Help!

PC-Problemen?
De vrijwilligers van Oplossing.be zoeken gratis met u mee!

Hulp bij posten

Recente topics

Auteur Topic: mail komt niet meer binnen  (gelezen 15253 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bloemetje

  • Lid
  • *
  • Berichten: 38
  • Oplossing.be
mail komt niet meer binnen
« Gepost op: 15 december 2005, 17:33:58 »
Ik kan geen mail meer ontvangen. Mail versturen lukt wel nog. Ik heb al de zwaarste mail gewist via webmail, maar het probleem blijft. Hieronder geef ik even de foutmelding mee. Kan iemand mij helpen ?

Kan bericht nummer 1 niet ophalen. Account: 'pop.scarlet.be', Server: 'pop.scarlet.be', Protocol: POP3, Reactie van server: '-ERR Cannot open message file', Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 0x800CCC90, Foutnummer: 0x800420CD

Er is een onbekende fout opgetreden. Account: 'pop.scarlet.be', Server: 'pop.scarlet.be', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Foutnummer: 0x800C0133

windows XP SP1 Intel(R) Celeron (R) CPU 2.40GHz NTFS 223 MB RAM Scarlet

Koarle

  • Gast
Re:mail komt niet meer binnen
« Reactie #1 Gepost op: 15 december 2005, 18:16:31 »
Hoi Bloemetje,

Het is niet ondenkbeeldig dat je account is beschadigd, daarom een hint die soms werkt ;)
Verwijder je huidige account en maak hem opnieuw aan met de gegevens van Scarlet, en kijk of het nu lukt.

Koarle :)

smoelsmid

  • Gast
Re:mail komt niet meer binnen
« Reactie #2 Gepost op: 15 december 2005, 18:29:00 »
Een deel had je zelf al uitgevoerd, een deel heeft Koarle je al verteld.
Dit is wat ik er over terug kan vinden:


probeer even in te loggen via https://webmail.skynet.be
het kan best dat er een vrij grote mail staat te wachten die voor problemen zorgt

is dit niet het geval, wis dan je account en maak hem opnieuw aan

nog steeds geen oplossing, sluit je outlook, ga via start zoeken het bestand outlook.dbx zoeken en wis dit bestand, start dan je outlook (express) terug op

nog steeds geen resultaat, dan zal je outlook (express) opnieuw moeten installeren
bij outlook moet je dus office opnieuw installeren
bij outlook express zal je internet explorer opnieuw moeten installeren

(gevonden op het forum van skynet)


Smoelsmid

Offline KAPE

  • Security Expert
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2.951
  • Geslacht: Man
  • Wie zoekt, die vindt !
Re:mail komt niet meer binnen
« Reactie #3 Gepost op: 15 december 2005, 20:00:39 »
@ Smoelsmid,

Kleine slip-of-the-tongue ::) Bloemetje zit bij Scarlet ::) Moet ze dan niet inloggen bij de webmail van Scarlet ??? De rest van het verhaal blijft gelijk, natuurlijk.

KAPE (van de cavalerie  :))

Offline bloemetje

  • Lid
  • *
  • Berichten: 38
  • Oplossing.be
Re:mail komt niet meer binnen
« Reactie #4 Gepost op: 30 december 2005, 17:36:03 »
Het probleem is eigenlijk nog altijd niet opgelost. Ik heb al 2 keer naar Scarlet gebeld. Ze houden me dan lang aan de lijn maar bieden niet echt een oplossing. De laatste keer hing ik wel een half uur aan de lijn met iemand omdat die informatie ging vragen aan een collega, kwam dan terug met de melding dat het wel hun server zou zijn en dat ik de volgende dag opnieuw moest proberen !
Ik zou graag mijn account willen annuleren en opnieuw aanmaken. Hoe doe ik dit precies ? Heb schrik iets verkeerd te doen.  De foutmelding die ik krijg is nog enkel die met het nummer 0x800CO133.
windows XP SP1 Intel(R) Celeron (R) CPU 2.40GHz NTFS 223 MB RAM Scarlet

