Help!

PC-Problemen?
De vrijwilligers van Oplossing.be zoeken gratis met u mee!

Hulp bij posten

Recente topics

Auteur Topic: kan niet zoeken in outlook  (gelezen 2740 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline DAKA

  • Lid
  • *
  • Berichten: 19
  • Geslacht: Man
  • Oplossing.be
kan niet zoeken in outlook
« Gepost op: 13 februari 2023, 20:52:11 »
hoi,
ik gebruik outlook 2016 voor mijn verschillende e-mail-accounts (privé en bedrijf)
ik ben onlangs overgeschakeld naar windows 11 en heb in het bedrijfsaccount een paar extra mappen bijgemaakt. sindsdien kan ik niet meer zoeken in de verschillende mappen van het bedrijfsaccount. Is dit het gevolg van windows 11 of van het creëren van de nieuwe mappen?
dit heb ik al gedaan:
1 opnieuw indexeren (lukt niet)
2 index opnieuw opbouwen (komt na een tijdje dat het indexeren is onderbroken en lukt dus ook niet)
3 registersleutels verwijderd in het register en dan wachten tot het indexeren is voltooid maar dat lukt ook niet. ( https://support.microsoft.com/nl-nl/office/geen-zoekresultaten-voor-pop-imap-of-exchange-accounts-51c9d2c7-a3db-4358-afdf-50d3a9e57039)
4 Windows Desktop Search Service uit te schakelen  (lukt ook niet)

weet iemand raad wat het wel kan zijn?

grt Danny

Offline Montagnard

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2.385
  • Geslacht: Man
Re: kan niet zoeken in outlook
« Reactie #1 Gepost op: 14 februari 2023, 08:33:14 »
dag Danny,
ik gebruik Outlook 365 met Windows 11 en 2 accounts (wel privé accounts) en geen enkel probleem....

1) als je werkt met IMAP ( je gegevens staan in de "cloud" , dus je kan niets kwijt geraken (je kan altijd voor alle zekerheid een backup maken) :
verwijder ALLE accounts , voeg account per account toe waarbij je telkens checkt of de zoek functie werkt/blijft werken

2) verwijder Outlook/Office volledig en dan opnieuw installeren , en dan account per account toevoegen en van in het begin telkens checken of de zoek functie werkt/blijft werken ?
als je Outlook/Office volledig wilt verwijderen : https://www.windows-helpdesk.nl/microsoft-office-repareren-of-verwijderen-met-de-verwijdertool/

succes !
mvg,
Arnold.

Offline DAKA

  • Lid
  • *
  • Berichten: 19
  • Geslacht: Man
  • Oplossing.be
Re: kan niet zoeken in outlook
« Reactie #2 Gepost op: 15 februari 2023, 07:53:03 »
hallo Arnold,
ik ga uw suggesties proberen in de komende dagen.
ik vraag me wel af als ik outlook volledig verwijder of ik die dan terug kan instaleren zonder een nieuwe versie aan te schaffen?

grt Danny

Offline Montagnard

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2.385
  • Geslacht: Man
Re: kan niet zoeken in outlook
« Reactie #3 Gepost op: 15 februari 2023, 08:34:59 »
Dag Danny,
daar kan ik nu niet direkt op antwoorden maar :
 ik heb al verschillende malen Windows  geïnstalleerd en dus ook mijn Office
ik gebruik voor Windows mijn microsoft account en deze heb ik ook gebruikt voor mijn Office
als ik dan Office herinstalleer dan open ik b.v. Word dan krijg ik eerst te zien dat de software niet is geactiveerd en dan de vraag of ik met mijn Microsoft wil activeren wat dan prompt gebeurd , ik moet zelf geen code ingeven.....
Ik veronderstel dat ook Jij Windows gebruikt met je Microsoft account en geen "lokaal" account ?
en dat je Uw Office hebt "geregistreerd" met datzelfde account ?
dan zou dit geen probleem mogen geven....
ik heb een PDF bijgesloten met uitleg en hieronder ook een link.

en een Gouden raad : maak eerst een "image" van je systeem , hoe je dat moet doen is hier veel aan bod gekomen !
succes.
Mvg,
Montagnard.

https://support.microsoft.com/nl-nl/office/download-en-installeer-of-installeer-opnieuw-office-2019-office-2016-of-office-2013-7c695b06-6d1a-4917-809c-98ce43f86479


Offline DAKA

  • Lid
  • *
  • Berichten: 19
  • Geslacht: Man
  • Oplossing.be
Re: kan niet zoeken in outlook
« Reactie #4 Gepost op: 19 februari 2023, 10:27:28 »
Hallo Arnold,
zoals beloofd heb ik de suggesties uitgevoerd. eerst al de accounts verwijderd uit outlook maar er was 1 account waarvan alles bleef staan in outlook na verwijdering van het account (bedrijfsaccount).
ik heb dan maar office verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en dan terug de accounts in outlook toegevoegd. maar dat was ook geen succes. bij het eerst lukte het al niet om terug te zoeken. liep volledig in het honderd en heb dan maar een systeemherstel gedaan. na dat systeemherstel heb ik nu  nog het probleem met het bedrijfsaccount dat die geen mails meer verzend en of ophaalt. komt de foutmelding 'het outlookgegevensbestand kan niet worden geopend' fout (0x8004010F). ik had voor het hele gebeuren wel een kopie gemaakt van het .pst gegevensbestanden maar dat werkt nu ook niet als ik dit bestand terugzet.

