Help!

PC-Problemen?
De vrijwilligers van Oplossing.be zoeken gratis met u mee!

Hulp bij posten

Recente topics

Auteur Topic: nieuwe modem, router problemen  (gelezen 3413 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline hverhelst

  • Nieuw lid
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Man
  • Oplossing.be
nieuwe modem, router problemen
« Gepost op: 18 augustus 2015, 15:20:52 »
Dag allemaal,

 

Heb wat problemen met mijn router( sitecom wireless gigabit 300N router).
 ​Telenet heeft onze internet ge-upgraded naar een sneller internet en een nieuw abonnement enzo .

 voordien had ik zelf een router aangesloten op de LAN verbinding, deze werkte perfect. maar maandag hebben ze dus van Telenet een nieuwe modem gehangen die op zich zelf ook een router is, deze werkt perfect maar heeft geen signaal tot achter in het huis.

 er loopt nog steeds een LAN van de modem naar de oude router, maar als ik nu verbind met de oude router , verbind hij wel maar heb ik geen internetverbinding, iemand die kan helpen? Dank bij voorbaat

Offline SoftAid

  • Administrator
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 20.129
  • Geslacht: Man
  • Nobody is perfect, not even me...
Re: nieuwe modem, router problemen
« Reactie #1 Gepost op: 18 augustus 2015, 15:47:31 »
Hallo hverhelst,

Welkom op Oplossing.be  :)

Heb je de helpdesk van Telenet al gecontacteerd in verband met dit probleem. Zij kunnen van bij hun precies zien wat er gaat (of mis gaat) op jou nieuwe modem, en zelfs voorbij de modem. Gratis nummer 0800/66666  of betalend, maar wel wat sneller 015/666 666.

Mogelijk is jou router (IPv4) niet compatibel met de nieuwe modem (IPv6), of dient de router een ander adres te krijgen op de modem?

:) SoftAid :)             

Maximum grootte bijlagen vergroot naar 4 MB
Dubbelposten, het posten op verschillende forums van dezelfde vraag, dient op
voorhand gemeld te worden, met een link naar het topic op de andere site.
Overtreding van deze regel kan bestraft worden met verbanning !

Offline hverhelst

  • Nieuw lid
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Man
  • Oplossing.be
Re: nieuwe modem, router problemen
« Reactie #2 Gepost op: 18 augustus 2015, 15:49:34 »
bedankt alvast om te reageren ,

ik zal de Helpdesk eens raadplegen ;)

Offline zeppos58

  • Nieuw lid
  • Berichten: 5
  • Geslacht: Man
  • Oplossing.be
Re: nieuwe modem, router problemen
« Reactie #3 Gepost op: 03 september 2015, 09:27:08 »
Als je de helpdesk van Telenet gaat bellen, zullen ze waarschijnlijk (dit is vooral afhankelijk van wie je aan de lijn hebt) de raad geven om uw ouwe router weg te nemen. Om het bereik van de Telenet modem te verbeteren zullen ze u ook een aantal kanalen laten uittesten todat er eentje is met (iets) betr bereik.
Als u hiermee niet tevreden bent zullen ze u een extender of een powerlan met wifi aansmeren.
Maar dat is echt NIET nodig.
Waarschijnlijk zit het probleem gewoon in de identieke IOP RANGE van zowel de telenet meodem als van uw router. EN bovendien hebben die waarschijnlijk dezelfde gateway. (12.168.0.1 of 192.168.1.1 als gateway en de range 192.168.0.XXX of 192.168.1.XXX) en dat werkt heus niet (of niet goed)
Dus eenvoudig, zet uw router in een andere range, kijk even in de handleiding hoe dit moet.
Sluit dan alle apparaten aan op uw router zodat je een goed werkende netwerk hebt.

een andere modelijkheid is om uw rourter in te stellen als acces point, maa niet alle routers kunnen dir en, hier heeft u zeker de handleiding van uw router nodig.

U kan ook de hele rommel van telenet via mijn telenet uitzetten, maar dan zet u ook uw HOMESPOT uit met als gevolg dat u geen toegan meer heeft tot de gratis Home en Hotspots van telenet.

Indien u de range van uw router niet kan verzetten (is soms zou bij oude routers) dan kan u de range van uw telenet modem-router verzetten, van 192.168.0.XXX of 192.168.1.XXX naar 192.168.XX.XXX want 192. & 168 zijn meestal niet an te passen

Groetjes
Z

Offline hverhelst

  • Nieuw lid
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Man
  • Oplossing.be
Re: nieuwe modem, router problemen
« Reactie #4 Gepost op: 03 september 2015, 16:12:09 »
Beste,

Jup het lag gewoon aan het IP-adres, heb die van me router gewijzigd en nu werkt alles perfect!

 


www.combell.com