*

Help!

Problemen met uw pc? De vrijwilligers van oplossing.be zoeken gratis met u mee! 8)

Meer weten over Oplossing.be?

Hoe stel ik een vraag?

Recent

Auteur Topic: Telenet Instellingen  (gelezen 4522 keer)

Offline SoftAid

  • Globale Moderator
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 14.417
  • Geslacht: Man
  • Nobody is perfect, not even me...
    • SoftAid's Site
Telenet Instellingen
« Gepost op: 14 januari 2003, 00:56:13 »
Ik moet een PC gaan nakijken die geen verbinding meer kan maken met het internet. De provider is Telenet, en ik ken de instellingen voor internetverbinding, Configuratiescherm->internet-opties->Verbindingen->LAN instellingen enzovoort niet. Kan iemand mij dat gedetailleerd doorgeven zodat ik er aan uit kan?

De lijn is getest door Telenet en zou in orde zijn.
Nieuwe installatie (2 maanden oud) met WinXP home. .

Bedankt,

SoftAid

GIGABYTE P67A-UD4-B3 LGA1155 DDR3/ATX
Intel(R)Core(TM) i7-2600 CPU@3.4GHz
Kingston - 8 GB 1333MHz DDR3 Non-ECC DIMM
EVGA GeForce GTS450 1GB
1- OCZ Vertex III  SATA SSD 3 120 GB 
2- WD SATA 1TB
3- WD SATA 1TB
4- Externe 2TB
2 x SM2443BW/24" LCD 1920X1200 DV
Win 7 PRO SP1 64-bit NL
Office 2007 + 2003 NL SP3   WindowsLiveMail   Google Chrome
MBAM + Avira Free

Offline Linda

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 1.405
  • Geslacht: Vrouw
    • Software problemen?
Re:Telenet Instellingen
« Reactie #1 Gepost op: 14 januari 2003, 08:07:24 »
Lan instellingen:
een kruisje bij;
- Instellingen van...
- Automatisch...
- invullen als adres: http///pac.pandora

Proxy-server:
- een kruisje bij: Een proxyserver...
- invullen adres: proxy.pandora
- invullen poort: 8080

Duw ook de knop geavanceerd
- eerste lijn HTTP: invullen proxy.pandora, poort 8080

In de internetinstellingen moeten in het tabblad geavanceerd zijn aangevinkt:
- instellingen van HTTP 1. 1 ( beiden aanvinken)
Windows Vista Home Premium - Dual Core 6400  @ 2,13 GHZ - NVidia Geforce 7100 GS - 2 GB - IE 7.0 - Office 2007- Avast
-Telenet

Offline SoftAid

  • Globale Moderator
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 14.417
  • Geslacht: Man
  • Nobody is perfect, not even me...
    • SoftAid's Site
Re:Telenet Instellingen
« Reactie #2 Gepost op: 14 januari 2003, 12:17:01 »
Bedankt Linda,

Dat was duidelijk en snel.

Groetjes,

SoftAid
GIGABYTE P67A-UD4-B3 LGA1155 DDR3/ATX
Intel(R)Core(TM) i7-2600 CPU@3.4GHz
Kingston - 8 GB 1333MHz DDR3 Non-ECC DIMM
EVGA GeForce GTS450 1GB
1- OCZ Vertex III  SATA SSD 3 120 GB 
2- WD SATA 1TB
3- WD SATA 1TB
4- Externe 2TB
2 x SM2443BW/24" LCD 1920X1200 DV
Win 7 PRO SP1 64-bit NL
Office 2007 + 2003 NL SP3   WindowsLiveMail   Google Chrome
MBAM + Avira Free

Offline StriKe

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 4.650
  • Geslacht: Man
    • Pieter-vdb.be
Re:Telenet Instellingen
« Reactie #3 Gepost op: 15 januari 2003, 17:34:49 »
Hallo,

Er ook even aan toevoegen dat Telenet sinds kort enkele 'hulpbestanden' ter beschikking heeft gesteld. Mensen die met 'standaardprogramma's' (zoals IE en OE) werken, kunnen adhv kleine scripts zeer makkelijk hun instellingen laten doorvoeren.

