Help!

PC-Problemen?
De vrijwilligers van Oplossing.be zoeken gratis met u mee!

Hulp bij posten

Recente topics

Auteur Topic: Er wordt vanuit een programma geprobeerd  (gelezen 36960 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline poolsterhof

  • Lid
  • *
  • Berichten: 71
  • Oplossing.be
Er wordt vanuit een programma geprobeerd
« Gepost op: 02 oktober 2005, 19:52:10 »
Ik krijg steeds de mededeling: "Er wordt vanuit een programma geprobeerd toegang te verkrijgen tot e-mailadressen die u in Outlook hebt opgeslagen." Ik moet dan ongeveer 20 x klikken dat ik dat niet toesta. Op de site van Microsoft Office wordt wel over dit probleem gesproken, maar er staat niets over een oplossing. Ik gebruik geen PDA of iets dergelijks, de virusscanner kan niets vinden. Wat is hier aan te doen ?
P4VP-MX ASUSTeK Computer INC., S3 ProSavage DDR, Windows XP, Prof, SP3, Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.80GHz, 239 MB RAM, HDD:78 GB, NTFS, zonnet, Antivir, Internet Explorer 8.0.6001.18702IC, Microsoft Outlook

Offline spyder

  • Globale Moderator
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 5.266
  • PC probleem zit meestal tussen scherm en rugleun
Re:Er wordt vanuit een programma geprobeerd
« Reactie #1 Gepost op: 02 oktober 2005, 20:36:49 »
Hoi Poolsterhof,

Krijg je die melding bij het gebruik van een bepaald programma (bvb Word, Excel, .... ), of bij een bepaalde actie?
Als je er zelf geen besef van hebt, zou ik je toch aanraden om het stappenplan eens uit te voeren, en achteraf de HiJackTHis logfile in je volgende berichtje te posten.

groetjes

Windows 7 Ultimate Unknow NLD
Intel(R) Core(TM) i7 CPU         870  @ 2.93GHz 2934
P7P55D-E PRO
NVIDIA GeForce GTX 470 1280MB 1680 x 1050
HD 1 : INTEL SSDSA2M080G2GC (80GB)
HD 2 : ST31500341AS (1,5TB)
HD 3 : ST320006 41AS (2TB)
browser: Maxthon  mail:Thunderbird AV: Bitdefender
Scarlet user

Offline poolsterhof

  • Lid
  • *
  • Berichten: 71
  • Oplossing.be
Er wordt vanuit een programma geprobeerd
« Reactie #2 Gepost op: 02 oktober 2005, 23:35:00 »
hallo Spyder,

dit bericht verschijnt als ik Microsoft outlook start, dan moet ik het vaak wel 20 x wegklikken en gaat het een poosje goed, maar als ik dan weer nieuwe email ontvangen, dan begint het weer.
P4VP-MX ASUSTeK Computer INC., S3 ProSavage DDR, Windows XP, Prof, SP3, Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.80GHz, 239 MB RAM, HDD:78 GB, NTFS, zonnet, Antivir, Internet Explorer 8.0.6001.18702IC, Microsoft Outlook

Offline poolsterhof

  • Lid
  • *
  • Berichten: 71
  • Oplossing.be
Er wordt vanuit een programma geprobeerd
« Reactie #3 Gepost op: 03 oktober 2005, 14:00:48 »
Hallo Spyder, ik heb het stappenplan doorlopen, zie verder de bijlage. Ik ben erg benieuwd, Lucas !
P4VP-MX ASUSTeK Computer INC., S3 ProSavage DDR, Windows XP, Prof, SP3, Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.80GHz, 239 MB RAM, HDD:78 GB, NTFS, zonnet, Antivir, Internet Explorer 8.0.6001.18702IC, Microsoft Outlook

Koarle

  • Gast
Re:Er wordt vanuit een programma geprobeerd
« Reactie #4 Gepost op: 03 oktober 2005, 15:03:05 »
Hoi Poolsterhof,

Als je kan genoegen nemen met mijn diensten, want Spyder heeft het een beetje druk nu.

