*

Help!

Problemen met uw pc? De vrijwilligers van oplossing.be zoeken gratis met u mee! 8)

Meer weten over Oplossing.be?

Hoe stel ik een vraag?

Recent

Auteur Topic: accountbeheer - administrator  (gelezen 1799 keer)

Offline rijsttpekker

  • Lid
  • *
  • Berichten: 65
  • Oplossing.be
accountbeheer - administrator
« Gepost op: 12 maart 2018, 10:57:24 »
Ik werk met windows 10 pro en probeer een bestand te kopiŽren naar een andere map , maar krijg de melding dat ik daarvoor niet bevoegd ben.
Als ik een printscreen maakt met Faststone capture en dit wil plaatsen in " documenten " dan lukt dat niet maar gaat het wel in " eric ".
Als bijlage print van mijn administratormachtigingen.
Hoe daaraan verhelpen ?
windows 10Pro 64bits-Intel core i7-7700CPU-3.60Ghz(8CPLs)-

Offline SoftAid

  • Administrator
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 16.856
  • Geslacht: Man
  • Nobody is perfect, not even me...
Re: accountbeheer - administrator
« Reactie #1 Gepost op: 12 maart 2018, 11:29:06 »
Hallo rijsttpekker,

Probeer eens het volgende: open Verkenner, en ga naar de map "Documenten". Rechtsklik er op en kies voor eigenschappen.

Open het tabblad "Beveiliging".
Je ziet hier boven een vak "Namen van groepen of gebruikers".

Klik op de bovenste naam (waarschijnlijk "Systeem").
In het onderste vak "Machtigingen voor Systeem" zie je nu een reeks machtigingen zoals Lezen, Schrijven, Volledig beheer enzovoort...
Als er geen vinkjes staan achter sommige van deze machtigingen, klik dan op de knop "Bewerken" en zet vinkjes achter de machtigingen in de kolom "Toestaan".
Probeer overal vinkjes te zetten, uitgezonderd bij "Speciale machtigingen", die laat je zoals het is.
Klik op "Toepassen"
Herhaal dit voor de andere groepen of gebruikers. Je kan daar [jou gebruikersnaam] - Administrators, je email-adres en dergelijke terug vinden.
Vergeet niet telkens op "Toepassen" te klikken.

Sluit "Eigenschappen" van deze map af. Kan je nu wel bestanden verplaatsen naar deze map?

Maak eventueel screenprints van de vensters met de vinkjes.

:) SoftAid :)             

Wegens veelvuldig melden van dubbelposten, het posten op verschillende help-fora van dezelfde vraag, zijn de gedragsregels op dit forum aangepast. Dubbelposten dient in de toekomst op voorhand gemeld te worden, met een melding en een link naar het topic op de andere site. De helpers wensen een weinig respect voor de inspanningen die ze doen om mensen te helpen. Je doet jezelf ook een plezier. Door je dubbelposten te melden wordt je vraag op meerdere fora beantwoord.

Offline rijsttpekker

  • Lid
  • *
  • Berichten: 65
  • Oplossing.be
Re: accountbeheer - administrator
« Reactie #2 Gepost op: 12 maart 2018, 18:47:03 »
't is gelukt, na aanpassingen, om van "B" naar " documenten" te kopiŽren.  Een printscreen genomen met Faststone capture direct naar de map " afbeeldingen" als jpg of naar de map " documenten " als pdf lukt nog niet, wel dus naar "B". In documenten is alles aangevinkt(uitgez spec.macht) voor : geverifieerde gebruikers, system , onbekend account en administrators. In afbeeldingen is voor onbekend account : alles aangevinkt; voor  WMP Network SVc is enkel " lezen" aangevinkt; voor iedereen is alles aangevinkt in het grijs en "bewerken" is niet mogelijk; voor geverifieerde gebruikers is " volledig beheer" aangevinkt in 't grijs en enkel " toevoegen of verwijderen " is mogelijk; voor system , administrators en gebruikers is alles aangevinkt. Voor Eric(lokale schijf) is alles aangevinkt voor : geverifieerde gebruikers, system en administrators terwijl voor gebruikers enkel lezen, mapinhoud weergeven is aangevinkt. Wat te doen om kwestieuze printscreens direct naar de gewenste locatie te kunnen opslaan ?
Alvast bedankt voor de reeds zeer vlugge reactie.
windows 10Pro 64bits-Intel core i7-7700CPU-3.60Ghz(8CPLs)-

Offline SoftAid

  • Administrator
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 16.856
  • Geslacht: Man
  • Nobody is perfect, not even me...
Re: accountbeheer - administrator
« Reactie #3 Gepost op: 12 maart 2018, 22:32:59 »
Hallo rijsttpekker,

in FastStone, instellingen kan je de map selecteren waar je printscreens moeten worden opgeslagen.

