Help!

PC-Problemen?
De vrijwilligers van Oplossing.be zoeken gratis met u mee!

Hulp bij posten

Recente topics

Auteur Topic: Probleem met router  (gelezen 2526 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline nonno

  • Oplosser
  • ****
  • Berichten: 539
  • Geslacht: Man
  • Helpen waar het kan!
Probleem met router
« Gepost op: 05 november 2016, 11:17:28 »
Ik gebruik een Sagem router, en heb als anti-virus AVAST Premier.
Bij mijn wekelijkse algemene scan krijg ik de volgende mededeling : problemen met uw netwerk. Er is een hackaanval geweest. Uw DNS records zijn gewijzigd. Dit kan grote problemen veroorzaken. Wijzig de DNS record op uw router in 8.8.8.8

1. Wat moet ik hiermee doen?
2. doe ik daar niks verkeerd mee?
3. HOE kan ik eventueel de DNS record wijzigen?
4. Kan ik ondertussen veilig werken op mijn p.c?

Bedankt voor een snelle reactie 5mijn p.c. wordt gebruikt voor mijn werk...)

 
Windows 10 Professional SP1 NLD 64bit
Intel(R) Core(TM) i5-3470 CPU @ 3.20GHz 1568
2ABF
Intel(R) HD Graphics 1798,599609375MB 1680 x 1050
Realtek High Definition Audio
Nr: 1 Model: Hitachi HDS721050CLA660 ATA Device
Nr: 2 Model: Canon TR8550
Nr: 3 Model: Multiple Card  Reader USB Device
C:\ NTFS 447,26GB 220,77GB 3.982MB
AV: Panda Dome

Online SoftAid

  • Administrator
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 20.128
  • Geslacht: Man
  • Nobody is perfect, not even me...
Re: Probleem met router
« Reactie #1 Gepost op: 05 november 2016, 11:38:48 »
Hallo nonno,

Dit gegeven zit al langer te broeden bij Avast.
Er is normaal geen enkele reden om je hierover zorgen te maken.
Verander niets aan je instellingen, het adres 8.8.8.8 is trouwens het adres van google  ;)

Je kan rustig verder en veilig surfen.

Zie ook: https://nl.forum.proximus.be/internet-10/dns-records-op-router-gewijzigd-33537

Groeten,

:) SoftAid :)             
Maximum grootte bijlagen vergroot naar 4 MB
Dubbelposten, het posten op verschillende forums van dezelfde vraag, dient op
voorhand gemeld te worden, met een link naar het topic op de andere site.
Overtreding van deze regel kan bestraft worden met verbanning !

Offline nonno

  • Oplosser
  • ****
  • Berichten: 539
  • Geslacht: Man
  • Helpen waar het kan!
Re: Probleem met router
« Reactie #2 Gepost op: 06 november 2016, 10:45:53 »
Hartelijke dank SoftAid voor het snelle en duidelijke antwoord.
Nu kan ik gerust verder werken zonder me zorgen hoeven te maken.
Nog één vraagje : ik merk dat er bij mijn berichten onderaan nog staat dat ik nog een andere virusscanner gebruik Het is echter sedert verleden jaar Avast geworden. Hoe kan ik dat wijzigen?
Windows 10 Professional SP1 NLD 64bit
Intel(R) Core(TM) i5-3470 CPU @ 3.20GHz 1568
2ABF
Intel(R) HD Graphics 1798,599609375MB 1680 x 1050
Realtek High Definition Audio
Nr: 1 Model: Hitachi HDS721050CLA660 ATA Device
Nr: 2 Model: Canon TR8550
Nr: 3 Model: Multiple Card  Reader USB Device
C:\ NTFS 447,26GB 220,77GB 3.982MB
AV: Panda Dome

Online SoftAid

  • Administrator
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 20.128
  • Geslacht: Man
  • Nobody is perfect, not even me...
Re: Probleem met router
« Reactie #3 Gepost op: 06 november 2016, 11:57:05 »
Hallo nonno,

Je gegevens kan je wijzigen in het menu Profiel, Forumprofiel, Handtekening.

Groeten,

:) SoftAid :)             

Maximum grootte bijlagen vergroot naar 4 MB
Dubbelposten, het posten op verschillende forums van dezelfde vraag, dient op
voorhand gemeld te worden, met een link naar het topic op de andere site.
Overtreding van deze regel kan bestraft worden met verbanning !

 


www.combell.com