Offline SoftAid

  • Administrator
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 20.191
  • Geslacht: Man
  • Nobody is perfect, not even me...
Re:mail komt niet meer binnen
« Reactie #5 Gepost op: 30 december 2005, 17:51:31 »
Hallo Bloemetje,

we gaan je eens helpen, zie... (aléé, ik hoop het toch :))

Open Outlook Express en selecteer in het linker vak "Lokale mappen". Klik nu op Bestand, Nieuw, Map. Geef deze map de naam "oude inbox" en klik op OK.

Open Postvak IN en sleep alle berichten van Postvak In naar de nieuwe map "oude inbox"

Sluit Outlook Express. Klik op Start, Zoeken en typ:
Postvak In.dbx en klik op Zoeken. Als de zoeker dit bestand gevonden heeft selecteer je het, rechtsklik er op en kies voor Verwijderen. Sluit zoeker af en start Outlook Express opnieuw op.

Normaal zou je nu je nieuwe mails kunnen binnen halen.

Daarna kan je de mails in "Oude inbox" opnieuw naar Postvak In slepen.

:) SoftAid :)

PS: Vul je systeemgegevens eens in, want we raden er nu maar naar dat je Outlook Express hebt, en niet Outlook....  ::)

Maximum grootte bijlagen vergroot naar 4 MB
Dubbelposten, het posten op verschillende forums van dezelfde vraag, dient op
voorhand gemeld te worden, met een link naar het topic op de andere site.
Overtreding van deze regel kan bestraft worden met verbanning !

Offline KAPE

  • Security Expert
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2.951
  • Geslacht: Man
  • Wie zoekt, die vindt !
Re:mail komt niet meer binnen
« Reactie #6 Gepost op: 30 december 2005, 17:52:56 »
Bloemetje,

Er kan weinig of niks misgaan bij het aanmaken van een nieuwe account. Open OE en open je accounts -> "toevoegen" openen en de wizard wijst je de weg -> E-mail -> naam invoegen -> E-mailadres invoegen -> servertype = POP3 -> inkomende mail = pop.scarlet.be -> smtp.scarlet.be -> accountnaam = naam naar jouw keuze -> wachtwoord = jouw keuze en aanvinken "wachtwoord onthouden". En that's it ! En dan nog instellen als standaard E-mailadres. Lukt inbellen met deze nieuwe account, kan je daarna de oude verwijderen.

KAPE

Offline bloemetje

  • Lid
  • *
  • Berichten: 38
  • Oplossing.be
Re:mail komt niet meer binnen
« Reactie #7 Gepost op: 02 januari 2006, 17:24:22 »
Ik heb beiden geprobeerd. Het bestand Postvak In.dbx wordt niet gevonden. Kan dit ?
Een andere account aanmaken had ook geen zin, want er werd steeds opnieuw gevraagd naar mijn gebruikersnaam en paswoord ??!
Voor het zien van mijn gegevens was er zo'n tooltje geloof ik hé, maar ik weet het niet meer terug te vinden.
Hebben jullie nog raad ?
windows XP SP1 Intel(R) Celeron (R) CPU 2.40GHz NTFS 223 MB RAM Scarlet

Offline KAPE

  • Security Expert
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2.951
  • Geslacht: Man
  • Wie zoekt, die vindt !
Re:mail komt niet meer binnen
« Reactie #8 Gepost op: 02 januari 2006, 18:17:51 »
Bloemetje,

Een andere account aanmaken had ook geen zin, want er werd steeds opnieuw gevraagd naar mijn gebruikersnaam en paswoord ??!
Je moet er de voorwaarden van Scarlet eens op nalezen. Volgens mij gaat een nieuwe account pas in werking na 24 uur. Zou dus kunnen dat hij daarom steeds een gebruiker en paswoord opvraagt ::)

KAPE

 


www.combell.com