Help!

PC-Problemen?
De vrijwilligers van Oplossing.be zoeken gratis met u mee!

Hulp bij posten

Recente topics

Auteur Topic: pc sluit niet goed af  (gelezen 5614 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline jacques2

  • Ervaren lid
  • ***
  • Berichten: 394
  • Geslacht: Man
  • Met vriendelijke groet
pc sluit niet goed af
« Gepost op: 30 juli 2011, 13:59:36 »
Hallo,

Soms sluit mijn pc niet goed af,afsluiten pc komt er op met het cirkeltje erbij die blijft ronddraaien ,
dan kan ik niet anders dan de aan en uit knop in drukken tot hij afslaat,ook tijdens in slaapstand brengen ,niks meer op scherm maar blijft verder draaien ....moet dan ook aan uit knop blijven  indrukken ,als ik dan terug wil opstarten lukt het niet ,vraagt om systeemherstel uit te voeren om probleem op te lossen,kan iemand helpen zeer vervelend,

PS;2 maanden voor einde garantie zijn ze langs geweest van dell om nieuw moederbord te plaaten.

Groeten Jacques
HP Pavillon Desktop 560-P123NB 51GU99EA
intel(r)Core(tm)i7-7700 cpu@
Type systeem 64 bits besturingssysteem x64 processor
I7-7700/12GB/1TB+256GB SSD/VGA 3Gb/W10
Windows 10home
norton internet security

Offline Stegisoft

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2.342
  • Geslacht: Man
Re: pc sluit niet goed af
« Reactie #1 Gepost op: 30 juli 2011, 15:08:57 »
Hey jacques2,

Om welke windows gaat het?
Kan u de model en type van Dell opgeven?
Bij nieuwe moederbord verlengd automatisch de garantie op de moederbord.

Groetjes

Stegisoft
Linux Mint 19.3 64 bits sinds 4/2019
Intel Core i7 5820K @ 3.30GHz
16,0GB Dual-Kanaal Onbekend @ 1197MHz
EVGA INTERNATIONAL CO.LTD 131-HE-E095
NVIDIA GeForce GTX 960
238GB NVMe Samsung SSD 950 (M2 SSD)
ASUS BC-12D2HT (Blu-ray - DVD-RW)
ASUS Essence STX II Audio Device
Waterkoeling Corsair Hydro Series H100i V2

Offline jacques2

  • Ervaren lid
  • ***
  • Berichten: 394
  • Geslacht: Man
  • Met vriendelijke groet
Re: pc sluit niet goed af
« Reactie #2 Gepost op: 30 juli 2011, 19:47:12 »
Hallo Stegisoft,

Windows Ultimate 32 bits,en het is een Dell XPS 630I,
HP Pavillon Desktop 560-P123NB 51GU99EA
intel(r)Core(tm)i7-7700 cpu@
Type systeem 64 bits besturingssysteem x64 processor
I7-7700/12GB/1TB+256GB SSD/VGA 3Gb/W10
Windows 10home
norton internet security

Offline Stegisoft

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2.342
  • Geslacht: Man
Re: pc sluit niet goed af
« Reactie #3 Gepost op: 31 juli 2011, 01:17:19 »
Hoy jacques2,

Een HJT log is een log om te zien of je virus of mailware hebt.

Download HijackThis (KLIK)

Indien je windows 7 of vista hebt dan op hijackthis.exe klikken en dan met de rechtermuisknop op run as administrator. Bij XP gewoon op klikken.

Klik nu op "Do a systemscan and save a logfile"
Wacht even en dan krijgt je een logje.

Je kan de log uploaden:
Klik op Meer optie
Scrol naar beneden en je ziet dan beheer bijlage en dan kan je log uploaden
Linux Mint 19.3 64 bits sinds 4/2019
Intel Core i7 5820K @ 3.30GHz
16,0GB Dual-Kanaal Onbekend @ 1197MHz
EVGA INTERNATIONAL CO.LTD 131-HE-E095
NVIDIA GeForce GTX 960
238GB NVMe Samsung SSD 950 (M2 SSD)
ASUS BC-12D2HT (Blu-ray - DVD-RW)
ASUS Essence STX II Audio Device
Waterkoeling Corsair Hydro Series H100i V2