Verder is de instelling die je ginds gedaan hebt niet helemaal 'perfect'. Ogenscheinlijk zijn er geen verschillen, maar de proxy is voor volgende drie 'domeinen' niet noodzakelijk:

*.telenet.be
*.pandora.be
127.0.0.1

Groeten,
StriKe,
http://www.telenetklanten.tk
0T5326 Dell Computer Corporation, GeForce FX Go5200, Windows XP, Prof, SP2, NL, Mobile Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.06GHz, 512 MB RAM, HDD:97 GB, NTFS, AVG Anti-Virus, Kerio Personal Firewall, Firefox 2.0, The Bat!

guido1

  • Gast
Re:Telenet Instellingen
« Reactie #4 Gepost op: 16 januari 2003, 17:08:53 »
Hallo StriKe,


Die enkele 'hulpbestanden' waar vind ik die, ik zou die graag gebruiken ipv via allerhande schermpjes te moeten prutsen.


Guido

Offline StriKe

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 4.650
  • Geslacht: Man
    • Pieter-vdb.be
Re:Telenet Instellingen
« Reactie #5 Gepost op: 16 januari 2003, 18:08:19 »
Hallo,

Als je surft naar http://help.telenet.be zie je een groot rood vlak, met "Zelfhulp", daar gewoon op klikken.

Daarna krijg je een pagina met uitleg en de beschikbare scripts. Lees dit eerst zeer goed door want ik weet niet juist welke programma's ondersteund worden. Wel weet ik dat het juist voor Windows is.

Groeten,
StriKe,
http://www.telenetklanten.tk
0T5326 Dell Computer Corporation, GeForce FX Go5200, Windows XP, Prof, SP2, NL, Mobile Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.06GHz, 512 MB RAM, HDD:97 GB, NTFS, AVG Anti-Virus, Kerio Personal Firewall, Firefox 2.0, The Bat!

guido1

  • Gast
Re:Telenet Instellingen
« Reactie #6 Gepost op: 16 januari 2003, 18:15:09 »
Dat was snel, je lijkt Overtoon wel.

Bedankt Strike, ik ga het morgen uitproberen.

Guido

guido1

  • Gast
Re:Telenet Instellingen
« Reactie #7 Gepost op: 24 januari 2003, 21:45:41 »
Hallo StriKe,

Ik heb vanavond de scriptjes van Telenet geprobeert maar dat lukte niet.
Het scipt Surf-xp-proxy.exe is om de instellingen te zetten om te kunnen surfen en gaf volgende foutmelding:

"Surf-xp-proxy.exe - Toepassingsfout
Kan de toepassing niet juist initialiseren (0xc00000005). Klik op OK om de toepassing te beŽindigen."

Heb je enig idee wat dit wil zeggen, of beter wat ik moet doen om het op te lossen?

Ik heb juist op de site van Telenet gezocht en kan dit script niet meer vinden, zo ook om de instellingen manueel in te voeren, dat is blijkbaar veranderd want het zelfde als ik gedownload heb op 16/01 kan ik ook niet meer vinden.

NB: Ik wilde deze foutmelding natuurlijk naar Telenet sturen maar die hebben blijkbaar geen help-mailadres.

Guido

Offline StriKe

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 4.650
  • Geslacht: Man
    • Pieter-vdb.be
Re:Telenet Instellingen
« Reactie #8 Gepost op: 25 januari 2003, 11:10:16 »
Hallo,

Ik weet zelf ook niet hoe dat script geprogrammeerd is en dergelijke; waardoor het moeilijk is om uit te maken wat die foutbooschap juist wil zeggen. Ik zou je toch aanraden het naar Telenet door te sturen.
Hen bereiken kan je voortaan alleen nog maar via een contactformulier, dat u aantreft op onderstaande locatie:

http://help.telenet.be/nl/mailform/index.htm

Wat uw probleem betreft:

Probeer misschien eens adhv instructies op http://wegwijs.telenet.be het probleem op te lossen, mocht dit toch niet lukken, dan vind je op onderstaande locatie de basisinstellingen van vele programma's terug, specifiek voor Telenet:

http://help.telenet.be/nl/softconfig/index.htm

Groeten,
StriKe,
0T5326 Dell Computer Corporation, GeForce FX Go5200, Windows XP, Prof, SP2, NL, Mobile Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.06GHz, 512 MB RAM, HDD:97 GB, NTFS, AVG Anti-Virus, Kerio Personal Firewall, Firefox 2.0, The Bat!

guido1

  • Gast
Re:Telenet Instellingen
« Reactie #9 Gepost op: 25 januari 2003, 19:32:16 »
Hallo StriKe,

Ik heb op je aanraden die form ingevuld en vertuurd. Ik ken natuurlijk wel de naam maar niet het klantnummer van die telenetklant. Ik ben benieuwd of Telenet gaat reageren.

Bedankt voor je reaktie en ik hou je op de hoogte.

