Help!

PC-Problemen?
De vrijwilligers van Oplossing.be zoeken gratis met u mee!

Hulp bij posten

Recente topics

Auteur Topic: Spy Ware verwijderen  (gelezen 3672 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wolf

  • Gast
Spy Ware verwijderen
« Gepost op: 20 juli 2002, 08:45:11 »
Welke zin heeft het eigenlijk om spy ware van je computer te verwijderen, kan spy ware invloed op je computer geven.
Eigenlijk meschien wel domklinkend wat is spy ware eigenlijk.
Ik wil het programma Lavasoft Ad-adware instaleren is dit wel een goed programma, wie weet hier meer van van. :-\

Offline Predator

  • Oplosser
  • ****
  • Berichten: 585
Re:Spy Ware verwijderen
« Reactie #1 Gepost op: 20 juli 2002, 09:39:38 »
Sommige spyware kan problemen met je explorer geven.
De andere troep kan ongewilde popups geven en is het slechte geval enkele duistere zaakjes.

Ad-aware is goed dus scan jezelf maar eens.
Btw als je kazaa lite gebruikt:
deze heeft een "dummy" dll die ad-aware als spyware ziet maar deze mag je niet verwijderen.
Het is een valse zodat kazaa zou blijven werken :)
Gelieve uw systeemgegevens in te vullen. Klik HIER voor meer informatie.

Offline Carlo

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2.123
  • Geslacht: Man
  • Ken er niet alles van, maar zal 't proberen!
Re:Spy Ware verwijderen
« Reactie #2 Gepost op: 20 juli 2002, 10:58:51 »
Spyware is software die in sommige gratis programma's ingebouwd wordt om de kosten van de producent van het programma te dekken.
De software is dus niet gratis, iemand betaalt ervoor om reklame voor andere producten of diensten te maken.

Dit is een van de aspecten van spyware, er is ook spyware die toelaat dat je pc gebruikt wordt als onderdeel van een reuzachtig netwerk door iemand anders, die gebruik maakt van alle beschikbare pc's waarop zijn spyware geinstalleerd is, een soort supercomputer dus.
Dit allemaal dient toch voornamelijk om je gedrag op het net te beinvloeden, en daarbij vertraagt de werking van je pc.

Dus installeer zo snel mogelijk lavasoft ad-aware, en je zal verbaasd zijn bij het zien van hoeveel spyware op je pc al zit, vooral als je gebruik maakt van Download Accelerator Plus (DAP).
Elke file van dit uitstekend programma bevat er iets van! (ik vond het heel spijtig, maar ik heb het toch verwijderd)

Dus alles zuiveren, gebruik maken van programma's zonder spyware en regelmatig scannen!

Success!
ASUS P8Z68-V LM, i7 3770 4x3.40GHz, 12Gb DDR3 RAM
nVidia GTX 750, 2Gb DDR3
SSD: Kingston 128Gb, Windows 10 Pro EN x64
        Kingston 240Gb, Windows 11 Pro EN x64
SATA: WD 1+3+2Tb - BluRay RW: HL-DT-ST BD-RE GGW-H20L
Fritz!Box 7530, Mesh met 2xFritz!Box 7430
VDSL, ISP=Edpnet, IE11, Edge – WLM2012
Laptop: ASUS Vivobook 17, AMD Ryzen7, 8GbRAM
SSD: 512GB W11&W10 Home dual boot + SATA: 1TB
Tablets: Asus Nexus7 - iPad Air1, GSM: Huawei P Smart+

Offline StriKe

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 4.647
  • Geslacht: Man
Re:Spy Ware verwijderen
« Reactie #3 Gepost op: 20 juli 2002, 11:50:42 »
Hallo,

Het voorgaand bericht is volgens mij een uitstekende definitie van wat Spyware is én doet op je pc.

Verwijderen van spyware is het enige wat je er moet mee doen (dat is ook mijn mening!). Alleen wil ik je toch even waarschuwen: bij het verwijderen van spyware zal in de meeste gevallen de software, waarmee het geinstalleerd werd, niet meer functioneren. Dit is bijv. het geval bij Kazaa.

Wat ik dus wil zeggen: als je tegenwoordig niet met spyware kan leven op je pc, dan zijn er nog maar weinig programma's die je kan gebruiken om bijv. muziek af te halen... Tjah... het is natuurlijk kiezen, zoals het hele leven een keuze is hé ;-)

Groeten,
StriKe
0T5326 Dell Computer Corporation, GeForce FX Go5200, Windows XP, Prof, SP2, NL, Mobile Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.06GHz, 512 MB RAM, HDD:97 GB, NTFS, AVG Anti-Virus, Kerio Personal Firewall, Firefox 2.0, The Bat!

Offline Carlo

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2.123
  • Geslacht: Man
  • Ken er niet alles van, maar zal 't proberen!
Re:Spy Ware verwijderen
« Reactie #4 Gepost op: 20 juli 2002, 23:23:08 »
Inderdaad Kazaa werkt niet meer na verwijderen van spyware, zoals ook Download Accelerator Plus, maar je kan Kazaa Lite gebruiken, zoals reeds hierboven aangeraden door Predator.
In dit geval moet je inderdaad de "dummy" ad-clint niet verwijderen want het is geen echte spyware, het zit daar om Kazaa te laten geloven dat spyware aanwezig is.
ASUS P8Z68-V LM, i7 3770 4x3.40GHz, 12Gb DDR3 RAM
nVidia GTX 750, 2Gb DDR3
SSD: Kingston 128Gb, Windows 10 Pro EN x64
        Kingston 240Gb, Windows 11 Pro EN x64
SATA: WD 1+3+2Tb - BluRay RW: HL-DT-ST BD-RE GGW-H20L
Fritz!Box 7530, Mesh met 2xFritz!Box 7430
VDSL, ISP=Edpnet, IE11, Edge – WLM2012
Laptop: ASUS Vivobook 17, AMD Ryzen7, 8GbRAM
SSD: 512GB W11&W10 Home dual boot + SATA: 1TB
Tablets: Asus Nexus7 - iPad Air1, GSM: Huawei P Smart+

wolf

  • Gast
Re:Spy Ware verwijderen
« Reactie #5 Gepost op: 21 juli 2002, 14:28:53 »
Alvast bedankt voor julie intersante informatie, het programma Ad - aware heb ik op mijn computer gezet en het werkt goed en zeer heenvoudig.

 


www.combell.com