Help!

PC-Problemen?
De vrijwilligers van Oplossing.be zoeken gratis met u mee!

Hulp bij posten

Recente topics

Auteur Topic: Supportsysteem aanmaken  (gelezen 3360 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Gumbo3k

  • Lid
  • *
  • Berichten: 19
  • Geslacht: Man
  • Oplossing.be
Supportsysteem aanmaken
« Gepost op: 21 juli 2012, 21:36:19 »
Goeieavond allemaal,

Voor mijn werk zijn we op zoek naar een systeem die ons in de mogelijkheid stelt om ticketnummers aan te maken. Het zit zo: de klant stuurt ons een mailtje met een probleem of een vraag. Van zodra hij het formulier ingevuld heeft wordt er een mailtje naar zowel ons als de klant gestuurd met een referentienummer (of ticketnummer) in. Nu vraag ik mij af hoe ik dit in acces kan maken.

Thx voor de hulp!
Gumbo

Offline Firebirdy

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2.408
  • Geslacht: Man
Re: Supportsysteem aanmaken
« Reactie #1 Gepost op: 21 juli 2012, 22:55:30 »
Hallo Gumbo3k,

Afgezien van je vraag, waar de Access-experts wellicht mee overweg kunnen, ben ik benieuwd of jullie ook een bestaand ticketsysteem (geïmplementeerd als webapplicatie) overwogen hebben? Ik kijk dan bijvoorbeeld naar OsTicket. Op die manier hoef je het warm water niet opnieuw uit te vinden en krijg je ook toegang tot een heleboel extra features :).

Offline dizzl

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2.345
  • I've Upped my standards,now,up yours!
Re: Supportsysteem aanmaken
« Reactie #2 Gepost op: 23 juli 2012, 09:17:52 »
Ik zou daar ook meteen een webapplicatietje voor verzinnen. Heel erg ingewikkeld hoeft dat niet te zijn.
En...zoals Firebirdy aangeeft er zijn er die gratis zijn.
Het enige wat je moet doen is webspace huren. Vaak krijg je dan een lijst te zien van wat je allemaal kan installeren.
Een voorbeeld =>www.mijnhostingpartner.nl -> daar heb je nService

nService powers an easy to use help desk and support website. End users come to the self help portal to search the knowledge base, submit service requests and check their status. Service technicians use the website to publish knowledge, list, assign, respond to, resolve and close service requests. Other features include email integration, customizable web pages, reports, multiple service management, product catalog, asset management, service billing, service level agreement, request workflow, Active Directory integration, and more. This free edition allows one concurrent technician and unlimited end users. Technicians are users who can respond to requests from other users. There is no limit on the number of users or technicians that you can create and store in the database. This free edition would display a small google ad to guest users once you have more than 100 requests.

bij https://www.web-oke.nl/   las ik dat iemand OsTicket succesvol gebruikt.


Je kan het zeker ook in access maar t lijkt me te weinig interactie voor je klant (tenzij je je access (of mssqldatabase) ookop internet zet.
Systeem  : Intel Core i5-4440 3.1Ghz, 3.1GHz 16Giga Ram 64Bits
Software : Windows 10 professional, Avira, Office 2016 Professional

 


www.combell.com