ik had ondertussen ook geprobeerd om een ander profiel aan te maakten en daar het bedrijfsaccount opgezet maar dan via IMAP. (in het gewone profiel is dit een POP indeling)Daar krijg ik de mails wel binnen maar er is een gans andere mappenindeling dan in outlook. als ik in het nieuwe profiel wil zoeken vind hij soms wel dingen soms niet of onvolledig.

na vele uren zweten en zwoegen is het dus nog altijd niet gelukt.
ik denk dat ik de moed ga opgeven en dan maar handmatig ga zoeken als het nodig is tenzij er nog een wonderoplossing uit de bus komt.
toch bedankt voor de moeite
grt danny

Offline Montagnard

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2.385
  • Geslacht: Man
Re: kan niet zoeken in outlook
« Reactie #5 Gepost op: 19 februari 2023, 16:34:03 »
Hey Danny,
jammer te moeten lezen dat het niet lukt.....misschien ligt de fout dus elders ? in je Windows installatie ?
moest ik nu in Uw plaats zijn dan zou ik het volgende doen :
1) kijken om Office opnieuw te downloaden
2) een Image nemen van mijn systeem (de nodige partities om Windows te herstellen als je harde schijf is onderverdeeld) of een image van je totale harde schijf.......
3) een extra backup nemen van mijn data , en in outlook mijn adresboek exporteren , alsook je PST bestand ( let wel : als je Office niet met dezelfde account herinstalleert dan tijdens het back-uppen van je PST bestand kan het zijn dat je het uit veiligheid niet meer kan openen !
4) een compleet nieuwe installatie doen van Windows zodat je ook daar zonder fouten zit , dus van scratch en NIET via synchronisatie je oude gegevens terugzetten maar dus effectief een nieuwe.
5) direct na de nieuwe Windows installatie Office installeren via de nieuwe download , 1 account toevoegen en dan kijken of het zoeken werkt . zoja dan best weer een image om niet meer te moeten herbeginnen e dan account per account toevoegen.

Mvg,
Arnold.


ik weet dat dit zeer drastisch is maar anders zie ik geen oplossing meer.

Offline DAKA

  • Lid
  • *
  • Berichten: 19
  • Geslacht: Man
  • Oplossing.be
Re: kan niet zoeken in outlook
« Reactie #6 Gepost op: 19 februari 2023, 18:14:21 »

hallo Arnold

ik heb nog eens een nieuw profiel aangemaakt en het bedrijfsaccount terug in de  POP indeling toegevoegd. nu kan ik wel ontvangen en verzenden. het zoeken lukt niet of gedeeltelijk.

de voorgestelde optie is wel zeer drastisch en zie ik niet zo goed zitten. ik denk dat ik voorlopig zo verder ga doen.

toch bedankt voor de hulp hé

grt Danny

Offline Montagnard

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2.385
  • Geslacht: Man
Re: kan niet zoeken in outlook
« Reactie #7 Gepost op: 20 februari 2023, 07:55:00 »
Dag Danny,
jammer dat ik U niet heb kunnen helpen....
wat POP betreft : als je met deze wél kan verzenden en ontvangen en met IMAP niet , dan ligt dat puur aan de instellingen bij IMAP.
Je hebt zelf geschreven dat je wilde je PST terugzetten maar dat dit niet lukte , bedenk dat mocht je huidig PST corrupt geraken je ALLES kwijt bent !
Met IMAP niet....maar het is Uw keuze.
Mvg,

Offline DAKA

  • Lid
  • *
  • Berichten: 19
  • Geslacht: Man
  • Oplossing.be
Re: kan niet zoeken in outlook
« Reactie #8 Gepost op: 20 februari 2023, 13:10:12 »
hallo

kan ik dan in het huidige profiel het bedrijfsaccount wijzigen naar imap?
of moet dit helemaal verwijderd worden en terug aangemaakt worden?

grt danny

Offline Montagnard

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2.385
  • Geslacht: Man
Re: kan niet zoeken in outlook
« Reactie #9 Gepost op: 21 februari 2023, 08:35:38 »
Danny,
voor zover ik weet kan dat idd , maar je moet dan wel de juiste instellingen hebben , zie hieronder b.v. voor Telenet...
je zal dus eerst de juiste instellingen moeten opzoeken (of vragen aan de IT afdeling van je bedrijf) van je bedrijfsaccount en deze dan instellen.
Mvg,
Montagnard.

https://www.netweters.be/t5/Surfen/Hoe-overschakelen-van-POP3-naar-IMAP/td-p/2479

hier nog meer info : https://support.microsoft.com/nl-nl/office/pop-imap-en-smtp-instellingen-8361e398-8af4-4e97-b147-6c6c4ac95353

 


www.combell.com