Offline jacques2

  • Ervaren lid
  • ***
  • Berichten: 394
  • Geslacht: Man
  • Met vriendelijke groet
Re: pc sluit niet goed af
« Reactie #4 Gepost op: 02 augustus 2011, 20:29:06 »
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4
Scan saved at 20:27:17, on 2/08/2011
Platform: Windows Vista SP2 (WinNT 6.00.1906)
MSIE: Internet Explorer v9.00 (9.00.8112.16421)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Windows\OEM05Mon.exe
C:\Windows\System32\nvraidservice.exe
C:\Program Files\ScanSoft\OmniPageSE4.0\OpWareSE4.exe
C:\Windows\System32\Ctxfihlp.exe
C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe
C:\Windows\ehome\ehtray.exe
C:\Program Files\TomTom HOME 2\TomTomHOMERunner.exe
C:\Program Files\Windows Media Player\wmpnscfg.exe
C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\BTTray.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\MOM.EXE
C:\Windows\ehome\ehmsas.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CCC.exe
C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\BtStackServer.exe
C:\Windows\system32\wbem\unsecapp.exe
C:\Windows\SYSTEM32\CTXFISPI.EXE
C:\Windows\system32\Macromed\Flash\FlashUtil10t_ActiveX.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Users\Jacques\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\PKPDMPOE\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = https://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = https://www.beursduivel.be/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = https://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = https://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = https://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = https://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O1 - Hosts: ::1 localhost
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Symantec NCO BHO - {602ADB0E-4AFF-4217-8AA1-95DAC4DFA408} - C:\Program Files\Norton 360\Engine\5.1.0.29\coIEPlg.dll
O2 - BHO: Symantec Intrusion Prevention - {6D53EC84-6AAE-4787-AEEE-F4628F01010C} - C:\Program Files\Norton 360\Engine\5.1.0.29\IPS\IPSBHO.DLL
O3 - Toolbar: Norton Toolbar - {7FEBEFE3-6B19-4349-98D2-FFB09D4B49CA} - C:\Program Files\Norton 360\Engine\5.1.0.29\coIEPlg.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] %ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCui.exe -hide
O4 - HKLM\..\Run: [OEM05Mon.exe] C:\Windows\OEM05Mon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NVRaidService] C:\Windows\system32\nvraidservice.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Bluetooth HCI Monitor] RunDll32 HCIMNTR.DLL,RunCheckHCIMode
O4 - HKLM\..\Run: [StartCCC] "C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLIStart.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SSBkgdUpdate] "C:\Program Files\Common Files\Scansoft Shared\SSBkgdUpdate\SSBkgdupdate.exe" -Embedding -boot
O4 - HKLM\..\Run: [OpwareSE4] "C:\Program Files\ScanSoft\OmniPageSE4.0\OpwareSE4.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [CTxfiHlp] CTXFIHLP.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun
O4 - HKCU\..\Run: [ehTray.exe] C:\Windows\ehome\ehTray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [TomTomHOME.exe] "C:\Program Files\TomTom HOME 2\TomTomHOMERunner.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [WMPNSCFG] C:\Program Files\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CtxfiReg] CTXFIREG.exe /FAIL1 (User 'SYSTEEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CtxfiReg] CTXFIREG.exe /FAIL1 (User 'Default user')
O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: Afbeelding verzenden naar &Bluetooth-apparaat... - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie_ctx.htm
O8 - Extra context menu item: Google Sidewiki... - res://C:\Program Files\Google\Google Toolbar\Component\GoogleToolbarDynamic_mui_en_6CE5017F567343CA.dll/cmsidewiki.html
O8 - Extra context menu item: Pagina verzenden naar &Bluetooth-apparaat... - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-12650 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O11 - Options group: [ACCELERATED_GRAPHICS] Accelerated graphics
O16 - DPF: {02BF25D5-8C17-4B23-BC80-D3488ABDDC6B} (QuickTime Plugin Control) - https://appldnld.apple.com.edgesuite.net/content.info.apple.com/QuickTime/qtactivex/qtplugin.cab
O16 - DPF: {D4B68B83-8710-488B-A692-D74B50BA558E} (Creative Software AutoUpdate Support Package 2) - https://ccfiles.creative.com/Web/softwareupdate/ocx/15113/CTPIDPDE.cab
O16 - DPF: {E2883E8F-472F-4FB0-9522-AC9BF37916A7} - https://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab
O16 - DPF: {F6ACF75C-C32C-447B-9BEF-46B766368D29} (Creative Software AutoUpdate Support Package 1) - https://ccfiles.creative.com/Web/softwareupdate/ocx/15116/CTPID.cab
O22 - SharedTaskScheduler: Component Categories cache daemon - {8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030} - C:\Windows\system32\browseui.dll
O22 - SharedTaskScheduler: Windows DreamScene - {E31004D1-A431-41B8-826F-E902F9D95C81} - C:\Windows\System32\DreamScene.dll
O23 - Service: Adobe Acrobat Update Service (AdobeARMservice) - Adobe Systems Incorporated - C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\armsvc.exe
O23 - Service: Ati External Event Utility - ATI Technologies Inc. - C:\Windows\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: Creative Audio Engine Licensing Service - Creative Labs - C:\Program Files\Common Files\Creative Labs Shared\Service\CTAELicensing.exe
O23 - Service: Creative Audio Service (CTAudSvcService) - Creative Technology Ltd - C:\Program Files\Creative\Shared Files\CTAudSvc.exe
O23 - Service: Google Updateservice (gupdate) (gupdate) - Unknown owner - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe (file missing)
O23 - Service: Google Update-service (gupdatem) (gupdatem) - Unknown owner - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe (file missing)
O23 - Service: Norton 360 (N360) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton 360\Engine\5.1.0.29\ccSvcHst.exe
O23 - Service: stllssvr - MicroVision Development, Inc. - C:\Program Files\Common Files\SureThing Shared\stllssvr.exe
O23 - Service: TomTomHOMEService - TomTom - C:\Program Files\TomTom HOME 2\TomTomHOMEService.exe