Je moet tijdens het uitvoeren alle vensters (ook je browser) sluiten. Dus om de richtlijnen te kunnen volgen print deze tekst uit.

Maak je verborgen bestanden en mappen zichtbaar.

Download en installeer volgende programma's maar gebruik ze pas als je dat gezegd word:
CCleaner
Ewido 3.5  

Installeer de trial versie van Ewido Security Suite, tijdens de installatie bij 'Additional Options' verwijder je de twee vinkjes bij 'Install background guard' en 'Install scan via context menu'

Na de installatie van Ewido reboot je uw pc. Hierna start je Ewido op en klik op de tab 'Update'. Wanneer de update gereed is sluit je het programma. Scan nog niet met Ewido want dat moet straks in veilige modus gebeuren.

Druk op CTRL+ALT+DEL,
Ga naar tabblad 'Processen' en beëindig volgende processen:
launcher.exe
viewmgr.exe


Verwijder volgende programma's(indien aanwezig) via Start> Configuratiescherm> Software:
viewbarbho
viewmgr


Volgende items MAG je uitvinken via CodeStuff Starter :, deze kan je later altijd manueel terug opstarten indien nodig.
c:\program files\adobe\acrobat 7.0\reader\reader_sl.exe
c:\program files\ipod\bin\ipodservice.exe
c:\program files\java\jre1.5.0_04\bin\jusched.exe
c:\program files\microsoft office\office10\osa.exe
c:\program files\microsoft office\office10\winword.exe
c:\program files\msn messenger\msnmsgr.exe
c:\program files\quicktime\qttask.exe
c:\program files\winzip\wzqkpick.exe
soundman.exe


Start HijackThis (“Do a system scan only”) en vink de volgende regels aan en klik dan op 'Fix Checked Items':
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http//www.yahoo.com/search/ie.html
O4 - HKLM\..\Run: [UserFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -u
O4 - Startup: Webshots.lnk = C:\Program Files\Webshots\Launcher.exe
O8 - Extra context menu item: &Viewpoint Search - res://C:\Program Files\Viewpoint\Viewpoint Toolbar\ViewBar.dll/CXTSEARCH.HTML
O16 - DPF: {E3E34A32-3A6A-47CC-B4E3-B8B86715D388} (MBoom Class) - http//pain.gamepoint.net/msn2/2003/ds/sintgame/marsepein/dll/boom.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll (file missing)


Verwijder volgende vetgedrukte bestanden/mappen handmatig (indien aanwezig):
c:\program files\viewpoint
c:\program files\webshots


Start nu je pc op in  veilige modus

Start Ewido en klik op 'Scanner', klik daarna op 'Volledige Systeem Scan'. Wanneer de scan voltooid is, klik je op 'Bewaar rapport'. Sla deze log op (bijvoorbeeld op je Bureaublad). NB: de Ewido scan kan best lang duren, 45 à 55 min.

Vervolgens moet je alle tijdelijke bestanden verwijderen. Start CCleaner op. Selecteer het tabblad 'Windows' en zet overal een vinkje voor. Selecteer het tabblad 'Applicaties' en zet overal een vinkje voor. Klik nu rechtsonder op 'Opschonen'.

Herstart hierna je computer in normale modus. Scan opnieuw met HijackThis, hang aan je volgende bericht een nieuwe HijackThis log ter controle, samen met het logje van EWIDO.

