Help!

PC-Problemen?
De vrijwilligers van Oplossing.be zoeken gratis met u mee!

Hulp bij posten

Recente topics

Auteur Topic: Probleem Outlook, versturen, ontvangengen en synchroniseren lukt niet  (gelezen 2216 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Apachke

  • Nieuw lid
  • Berichten: 4
  • Hey, ik ben nieuw hier !
Hallo,

Ik kan geen mails versturen/ontvangen in outlook, noch kunnen de mappen gesynchroniseerd worden.

Volgens de internetprovider wordt mijn IP-adres geblokkeerd door Microsoft. Nog volgens hen zou het kunnen komen doordat Microsoft mijn mails als spam beschouwt

Dat het niet aan mijn outlook ligt, is wel duidelijk daar het soms lukt het IP-adres de maskeren met een VPN, maar dat is dan ook maar beperkte tijd.

Als ik zoek op internet naar onderstaande boodschap/foutmelding, gaat het steeds over problemen met .ost/.pst, ......

wat dus ook niet de reden kan zijn.

De taak 'Synchroniseren van de geabonneerde mappen van info@xxxxxxxxxxxxxxxxxx.eu.' gerapporteerde fout (0x800CCC0E): 'Outlook kan geabonneerde mappen van info@xxxxxxxxxxxxxxxxxxx.eu niet synchroniseren. Fout: Kan geen verbinding maken met de server. Als je dit bericht blijft ontvangen, neem dan contact op met je serverbeheerder of internetprovider (ISP).'

Is er iemand die kan helpen ?

Offline Montagnard

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2.039
  • Geslacht: Man
Re: Probleem Outlook, versturen, ontvangengen en synchroniseren lukt niet
« Reactie #1 Gepost op: 21 mei 2023, 15:54:24 »
Dag,
welkom op ons forum !
vooreerst : welke provider heb je ? (Telenet - Proximus enz) , en werk je met POP (met een .pst bestand) of met IMAP ?

1) Zorg ervoor dat het email account correct is ingesteld in Outlook (servernamen inkomende en uitgaande mail en wachtwoord)
2) Probeer eens mail te ontvangen of te verzenden met uw firewall en andere security software uitgeschakeld en kijk of dit het probleem veroorzaakt.
3) Wanneer dit helpt, stel de firewall (en andere security software) dan zo in dat hij overweg kan met Outlook.
4) helpt bovenstaande niet , schakel dan eens voor 5 minuutjes je router/modem uit , best hem uitschakelen n uit de stekker te trekken , daarna terug laten opstarten.
lukt het hiermee nog niet , geef dan maar een seintje.

Mvg,
Arnold.

 

Offline Montagnard

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2.039
  • Geslacht: Man
Re: Probleem Outlook, versturen, ontvangengen en synchroniseren lukt niet
« Reactie #2 Gepost op: 27 mei 2023, 10:06:44 »
en toen werd het stil  :(

Offline Apachke

  • Nieuw lid
  • Berichten: 4
  • Hey, ik ben nieuw hier !
Re: Probleem Outlook, versturen, ontvangengen en synchroniseren lukt niet
« Reactie #3 Gepost op: 27 mei 2023, 11:50:22 »
Excuus ...

Niks helpt. Bovendien is het ook zo dat het soms wl lukt ....

Offline Montagnard

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2.039
  • Geslacht: Man
Re: Probleem Outlook, versturen, ontvangengen en synchroniseren lukt niet
« Reactie #4 Gepost op: 27 mei 2023, 12:00:59 »
als het soms wel lukt en soms niet is het natuurlijk moeilijk om een reden te vinden waarom.....
misschien blokkeert er "soms" ergens iets de verbinding ?
ik zie niet direct een oplossing.....werk je met "IMAP" dan zou je kunnen overwegen om eens een nieuw profiel aan te maken , hoe je dat moet doen is genoeg om het web te vinden...
Mvg,
Arnold.

Offline Apachke

  • Nieuw lid
  • Berichten: 4
  • Hey, ik ben nieuw hier !
Re: Probleem Outlook, versturen, ontvangengen en synchroniseren lukt niet
« Reactie #5 Gepost op: 27 mei 2023, 14:41:53 »
De uitleg die de internetprovider gaf, is dat Microsoft ons IP-adres blokkeert.
Als we een VPN inschakelen gaat het soms iets beter, zolang we niet teveel mails versturen.

En iemand raadde ons ook al aan om nieuw profiel aan te maken, maar er was een probleem met certificaat. Dit zou moeten opgelost zijn ondertussen, dus nu kunnen we verder met nieuw profiel.
Sowieso to be continued.

Offline Apachke

  • Nieuw lid
  • Berichten: 4
  • Hey, ik ben nieuw hier !
Re: Probleem Outlook, versturen, ontvangengen en synchroniseren lukt niet
« Reactie #6 Gepost op: 10 september 2023, 18:34:06 »
Goede namiddag,

uiteindelijk -eerder toevallig- in contact gekomen met een webdesigner die mij wist te vertellen dat volgens hem er op 1 of meerdere toestellen een fout paswoord werd gebruikt, waardoor het IP-adres geblokkeerd werd.

Op alle toestellen bijgevolg alle paswoorden opnieuw ingebracht en het probleen was voor 95% opgelost.

De andere 5% blijkt een "probleem" te zijn met Norton die in sommige gevallen de VPN activeert waardoor IP ook geblokkeerd werd.  Via internet gezocht en outlook uit de VPN-tunnel gehaald. Probleem opgelost.

Dank iedereen voor het meedenken

Bart

 


www.combell.com