--
End of file - 6851 bytes
HP Pavillon Desktop 560-P123NB 51GU99EA
intel(r)Core(tm)i7-7700 cpu@
Type systeem 64 bits besturingssysteem x64 processor
I7-7700/12GB/1TB+256GB SSD/VGA 3Gb/W10
Windows 10home
norton internet security

Offline Stegisoft

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2.342
  • Geslacht: Man
Re: pc sluit niet goed af
« Reactie #5 Gepost op: 03 augustus 2011, 01:01:12 »
Beste jacques2,

Ik zal onze expert vragen om naar uw log te kijken.
Even geduld tot hij online is.

Groetjes

Stegisoft
Linux Mint 19.3 64 bits sinds 4/2019
Intel Core i7 5820K @ 3.30GHz
16,0GB Dual-Kanaal Onbekend @ 1197MHz
EVGA INTERNATIONAL CO.LTD 131-HE-E095
NVIDIA GeForce GTX 960
238GB NVMe Samsung SSD 950 (M2 SSD)
ASUS BC-12D2HT (Blu-ray - DVD-RW)
ASUS Essence STX II Audio Device
Waterkoeling Corsair Hydro Series H100i V2

Offline KAPE

  • Security Expert
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2.948
  • Geslacht: Man
  • Wie zoekt, die vindt !
Re: pc sluit niet goed af
« Reactie #6 Gepost op: 03 augustus 2011, 09:46:23 »
Hallo Jacques,

Geen malwareproblemen in dit logje.

KAPE

Offline jacques2

  • Ervaren lid
  • ***
  • Berichten: 394
  • Geslacht: Man
  • Met vriendelijke groet
Re: pc sluit niet goed af
« Reactie #7 Gepost op: 04 augustus 2011, 15:09:32 »
Hallo Kape,

Bedankt voor het nakijken,
Groeten Jacques
HP Pavillon Desktop 560-P123NB 51GU99EA
intel(r)Core(tm)i7-7700 cpu@
Type systeem 64 bits besturingssysteem x64 processor
I7-7700/12GB/1TB+256GB SSD/VGA 3Gb/W10
Windows 10home
norton internet security

Offline jacques2

  • Ervaren lid
  • ***
  • Berichten: 394
  • Geslacht: Man
  • Met vriendelijke groet
Re: pc sluit niet goed af
« Reactie #8 Gepost op: 13 september 2011, 21:56:11 »
probleem nog niet opgelost,bij afsluiten blijft het logo afsluiten draaien ....
moet dan op de aanknop blijven drukken om af te sluiten.

Groeten jacques
HP Pavillon Desktop 560-P123NB 51GU99EA
intel(r)Core(tm)i7-7700 cpu@
Type systeem 64 bits besturingssysteem x64 processor
I7-7700/12GB/1TB+256GB SSD/VGA 3Gb/W10
Windows 10home
norton internet security

 


www.combell.com