Succes,
Koarle
« Laatst bewerkt op: 03 oktober 2005, 21:26:06 door spyder »

Offline poolsterhof

  • Lid
  • *
  • Berichten: 71
  • Oplossing.be
Re:Er wordt vanuit een programma geprobeerd
« Reactie #5 Gepost op: 04 oktober 2005, 17:11:47 »
hallo Spyder en Koarle,

ik heb nu ook bovenstaande opdracht uitgevoerd,
zie ook de 2 bijlagen,

Lucas !
« Laatst bewerkt op: 04 oktober 2005, 17:18:25 door poolsterhof »
P4VP-MX ASUSTeK Computer INC., S3 ProSavage DDR, Windows XP, Prof, SP3, Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.80GHz, 239 MB RAM, HDD:78 GB, NTFS, zonnet, Antivir, Internet Explorer 8.0.6001.18702IC, Microsoft Outlook

Koarle

  • Gast
Re:Er wordt vanuit een programma geprobeerd
« Reactie #6 Gepost op: 04 oktober 2005, 18:22:48 »
Hoi Poolsterhof,

Amaai wat een verzameling beestjes op een cm², Ewido heeft bijzonder werk gedaan.
Voor je log moet ik nadenken want er is een anamalie.
Maar kijk via configuratiescherm>software naar "Viewpoint" en verwijder deze.
De rest komt nog door één van ons.

Koarle :)

Offline Kerstman

  • Ervaren lid
  • ***
  • Berichten: 283
  • Pakjesdrager
Re:Er wordt vanuit een programma geprobeerd
« Reactie #7 Gepost op: 04 oktober 2005, 18:50:55 »
Hoi poolsterhof,

Je moet tijdens het uitvoeren alle vensters (ook je browser) sluiten. Dus om de richtlijnen te kunnen volgen print deze tekst uit.

Download en installeer volgende programma's maar gebruik ze pas als je dat gezegd word:
CCleaner

Deïnstalleer het programma "ViewPoint" via Start>Configuratiescherm>Software.

Volgende items MAG je uitvinken via CodeStuff Starter :, deze kan je later altijd manueel terug opstarten indien nodig.
c:\program files\adobe\acrobat 7.0\reader\reader_sl.exe
c:\program files\ipod\bin\ipodservice.exe
c:\program files\java\jre1.5.0_04\bin\jusched.exe
c:\program files\microsoft office\office10\osa.exe
c:\program files\msn messenger\msnmsgr.exe
c:\program files\quicktime\qttask.exe
c:\program files\winzip\wzqkpick.exe
soundman.exe


Start HijackThis (“Do a system scan only”) en vink de volgende regels aan en klik dan op 'Fix Checked Items':
O2 - BHO: Viewpoint Toolbar BHO - {A7327C09-B521-4EDB-8509-7D2660C9EC98} - C:\Program Files\Viewpoint\Viewpoint Toolbar\ViewBarBHO.dll (file missing)
O3 - Toolbar: Viewpoint Toolbar - {F8AD5AA5-D966-4667-9DAF-2561D68B2012} - C:\Program Files\Viewpoint\Viewpoint Toolbar\ViewBar.dll (file missing)
O16 - DPF: {03F998B2-0E00-11D3-A498-00104B6EB52E} (MetaStreamCtl Class) - https:/components.viewpoint.com/..../MetaStream3.cab?url=https://www.viewpoint.com/cgi-bin/....../vet_install_premium.pl?1&6&04.00.09.13&premium&unknown&https://www.feyenoord.nl/domains/default/pages/content.asp?content=12790000009412_2_10000000001651&contentcode=20040726%20stadion%203d&noreloadredir


Verwijder volgende vetgedrukte bestanden/mappen handmatig (indien aanwezig):
c:\program files\viewpoint


Vervolgens moet je alle tijdelijke bestanden verwijderen. Start CCleaner op. Selecteer het tabblad 'Windows' en zet overal een vinkje voor. Selecteer het tabblad 'Applicaties' en zet overal een vinkje voor. Klik nu rechtsonder op 'Opschonen'.

Herstart hierna je computer in normale modus. Scan opnieuw met HijackThis, hang aan je volgende bericht een nieuwe HijackThis log ter controle.