Helpt dat als je bijvoorbeeld een nieuwe map aanmaakt onder Bureaublad, en dan deze nieuwe map aangeeft als doelmap voor FastStone?

:) SoftAid :)             
Wegens veelvuldig melden van dubbelposten, het posten op verschillende help-fora van dezelfde vraag, zijn de gedragsregels op dit forum aangepast. Dubbelposten dient in de toekomst op voorhand gemeld te worden, met een melding en een link naar het topic op de andere site. De helpers wensen een weinig respect voor de inspanningen die ze doen om mensen te helpen. Je doet jezelf ook een plezier. Door je dubbelposten te melden wordt je vraag op meerdere fora beantwoord.

Offline rijsttpekker

  • Lid
  • *
  • Berichten: 65
  • Oplossing.be
Re: accountbeheer - administrator
« Reactie #4 Gepost op: 13 maart 2018, 18:50:13 »
Dit lukt, maar is ook geen oplossing daar ik dan het bestand toch naar de gewenste map dient te verplaatsen, zoals ik nu moet doen vanuit "B". Als ik naar de settings ga, krijg ik onder output : destination : "to file" maar kan verder niet opgeven naar welke file. Onder windows 7 heb ik dat probleem niet, de printscreen kan ik onmiddellijk opslaan in de gewenste map. Bedankt voor uw snelle reacties.
windows 10Pro 64bits-Intel core i7-7700CPU-3.60Ghz(8CPLs)-

Offline SoftAid

  • Administrator
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 16.856
  • Geslacht: Man
  • Nobody is perfect, not even me...
Re: accountbeheer - administrator
« Reactie #5 Gepost op: 13 maart 2018, 20:02:39 »
Hallo rijsttpekker,

Ik heb FastStone even geÔnstalleerd in mijn Windows 10, en als ik Faststone open via Systeemvak (naast de Windows klok) en ik kies voor "capture rectangular region" (of een andere vorm) dan krijg ik na het maken van de printscreen een venster "FastStone Editor" waarin ik in de knoppenbalk (het tweede) icoontje "Save As..." heb staan. Als ik dat kies dan kan ik kiezen in welke map de afbeelding moet opgeslagen worden, ook "Documenten" of " Afbeeldingen"...

Zie voorbeeld:

:) SoftAid :)             
Wegens veelvuldig melden van dubbelposten, het posten op verschillende help-fora van dezelfde vraag, zijn de gedragsregels op dit forum aangepast. Dubbelposten dient in de toekomst op voorhand gemeld te worden, met een melding en een link naar het topic op de andere site. De helpers wensen een weinig respect voor de inspanningen die ze doen om mensen te helpen. Je doet jezelf ook een plezier. Door je dubbelposten te melden wordt je vraag op meerdere fora beantwoord.

Offline rijsttpekker

  • Lid
  • *
  • Berichten: 65
  • Oplossing.be
Re: accountbeheer - administrator
« Reactie #6 Gepost op: 16 maart 2018, 11:56:23 »
Hallo SoftAid,

Ik volg de procedure zoals door u beschreven. Bij " save as " in de systeemmap "documenten" lukt dat niet, wel in de systeemmap " downloads". Als bijlage print van de eigenschappen van beide mappen. U zult vaststellen dat er een verschil is .
windows 10Pro 64bits-Intel core i7-7700CPU-3.60Ghz(8CPLs)-

Offline SoftAid

  • Administrator
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 16.856
  • Geslacht: Man
  • Nobody is perfect, not even me...
Re: accountbeheer - administrator
« Reactie #7 Gepost op: 16 maart 2018, 17:26:32 »
Hallo rijsstpekker,

ik zie dat je de mappen "documenten" en "downloads" in een ander station (D:\) en een eigen map (\BackUp\ hebt staan. Ik vermoed dat je tekenprogramma naar de originele map in station  C:\Users\[jou gebruikersnaam]\Documenten wil gaan.

Kan je wat meer uitleg geven in verband met je mappen, je stations en de instelling die je kiest in FastStone?

:) SoftAid :)             
« Laatst bewerkt op: 16 maart 2018, 18:36:37 door SoftAid »
Wegens veelvuldig melden van dubbelposten, het posten op verschillende help-fora van dezelfde vraag, zijn de gedragsregels op dit forum aangepast. Dubbelposten dient in de toekomst op voorhand gemeld te worden, met een melding en een link naar het topic op de andere site. De helpers wensen een weinig respect voor de inspanningen die ze doen om mensen te helpen. Je doet jezelf ook een plezier. Door je dubbelposten te melden wordt je vraag op meerdere fora beantwoord.

