Help!

PC-Problemen?
De vrijwilligers van Oplossing.be zoeken gratis met u mee!

Hulp bij posten

Recente topics

Auteur Topic: Telenet | Traag internet  (gelezen 12911 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline AxelSaerens

  • Nieuw lid
  • Berichten: 1
  • Oplossing.be
Telenet | Traag internet
« Gepost op: 11 april 2015, 22:38:42 »
Beste,

Ik heb problemen met mijn internet en hoop heir een oplossing te vinden.
De problemen zijn begonnen sinds er een android tablet voor de eerste keer verbonden
is met ons draadloos netwerk. Sindsdien hebben we last van traag laden van websites, youtube filmpjes die pas goed werken als ze op 240p of 360p staan en bij het gamen heb ik een constant hoge ping. We gebruiken het Telenet Basic Shake pakket. Hier de resultaten van mijn speedtest


Dank bij voorbaat,

Axel Saerens

Online SoftAid

  • Administrator
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 20.128
  • Geslacht: Man
  • Nobody is perfect, not even me...
Re: Telenet | Traag internet
« Reactie #1 Gepost op: 12 april 2015, 11:19:39 »
Hallo AxelSaerens,

Welkom op Oplossing.be.

Je speedtest resultaten zijn inderdaad belabberd, om het nog positief uit te drukken.

Wat ik niet begrijp is dat je Ookla speedtest Bremen aangeeft als Server, waar dit als Telenet-klant altijd Diegem zou moeten zijn...?

Dit houdt bijna in dat al je connecties to het internet via een (betrouwbare?) server in duitsland lopen, in plaats van de server van Telenet in Diegem.

Dit lijkt me toch echt vreemd.

Mogelijkheid is misschien om de modem te resetten (Zie Mijn Telenet) ZONDER de android aangesloten (dus zonder WiFi ingeschakeld... (Mogelijk heeft (het aansluiten van) de Android (-software) je modem-data veranderd ???.)

:) SoftAid :)             

Maximum grootte bijlagen vergroot naar 4 MB
Dubbelposten, het posten op verschillende forums van dezelfde vraag, dient op
voorhand gemeld te worden, met een link naar het topic op de andere site.
Overtreding van deze regel kan bestraft worden met verbanning !

Offline Schorpioen

  • Oplosser
  • ****
  • Berichten: 783
  • What goes up, must come down. (Tom Petty)
Re: Telenet | Traag internet
« Reactie #2 Gepost op: 12 april 2015, 18:54:54 »
Server is waarschijnlijk afhankelijk van woonplaats. Zo komt de speedtest bij mij meestal vanaf Roubaix, maar vandaag vanaf Villeneuve-d'Ascq.
Ik heb enige tijd geleden nog slechtere resultaten gehad. Blijkbaar zat er langs de straat een filter op die er niet hoorde te zijn. Zolang de filter werkte was er echter geen probleem, maar bij defect van die filter kreeg ik problemen met internet, maar ook met de telefoon. Niet met de TV. De defecte filter werd verwijderd en niet vervangen, en de problemen bleven weg.
macOS Sierra 10.12, 2,7-GHz quad-core Intel Core i5-processor, 4 MB L3-cache, 8 GB 1600-MHz DDR3, 5400-rpm HD 1 TB, Intel Iris Pro Graphics

Online SoftAid

  • Administrator
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 20.128
  • Geslacht: Man
  • Nobody is perfect, not even me...
Re: Telenet | Traag internet
« Reactie #3 Gepost op: 12 april 2015, 19:38:10 »
Server is waarschijnlijk afhankelijk van woonplaats. Zo komt de speedtest bij mij meestal vanaf Roubaix, maar vandaag vanaf Villeneuve-d'Ascq.
Schorpioen, ik ben geen Telenet-specialist, verre van... Maar als jou verblijfplaats dicht bij de Franse grens ligt in de buurt van Roubaix (4 Km -), of Villeneuve-d'Ascq (6 Km van de Belgische grens), dan kan je dit toch niet vergelijken met de verbinding met Bremen (D), dat op zo een 400 Km van Brussel ligt...
Ik zou graag eens een speedtest zien van Alex, maar dan met de Telenet Speedtest  8)

Hoe vaak ik ook een speedtest doe met de Telenet speedtest, deze geeft steeds een server in België (op max 50 Km van mijn woonplaats) aan.

