*

Help!

Problemen met uw pc? De vrijwilligers van oplossing.be zoeken gratis met u mee! 8)

Meer weten over Oplossing.be?

Hoe stel ik een vraag?

Recent

Auteur Topic: Slaapstand, sluimerstand en afsluiten  (gelezen 1115 keer)

Offline Tom.C

  • Nieuw lid
  • Berichten: 8
  • Geslacht: Man
  • Oplossing.be
Slaapstand, sluimerstand en afsluiten
« Gepost op: 04 juli 2017, 16:48:39 »
Beste,

Sinds enkele weken heb ik verschillende problemen met afsluiten en slaap- en sluimerstand.
Het afsluiten gebeurt niet meer volledig: het scherm wordt wel zwart, maar de laptop blijft aan. Zo blijft het lampje aan de fysieke startknop branden (en dit gedurende een gehele nacht) en hoor je het toestel ook geluid maken. Enkel het indrukken van de fysieke startknop kan de laptop dan nog afsluiten.
Daarnaast werkt de slaap- en sluimerstand soms ook niet meer. Indien ik mijn laptop dichtklap, kan ik hem niet meer laten "wakker worden" bij het openen. Het toestel staat dan nog aan, maar werkt gewoonweg niet meer. Idem voor de sluimerstand. Ook hier moet ik weer de fysieke startknop gebruiken.

Weet iemand wat het probleem hier is?
Alvast bedankt.
Tom

Offline SoftAid

  • Administrator
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 16.636
  • Geslacht: Man
  • Nobody is perfect, not even me...
Re: Slaapstand, sluimerstand en afsluiten
« Reactie #1 Gepost op: 04 juli 2017, 18:24:37 »
Hallo Tom,

mogelijk eerst eens reageren in dit onopgelost topic...?

:) SoftAid :)             
Wegens veelvuldig melden van dubbelposten, het posten op verschillende help-fora van dezelfde vraag, zijn de gedragsregels op dit forum aangepast. Dubbelposten dient in de toekomst op voorhand gemeld te worden, met een melding en een link naar het topic op de andere site. De helpers wensen een weinig respect voor de inspanningen die ze doen om mensen te helpen. Je doet jezelf ook een plezier. Door je dubbelposten te melden wordt je vraag op meerdere fora beantwoord.

Offline Tom.C

  • Nieuw lid
  • Berichten: 8
  • Geslacht: Man
  • Oplossing.be
Re: Slaapstand, sluimerstand en afsluiten
« Reactie #2 Gepost op: 04 juli 2017, 18:31:17 »
Beste,

Ik heb toen alles gedaan wat voorgesteld werd, inclusief een BIOS-update. Door deze BIOS-update is dit allemaal begonnen.
Door dit nieuwe probleem was ik zelfs helemaal vergeten dat ik dit vorige topic aangemaakt had.
Deze externe DVD/CD-lezer heb ik sindsdien ook niet meer nodig gehad en in de toekomst ook niet meer nodig zal hebben (Steam i.p.v. echte disc's).

Groetjes,
Tom

Offline SoftAid

  • Administrator
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 16.636
  • Geslacht: Man
  • Nobody is perfect, not even me...
Re: Slaapstand, sluimerstand en afsluiten
« Reactie #3 Gepost op: 04 juli 2017, 18:39:37 »
Tom,

Je hebt toen niet alles uitgevoerd, zoals de MBAM-scan. Je hebt niet eens gereageerd op die hulp.
Nu spreken we van eind 2016, en je claimt dat de problemen van nu door die BIOS-update in 2016 kwamen.
Heb je de laptop dan 6 maanden links laten liggen?
Ik begrijp dit toch niet allemaal, hoor...
Mensen steken er veel tijd en moeite in om je te helpen, reageer dan ten minste... :(

:) SoftAid :)             
Wegens veelvuldig melden van dubbelposten, het posten op verschillende help-fora van dezelfde vraag, zijn de gedragsregels op dit forum aangepast. Dubbelposten dient in de toekomst op voorhand gemeld te worden, met een melding en een link naar het topic op de andere site. De helpers wensen een weinig respect voor de inspanningen die ze doen om mensen te helpen. Je doet jezelf ook een plezier. Door je dubbelposten te melden wordt je vraag op meerdere fora beantwoord.

Offline Tom.C

  • Nieuw lid
  • Berichten: 8
  • Geslacht: Man
  • Oplossing.be
Re: Slaapstand, sluimerstand en afsluiten
« Reactie #4 Gepost op: 04 juli 2017, 18:46:47 »
Beste,

Mijn excuses voor het niet reageren op de hulp, maar ik was het echt gewoonweg vergeten.
Deze nieuwe problemen zijn effectief toen begonnen, maar kwamen toen maar sporadisch voor terwijl ze nu bijna dagelijks voorkomen. Daarom vond ik het nu nodig om even een topic aan te maken.
Ik waardeer het enorm wat iedereen hier doet en wil absoluut niet respectloos overkomen. Ik ben toen in de fout gegaan en bied hier mijn verontschuldigingen voor aan.

Groetjes,
Tom

 


www.combell.com