Succes, Kerstman
« Laatst bewerkt op: 04 oktober 2005, 21:16:16 door spyder »
SYSTEEM: Win XP Prof SP1 - AMD Athlon 2400+ (2000Mhz) - 512 Mb RAM - Telenet - Internet Explorer 6 -Outlook Express 6 - Norton AntiVirus 2004 - Telenet - Harde schijf: 80 GIG - Zachte schijf: 1.44MB

Offline poolsterhof

  • Lid
  • *
  • Berichten: 71
  • Oplossing.be
Re:Er wordt vanuit een programma geprobeerd
« Reactie #8 Gepost op: 04 oktober 2005, 21:17:38 »
Ik heb nu met CodeStuff Starter een 7-tal items uitgevinkt, c:\program files\ipod\bin\ipodservice.exe staat er niet tussen en elke keer bemoeit Spybot er zich mee. Ik schrijf dit op een andere PC, dus niet degene met de problemen, ik ga nu verder met de volgende stap.
P4VP-MX ASUSTeK Computer INC., S3 ProSavage DDR, Windows XP, Prof, SP3, Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.80GHz, 239 MB RAM, HDD:78 GB, NTFS, zonnet, Antivir, Internet Explorer 8.0.6001.18702IC, Microsoft Outlook

Offline poolsterhof

  • Lid
  • *
  • Berichten: 71
  • Oplossing.be
Re:Er wordt vanuit een programma geprobeerd
« Reactie #9 Gepost op: 04 oktober 2005, 21:19:56 »
Mij valt op, dat wanneer ik CodeStuff Starter voor de 2e keer start, het lijstje langer is geworden, nu staat er ook ViewMgr bij, die had ik eerder wel al uit lijst met Software in het Configuratiescherm verwijderd.

c:\program files\java\jre1.5.0_04\bin\jusched.exe
staat er nu zelfs 2 x in
« Laatst bewerkt op: 04 oktober 2005, 21:52:50 door poolsterhof »
P4VP-MX ASUSTeK Computer INC., S3 ProSavage DDR, Windows XP, Prof, SP3, Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.80GHz, 239 MB RAM, HDD:78 GB, NTFS, zonnet, Antivir, Internet Explorer 8.0.6001.18702IC, Microsoft Outlook

Offline poolsterhof

  • Lid
  • *
  • Berichten: 71
  • Oplossing.be
Re:Er wordt vanuit een programma geprobeerd
« Reactie #10 Gepost op: 04 oktober 2005, 21:21:17 »
Hier het nieuwe bestand gemaakt door Hijack, Lucas
« Laatst bewerkt op: 04 oktober 2005, 22:10:58 door poolsterhof »
P4VP-MX ASUSTeK Computer INC., S3 ProSavage DDR, Windows XP, Prof, SP3, Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.80GHz, 239 MB RAM, HDD:78 GB, NTFS, zonnet, Antivir, Internet Explorer 8.0.6001.18702IC, Microsoft Outlook

Offline Kerstman

  • Ervaren lid
  • ***
  • Berichten: 283
  • Pakjesdrager
Re:Er wordt vanuit een programma geprobeerd
« Reactie #11 Gepost op: 05 oktober 2005, 11:02:47 »
Hoi,

Ben je steeds met dezelfde gebruiker (account) bezig op je computer?  

Je kan enkel de zaken uitvinken die je in CodeStuff Starter ziet staan.

Je bent je HijackThis-logje onderweg ergens vergeten.  Probeer het nogmaals, deze keer mag je niet eerst op de knop "Bekijken" drukken.

