*

Help!

Problemen met uw pc? De vrijwilligers van oplossing.be zoeken gratis met u mee! 8)

Meer weten over Oplossing.be?

Hoe stel ik een vraag?

Recent

Auteur Topic: mailbox telenet provider proximus  (gelezen 3803 keer)

Offline aaigemcity

  • Nieuw lid
  • Berichten: 2
  • Oplossing.be
mailbox telenet provider proximus
« Gepost op: 22 juli 2018, 09:38:30 »
Hallo,

ik ben van telenet overgeschakeld naar proximus maar uiteraard blijft mijn mailadres @telenet.be. Ik wil afwezigheid instellen in mailbox maar doe dat in telenet webmailbox maar het werkt niet. ik zie nochthans dat mijn mails daar staan dus is het actief ?wat moet ik doen om mijn afwezigheidsbericht te kunnen doen werken?

danke voor de hulp
aaigemcity  :(

Offline SoftAid

  • Administrator
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 16.963
  • Geslacht: Man
  • Nobody is perfect, not even me...
Re: mailbox telenet provider proximus
« Reactie #1 Gepost op: 22 juli 2018, 13:27:19 »
Hallo aaigemcity,

Ik ben hier niet zo in thuis, maar klopt dit wel?:
ik ben van telenet overgeschakeld naar proximus maar uiteraard blijft mijn mailadres @telenet.be.
Volgens mij krijg je een ander mailadres als je overstapt naar een andere provider.
Je oud mail-adres (@telenet.be) kan je nog 18 maanden na opzeg blijven gebruiken, dit om je ruim de tijd te geven om je contacten te verwittigen dat je veranderd van provider.

Dat je geen afwezigheidsboodschap kan ingeven in je Telenet-webmail is niet normaal en een technisch probleem. Je neemt hiervoor best contact  op met de helpdesk van telenet op nummer 015 666 666

Groeten,

:) SoftAid :)             
Wegens veelvuldig melden van dubbelposten, het posten op verschillende help-fora van dezelfde vraag, zijn de gedragsregels op dit forum aangepast. Dubbelposten dient in de toekomst op voorhand gemeld te worden, met een melding en een link naar het topic op de andere site. De helpers wensen een weinig respect voor de inspanningen die ze doen om mensen te helpen. Je doet jezelf ook een plezier. Door je dubbelposten te melden wordt je vraag op meerdere fora beantwoord.

Offline aaigemcity

  • Nieuw lid
  • Berichten: 2
  • Oplossing.be
Re: mailbox telenet provider proximus
« Reactie #2 Gepost op: 22 juli 2018, 21:19:08 »

Hey SoftAid,

nee hoor, je behoudt volgens mij altijd je mailadres, dacht ik...

Aaigemcity :o

Offline SoftAid

  • Administrator
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 16.963
  • Geslacht: Man
  • Nobody is perfect, not even me...
Re: mailbox telenet provider proximus
« Reactie #3 Gepost op: 22 juli 2018, 21:47:07 »
Hallo aaigemcity,

Sorry, maar het is wel degelijk zoals ik schreef. "Normaal" zou Proximus je enkel als klant aannemen als je onmiddellijk een mailadres met jou.voorkeur@skynet.be laten gebruiken, maar dit is in de loop der tijd versoepelt om de mensen de kans te geven om hun contacten de adreswijziging door te geven.

Telenet doet net hetzelfde. Je kan vanaf de dag van je omschakeling 18 maanden je Telenet-mail-account blijven gebruiken, daarna neemt Telenet dat adres terug voor andere klanten, met andere woorden, van dan af kan jij je Telenet-mail-adres niet meer gebruiken.

Je zal dan ook je Proximus mail-account moeten activeren wil je verder mails kunnen verzenden en ontvangen, en dan onder een xxx.xxxx@skynet.be adres.

Als je contact neemt met Telenet Helpdesk voor die fout bij het bewerken van een afwezigheidsboodschap, dan kan je gelijk even vragen naar bovenstaande.

Groeten,

:) SoftAid :)             
 
Wegens veelvuldig melden van dubbelposten, het posten op verschillende help-fora van dezelfde vraag, zijn de gedragsregels op dit forum aangepast. Dubbelposten dient in de toekomst op voorhand gemeld te worden, met een melding en een link naar het topic op de andere site. De helpers wensen een weinig respect voor de inspanningen die ze doen om mensen te helpen. Je doet jezelf ook een plezier. Door je dubbelposten te melden wordt je vraag op meerdere fora beantwoord.

Offline Stegisoft

  • Globale Moderator
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 1.906
  • Geslacht: Man
Re: mailbox telenet provider proximus
« Reactie #4 Gepost op: 23 juli 2018, 13:29:43 »
Dag aaigemcity,

Citaat
nee hoor, je behoudt volgens mij altijd je mailadres, dacht ik...
Zoiets is altijd in uw nadeel want als je geen klant blijft bij Telenet zal de mailadres zoals vermeld ook verdwijnen.

Wil je vaste emailadres dan zal je eigen website moet nemen waarin ook mailadres zoals uw website eruit ziet kan toevoegen.
Je kan dan altijd mailberichten van de website mailadres doorsturen naar Telenet.be of Proximus.be enz.
Een ander voorbeeld kan je ook gebruiken zoals gmail.com maar ook dan ben je niet 100% zeker dat je altijd kan gebruiken want Google kan morgen beslissen om te stoppen met gmail
Dat is een probleem dat altijd heeft bestaan.
Onlangs beslist Microsoft om met OneDrive te stoppen vanaf de nieuwe Office  om maar een voorbeeld te noemen.

Ik denk zelfs dat over maximaal 5 jaar zelfs geen mailadres zal bestaan.
Het zal totaal anders zijn dan wat wij nu gewend zijn.
Ik vermoed een soort Cloud komt waarin alles wat met jou te maken heeft erin komt.

Groetjes

Stegisoft
Windows 10 64 bits
Intel Core i7 5820K @ 3.30GHz
16,0GB Dual-Kanaal Onbekend @ 1197MHz
EVGA INTERNATIONAL CO.LTD 131-HE-E095
NVIDIA GeForce GTX 960
238GB NVMe Samsung SSD 950 (M2 SSD)
Samsung SSD 850 PRO 512GB - Samsung SSD 850 EVO 500GB
ASUS BC-12D2HT (Blu-ray - DVD-RW)
ASUS Essence STX II Audio Device
Waterkoeling Corsair Hydro Series H100i V2

 


www.combell.com