Offline rijsttpekker

  • Lid
  • *
  • Berichten: 65
  • Oplossing.be
Re: accountbeheer - administrator
« Reactie #8 Gepost op: 17 maart 2018, 14:25:20 »
Dag SoftAid,

De indeling in mappen en stations gebeurde bij de verkoper van de pc die hem heeft samengesteld om een krachtige machine te hebben voor videobewerking.
Hierbij print van " deze pc " en van de uitleg omtrent het station D met de map backup.
Wat de instelling in Faststone Capture betreft: destination is  :to file . Als ik dus" safe as" doe, opent automatisch" eric:B" maar kan ik ook saven in de map " downloads" , maar het lukt niet om het op te slaan in de map documenten of afbeeldingen. Settings "auto save" : output folder : is niet ingevuld.

windows 10Pro 64bits-Intel core i7-7700CPU-3.60Ghz(8CPLs)-

Offline SoftAid

  • Administrator
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 16.856
  • Geslacht: Man
  • Nobody is perfect, not even me...
Re: accountbeheer - administrator
« Reactie #9 Gepost op: 17 maart 2018, 15:45:39 »
Hallo rijsstpekker,

het is nog steeds moeilijk om uit te maken waar je in de fout gaat. Want volgens mij ga jij ergens in de fout, niet FastStone of Windows.

Als je in FastStone een afbeelding opneemt, en het bewerkingsvenster opent:
Je drukt op "Save As"
Je ziet je Windows verkenner. Dubbelklik op Deze PC. Open nu (het beneden zichtbaar geworden) station D:\ door er op te dubbelklikken. Nu kan je toch kiezen tussen de map Downloads of de map Documenten of eender welke map in dit station?

:) SoftAid :)             


Wegens veelvuldig melden van dubbelposten, het posten op verschillende help-fora van dezelfde vraag, zijn de gedragsregels op dit forum aangepast. Dubbelposten dient in de toekomst op voorhand gemeld te worden, met een melding en een link naar het topic op de andere site. De helpers wensen een weinig respect voor de inspanningen die ze doen om mensen te helpen. Je doet jezelf ook een plezier. Door je dubbelposten te melden wordt je vraag op meerdere fora beantwoord.

Offline rijsttpekker

  • Lid
  • *
  • Berichten: 65
  • Oplossing.be
Re: accountbeheer - administrator
« Reactie #10 Gepost op: 18 maart 2018, 11:18:51 »
Dag SoftAid,

Uw instructie's gevolgd, maar opslaan wordt enkel aanvaard in de map " downloads", niet in de mappen " documenten" , "afbeeldingen".
windows 10Pro 64bits-Intel core i7-7700CPU-3.60Ghz(8CPLs)-

Offline SoftAid

  • Administrator
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 16.856
  • Geslacht: Man
  • Nobody is perfect, not even me...
Re: accountbeheer - administrator
« Reactie #11 Gepost op: 18 maart 2018, 12:22:54 »
Hallo rijsstpekker,

het is duidelijk dat je geen rechten hebt in de mappen D:\Backup\Documenten\  (en Afbeeldingen).

Is dit zo sinds de PC zo ingericht werd door de verkoper, of is dit recentelijk veranderd?

Je zou kunnen proberen om het tooltje "TakeOwnership" te downloaden en te installeren, maar er is geen garantie dat dit werkt.
Als je TakeOwnership (download) uitpakt (bij voorkeur naar het bureaublad), dan vind je daarin 2 bestanden die het register bewerken bij 1 x klikken. Het eerste activeert TakeOwnership, het tweede schakelt de functie terug uit.
Na de activatie van TakeOwnership rechtsklik je in Verkenner op de map D:\Backup\Documenten\  en dan zie je TakeOwnership in het rechtsklikmenu. Klik er op en dan zou je rechten moeten hebben voor de hele map en ondermappen (en bestanden)
Doe hetzelfde voor D:\Backup\Afbeeldingen\.

:) SoftAid :)             
Wegens veelvuldig melden van dubbelposten, het posten op verschillende help-fora van dezelfde vraag, zijn de gedragsregels op dit forum aangepast. Dubbelposten dient in de toekomst op voorhand gemeld te worden, met een melding en een link naar het topic op de andere site. De helpers wensen een weinig respect voor de inspanningen die ze doen om mensen te helpen. Je doet jezelf ook een plezier. Door je dubbelposten te melden wordt je vraag op meerdere fora beantwoord.

Offline rijsttpekker

  • Lid
  • *
  • Berichten: 65
  • Oplossing.be
Re: accountbeheer - administrator
« Reactie #12 Gepost op: 27 maart 2018, 17:46:40 »
SoftAid,

Nogmaals bedankt voor uw snelle reactie. Ik leg mij erbij neer dat dergelijke printscreens enkel via een omweg in de gewenste map kunnen worden geplaatst. De map d:\backup... werd door de leverancier van de desktop gecreŽerd. Als bijlage de uitleg ivm met kwestieuze map. Dit item mag als afgesloten worden beschouwd.
windows 10Pro 64bits-Intel core i7-7700CPU-3.60Ghz(8CPLs)-

 


www.combell.com