Ik heb enige tijd geleden nog slechtere resultaten gehad.
Nog slechter dan 1,77 mbps download? Ik haal nu 150 mbps (van hier naar de server in Diegem)....?
Blijkbaar zat er langs de straat een filter op die er niet hoorde te zijn. Zolang de filter werkte was er echter geen probleem, maar bij defect van die filter kreeg ik problemen met internet, maar ook met de telefoon. Niet met de TV. De defecte filter werd verwijderd en niet vervangen, en de problemen bleven weg.
Nu kom je wel op mijn vakgebied :P
in de splitter op de paal worden door Telenet slechts 4 types filter geplaatst:

1 - een filter die niets doorlaat (een totale sper, abonnement is afgesloten)
2 - een filter die alles doorlaat (voor iemand met een abonnement met digibox of digicorder, die dus ook tweeweg-communicatie doorlaat naar Telenet)
3 - een Hi-Pass filter (P-86) voor mensen die nog zonder digibox kijken (dus analoog)
4 - een TOF die toelaat dat je wel internet en telefoon, maar geen TV-signaal krijgt (een Low-Pass Filter)

Ik denk dat je filter gewoon defect was, en men hem vervangen heeft. Of wel hebben ze je die uitleg gegeven..... zo maar 0:-)

Maar daar is het probleem van Alex niet opgelost. Zelf zou ik er niet achter zoeken, maar gewoon Telenet technieker laten komen. Het is aan hun om (GRATIS) een dergelijk probleem op te lossen.

Groeten,

:) SoftAid :)             
Maximum grootte bijlagen vergroot naar 4 MB
Dubbelposten, het posten op verschillende forums van dezelfde vraag, dient op
voorhand gemeld te worden, met een link naar het topic op de andere site.
Overtreding van deze regel kan bestraft worden met verbanning !

Offline SuperSep

  • Oplosser
  • ****
  • Berichten: 790
  • Geslacht: Man
  • nooit te oud om te leren !
Re: Telenet | Traag internet
« Reactie #4 Gepost op: 12 april 2015, 20:19:34 »
Ik heb een tijdje geleden ook wat problemen gehad met traag internet, en een verbinding die steeds uitviel.

Na wat bellen met de helpdesk, en de modem fysiek zonder stroom te zetten (volgens telenet zou deze na 10sec zonder stoom zichzelf resetten), heb ik via "mijn telenet" mijn modem een keer gerestart.

Je hebt het misschien al geprobeerd, maar bij mij heeft dat geholpen.
PC1: Intel i7-9700K, 16Gb, Gigabyte Geforce RTX2080Ti, W10 home 64bit
PC2: Microsoft Surface 4 pro

Offline Schorpioen

  • Oplosser
  • ****
  • Berichten: 783
  • What goes up, must come down. (Tom Petty)
Re: Telenet | Traag internet
« Reactie #5 Gepost op: 15 april 2015, 17:51:50 »
Het kan nog erger, zoals in bijlage te zien. Vergis u niet, dit was via vaste kabel.
De modem een uurtje zonder stroom zetten hielp ook niet.
Wat betreft de filter, ik ben een leek op dat gebied, maar dat is hetgeen de technieker die door Telenet werd gestuurd mij heeft wijs gemaakt. Volgens hem hoefde die filter daar niet te zitten. En als het correct is of niet : Ik ben tevreden, want alles werkt weer normaal.
macOS Sierra 10.12, 2,7-GHz quad-core Intel Core i5-processor, 4 MB L3-cache, 8 GB 1600-MHz DDR3, 5400-rpm HD 1 TB, Intel Iris Pro Graphics

 


www.combell.com