50:46 door SoftAid » Gelogd
spyder
Ambassador

PC probleem zit meestal tussen scherm en rugleun

Re: Probleem met typen en scrollen??
« Antwoord #1 Gepost op: 23 juli 2010, 10:19:37 »

Hoi Tony,

Hoelang is het geleden dat je PC een "onderhoudsbeurt" gekregen heeft? Er is iets dat je systeem tijdelijk doet bevriezen, en dat zou perfect een virus kunnen zijn, maar ook (door de vele programma's die je draait of mee opstart) bvb je virusscanner die nu moeite heeft om alle taakverzoeken te voldoen zonder dat je er iets van merkt.

WIl je even het stappen plan (zie de link in de nieuwsbalk) uitvoeren en de logfiles in je volgende berichtje plaatsen?

groetjes

PS. het opruimen en defragmenteren van je schijf kan je prestaties ook gevoelig verbeteren als dit nog niet of al heel lang geleden gebeurd is.

Asus P5Q3 - Intel Core 2 Quad Q9650 @ 3000MHz ;
 RAM 4096MB (2 x 2048 DDR3-SDRAM )
NVIDIA GeForce 9800 GT
HD1 :SAMSUNG HD103UJ  (1000GB)
HD2 : Seagate ST31500341AS ATA(1500GB)
W7 Ultimate Professional (64-bit)
Maxthon 2; Scarlet ADSL user
fort.elektro
Member
*

« Antwoord #2 Gepost op: 24 juli 2010, 19:41:43 »

Hallo,

Ik heb het stappenplan uitgevoerd. (Ik ben echter geen fan van het downloaden van vreemde software maar heb toch de betreffende proggramma's geďnstallerd. en laten draaien. in bijlage de gevraagde logs.

Als virusscanner gebruik ik AVG.
En een schijfopruiming doe ik ook regelmatig.

In bijlage de gevraagde logs

Als er iets in te vinden is hoor ik het wel.

M.v.g. Tony
KAPE
Security Expert
Ambassador

Wie zoekt, die vindt !

« Antwoord #3 Gepost op: 26 juli 2010, 15:58:36 »

Hallo Fort.Elektro,

Start Hijackthis op. Selecteer “Scan”. Selecteer alleen de items die hieronder zijn genoemd:

R3 - URLSearchHook: (no name) - *{CFBFAE00-17A6-11D0-99CB-00C04FD64497} - (no file)
O2 - BHO: (no name) - {5C255C8A-E604-49b4-9D64-90988571CECB} - (no file)
O2 - BHO: NCO 2.0 IE BHO - {602ADB0E-4AFF-4217-8AA1-95DAC4DFA408} - (no file)
O3 - Toolbar: (no name) - {7FEBEFE3-6B19-4349-98D2-FFB09D4B49CA} - (no file)
O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

Download ComboFix van één van deze locaties:

Link 1

Link 2

* BELANGRIJK !!! Sla ComboFix.exe op je Bureaublad op

Lees hier meer over correct gebruik van Combofix.

• Schakel alle antivirus- en antispywareprogramma's uit, want anders kunnen ze misschien conflicteren met ComboFix. Hier is een handleiding over hoe je ze kan uitschakelen: Klik hier Als het je niet lukt om ze uit te schakelen, ga dan gewoon door naar de volgende stap.
  • Dubbelklik op ComboFix.exe en volg de meldingen op het scherm.
  • ComboFix zal controleren of dat de Microsoft Windows Recovery Console reeds is geďnstalleerd. Als deze Recovery Console al is geďnstalleerd zal ComboFix automatisch verder gaan met het scannen naar malware
  • Volg anders de meldingen op het scherm om ComboFix de Microsoft Windows Recovery Console te laten downloaden en installeren. Wanneer de Recovery Console succesvol is geďnstalleerd, klik je op “JA” om verder te gaan met het scannen naar malware.
NOTA: Wanneer ComboFix start, kan het zijn dat je een foutmelding krijgt dat “De inhoud van het ComboFix pakket werd gewijzigd”. Ga dan niet verder met de instructies, maar download ComboFix opnieuw. Deze melding kan verschijnen wanneer een file-infector (Virut) actief is op de computer. Blijf je die melding krijgen dan meld je dit.

Wanneer ComboFix klaar is, zal het het een logbestand voor je maken. Post de inhoud van dit logbestand (te vinden als C:\ComboFix.txt) in je volgende bericht, samen met een nieuw logje van HijackThis.

KAPE

NF-MCP55 Winfast, ATI display adapter Secondary, Windows XP Home SP3, AMD Athlon(tm) 64 Processor 3800+, 1024 MB RAM, HDD:156 GB, NTFS, Scarlet, AVG antivirus Pro, Comodo Firewall, Firefox 3.0, Outlook Express
Pagina's: [1] Omhoog Print 
Oplossing.be  |  Windows  |  Windows algemeen  |  Topic: Probleem met typen en scrollen?? « vorige volgende »
Ga naar:  

Contact Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Hosted by: combell.com