Mvg,
Kerstman
SYSTEEM: Win XP Prof SP1 - AMD Athlon 2400+ (2000Mhz) - 512 Mb RAM - Telenet - Internet Explorer 6 -Outlook Express 6 - Norton AntiVirus 2004 - Telenet - Harde schijf: 80 GIG - Zachte schijf: 1.44MB

Offline poolsterhof

  • Lid
  • *
  • Berichten: 71
  • Oplossing.be
Er wordt vanuit een programma geprobeerd
« Reactie #12 Gepost op: 05 oktober 2005, 12:22:32 »
hallo Kerstman

ja, ik ben nog steeds met dezelfde gebruiker / account bezig op mijn PC, er staat trouwens maar een gebruiker op, wel heb ik voor het gemak een tweede PC bijstaan, zodat ik alle instructies beter kan volgen tijdens het proces.

Vreemd dat het bestandje niet is meegekomen, want toen ik het bij dit bericht wilde voegen, kreeg ik de mededeling: bestand bestaat al, ik heb het daarom herbenoemd, Lucas !
« Laatst bewerkt op: 05 oktober 2005, 13:05:50 door poolsterhof »
P4VP-MX ASUSTeK Computer INC., S3 ProSavage DDR, Windows XP, Prof, SP3, Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.80GHz, 239 MB RAM, HDD:78 GB, NTFS, zonnet, Antivir, Internet Explorer 8.0.6001.18702IC, Microsoft Outlook

smoelsmid

  • Gast
Re:Er wordt vanuit een programma geprobeerd
« Reactie #13 Gepost op: 05 oktober 2005, 12:43:33 »
Dingen die je mag uitschakelen, dat weet je intussen, dus die ga ik niet nog eens opsommen. :-X

Je moet tijdens het uitvoeren alle vensters (ook je browser) sluiten. Dus om de richtlijnen te kunnen volgen print deze tekst uit.

Download en installeer volgende programma's maar gebruik ze pas als je dat gezegd word:
CCleaner


Start HijackThis (“Do a system scan only”) en vink de volgende regels aan en klik dan op 'Fix Checked Items':
O2 - BHO: Viewpoint Toolbar BHO - {A7327C09-B521-4EDB-8509-7D2660C9EC98} - C:\Program Files\Viewpoint\Viewpoint Toolbar\ViewBarBHO.dll (file missing)
O3 - Toolbar: Viewpoint Toolbar - {F8AD5AA5-D966-4667-9DAF-2561D68B2012} - C:\Program Files\Viewpoint\Viewpoint Toolbar\ViewBar.dll (file missing)

Manager\ViewMgr.exe

Verwijder volgende  bestand/map handmatig (indien aanwezig)
c:\program files\viewpoint

Vervolgens moet je alle tijdelijke bestanden verwijderen. Start CCleaner op. Selecteer het tabblad 'Windows' en zet overal een vinkje voor. Selecteer het tabblad 'Applicaties' en zet overal een vinkje voor. Klik nu rechtsonder op 'Opschonen'.

Herstart hierna je computer in normale modus. Scan opnieuw met HijackThis.  Zijn ze dan nog niet verdwenen, start dan eens op in veilige modus, scan met HJT en kijk of ze erbij staan.  Indien ja, fixen dan, Ccleaner terug gebruiken, vervolgens herstarten in gewone modus, nieuwe log met HJT maken en posten.

Sm :)elsmid
« Laatst bewerkt op: 05 oktober 2005, 15:10:01 door smoelsmid »

Offline poolsterhof

  • Lid
  • *
  • Berichten: 71
  • Oplossing.be
Re:Er wordt vanuit een programma geprobeerd
« Reactie #14 Gepost op: 05 oktober 2005, 17:07:03 »
Beste helpers in de nood,

zie de bijlage voor de nieuwe HJ-file
P4VP-MX ASUSTeK Computer INC., S3 ProSavage DDR, Windows XP, Prof, SP3, Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.80GHz, 239 MB RAM, HDD:78 GB, NTFS, zonnet, Antivir, Internet Explorer 8.0.6001.18702IC, Microsoft Outlook

 


www.combell.com