Guido

Offline StriKe

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 4.650
  • Geslacht: Man
    • Pieter-vdb.be
Re:Telenet Instellingen
« Reactie #10 Gepost op: 25 januari 2003, 20:34:40 »
Hallo,

De laatste tijd reageren ze dacht ik binnen de 7 werkdagen, in theorie althans. In de praktijk zou het zelfs nog iets sneller moeten gaan.

Mochten ze toch niets laten weten, hou me dan aub op de hoogte, dan nemen we 'de tweede stap tot communicatie".

Groeten,
StriKe,
0T5326 Dell Computer Corporation, GeForce FX Go5200, Windows XP, Prof, SP2, NL, Mobile Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.06GHz, 512 MB RAM, HDD:97 GB, NTFS, AVG Anti-Virus, Kerio Personal Firewall, Firefox 2.0, The Bat!

guido1

  • Gast
Re:Telenet Instellingen
« Reactie #11 Gepost op: 26 januari 2003, 14:48:27 »
Hallo StriKe,

Ik heb al bericht gekregen van Telenet, hier hun antwoord:

Beste,

dan kan u best proberen met de cd-rom die bij de installatie zat alles
opnieuw te installeren of even te bellen op 0900/69.000 zodat we u aan de
telefoon kunnen begeleiden.

met vriendelijke groeten
Joost


Op hun cd-rom staat IE5.5 en op de pc staat IE6 en die sluit dan af zonder iets te doen. Hun telefoonnunner is een van 0.5 euro per minuut, 10 minuten naar hun muziekje luisteren met de melding dat alle medewerkers in gesprek zijn is ook niet alles. Op die manier spnseren ze hun concurent Belgacom ook nog, toch simpatiek.

Aan hun programma zal wel iets mis zijn want het staat niet meer op hun site. Ik heb wel een nieuwe beschrijving gevonden van de "Telenet kabeltoegang instellen in Windows XP". Ik zal beginnen met alles van de netwerkinstellingen die er nu in staan die te verwijderen en dan opnieuw beginnen.

Guido

Offline StriKe

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 4.650
  • Geslacht: Man
    • Pieter-vdb.be
Re:Telenet Instellingen
« Reactie #12 Gepost op: 26 januari 2003, 20:45:34 »
Hallo,

Hun betaalnummer zou ik je ook niet meteen aanraden, er zijn andere wegen die naar Telenet leiden  ;D

Maar je zegt dus dat je dat cd-rommetje al hebt geprobeerd. Normaal gezien zou bij diezelfde cd-rom ook een gele handleiding moeten zitten, daaruit kan je normaal gezien ook heel wat nuttige informatie halen (omtrent de instellingen van vele programma's, maar ook de instellingen van je windows, je netwerkkaart, ...)

Mocht je vast geraken, laat het dan zeker niet om hier iets achter te laten zodat we verder kunnen helpen.

Groeten,
StriKe,
0T5326 Dell Computer Corporation, GeForce FX Go5200, Windows XP, Prof, SP2, NL, Mobile Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.06GHz, 512 MB RAM, HDD:97 GB, NTFS, AVG Anti-Virus, Kerio Personal Firewall, Firefox 2.0, The Bat!

guido1

  • Gast
Re:Telenet Instellingen
« Reactie #13 Gepost op: 28 januari 2003, 18:28:04 »
Hallo Strike,

Het probleem met Telenet is opgelost, niet door mij.

Er had iemand tegen die gast gezegd dat hij zijn UTP-kabel tussen de Moterola-modem en zijn pc moest uittrekken en na een kwartier terug moest insteken.

Hij heeft dat gedaan en zijn verbinding werkt zonder problemen.

Ik twijfel heel sterk aan dat verhaal. Op de site van telenet wordt er ook niks in die richting verteld.

Wat denk jij hiervan?

Guido

Offline StriKe

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 4.650
  • Geslacht: Man
    • Pieter-vdb.be
Re:Telenet Instellingen
« Reactie #14 Gepost op: 29 januari 2003, 16:59:20 »
Hallo,

Als je modemproblemen hebt is de 'oplossing' die jij hierboven aanhaalt inderdaad het eerste wat een helpeskmedewerker je zal vragen.

Indien na het kwartier je verbinding nog steeds niet normaal is, dan mag je normaal gezien terugbellen.

Gewoon een 'standaardprocedure' dus laat ons maar zeggen.

Groeten,
StriKe,
0T5326 Dell Computer Corporation, GeForce FX Go5200, Windows XP, Prof, SP2, NL, Mobile Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.06GHz, 512 MB RAM, HDD:97 GB, NTFS, AVG Anti-Virus, Kerio Personal Firewall, Firefox 2.0, The Bat!

 


Combell.com