Help!

PC-Problemen?
De vrijwilligers van Oplossing.be zoeken gratis met u mee!

Hulp bij posten

Recente topics

Auteur Topic: Telenet: Geen uitgaande mail vanuit buitenland  (gelezen 5617 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline SoftAid

  • Administrator
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 17.993
  • Geslacht: Man
  • Nobody is perfect, not even me...
Telenet: Geen uitgaande mail vanuit buitenland
« Gepost op: 09 februari 2020, 11:54:15 »
Hallo helpers,

ik verblijf even in het buitenland, en ervaar nu nog meer problemen dan vroeger wat betreft uitgaande mail.

Ik gebruik thuis Windows Live Mail (WLM) op mijn laptop die ik nu ook bij me heb, maar daar kan ik wel mails mee ontvangen, maar niet verzenden.
Vroeger (verleden jaar November) gebruikte ik mijn Telenet Webmail om mails te verzenden, maar dat werkt nu ook al niet meer.
WLM:  in.telenet.be (POP3) Poort 110 --- Uit.telenet.be (SMTP) Poort 25

Iemand een idee hoe ik dat kan in orde krijgen?
Ik kan zelf niet mailen naar Telenet, en telefonisch zie ik niet zitten van hier uit.

Bedank voor elk sprankeltje hoop...  ;)

:) SoftAid :)             

Edit: Telenet webmail schijnt nu toch mijn mails te verzenden, maar ze verschijnen niet in mijn map verzonden items van webmail.
« Laatst bewerkt op: 09 februari 2020, 12:39:43 door SoftAid »
Wegens veelvuldig melden van dubbelposten, het posten op verschillende help-fora van dezelfde vraag, zijn de gedragsregels op dit forum aangepast. Dubbelposten dient in de toekomst op voorhand gemeld te worden, met een melding en een link naar het topic op de andere site. De helpers wensen een weinig respect voor de inspanningen die ze doen om mensen te helpen. Je doet jezelf ook een plezier. Door je dubbelposten te melden wordt je vraag mogelijk op meerdere fora beantwoord.

Offline iSight

  • Lid
  • *
  • Berichten: 27
Re: Telenet: Geen uitgaande mail vanuit buitenland
« Reactie #1 Gepost op: 09 februari 2020, 15:19:44 »
Citaat
Uit.telenet.be (SMTP) Poort 25

Ik dacht dat het poort 587 moet zijn.
met vriendelijke groet,
iSight

Offline SoftAid

  • Administrator
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 17.993
  • Geslacht: Man
  • Nobody is perfect, not even me...
Re: Telenet: Geen uitgaande mail vanuit buitenland
« Reactie #2 Gepost op: 09 februari 2020, 16:53:11 »
Hallo iSight,

dank voor je reactie.

Ik had na veel aandringen via via dan toch een antwoord gekregen van Telenet (omdat ik Business klant ben).
Ze stelden voor dat ik moest overschakelen van POP3 naar IMAP, en onder andere: poort 587 (SSL beveiliging AAN) voor uitgaande.

Maar WLM laat mij niet toe op iets anders te kiezen dan POP3.

Als ik voor uitgaande SMTP poort 587 instel, dan blijven mijn verzonden mails in postvak Uit staan, en worden niet verzonden (met de foutmelding in mijn eerste post)
Als ik bij uitgaande SMTP poort 587 ook SSL aanvink, dan springt het poortnummer automatisch terug op poort 25.

Mijn webmail schijnt wel weer te werken, waarom weet ik niet, dus ik kan weer verder.
Ben er niet gelukkig mee, en vraag mij af of de fout niet bij WLM ligt.
Ik ga eens een ander mailprogramma installeren en daarmee testen.

Alle suggesties zijn welkom.

Dank voor je reactie  :thumbsup:

:) SoftAid :)             
Wegens veelvuldig melden van dubbelposten, het posten op verschillende help-fora van dezelfde vraag, zijn de gedragsregels op dit forum aangepast. Dubbelposten dient in de toekomst op voorhand gemeld te worden, met een melding en een link naar het topic op de andere site. De helpers wensen een weinig respect voor de inspanningen die ze doen om mensen te helpen. Je doet jezelf ook een plezier. Door je dubbelposten te melden wordt je vraag mogelijk op meerdere fora beantwoord.

Offline iSight

  • Lid
  • *
  • Berichten: 27
Re: Telenet: Geen uitgaande mail vanuit buitenland
« Reactie #3 Gepost op: 09 februari 2020, 18:23:25 »
Citaat
Ze stelden voor dat ik moest overschakelen van POP3 naar IMAP, en onder andere: poort 587 (SSL beveiliging AAN) voor uitgaande.

Maar WLM laat mij niet toe op iets anders te kiezen dan POP3.
WLM is ook een ‘verouderd’ e-mailcliënt.
WLM 2012 e-mailcliënt (= het e-mailprogramma op de computer) kan niet meer worden gebruikt voor Microsoft-e-mailadressen, zoals live.com, hotmail.com, msn.com, live.nl, msn.nl, outlook.com & live.com na 30 juni 2016.

Wel kunt men WLM nog gebruiken voor Telenet of andere providers, en het klopt ook dat als men nu nog WLM gebruikt alleen de keuze kan maken voor POP3.

Citaat
Als ik voor uitgaande SMTP poort 587 instel, dan blijven mijn verzonden mails in postvak Uit staan, en worden niet verzonden (met de foutmelding in mijn eerste post)
Als ik bij uitgaande SMTP poort 587 ook SSL aanvink, dan springt het poortnummer automatisch terug op poort 25.
.......... (knip)
Ben er niet gelukkig mee, en vraag mij af of de fout niet bij WLM ligt.

Ik dacht/hoopte dat WLM lokaal op de pc de instelling poort 587 wel zou 'vasthouden', doordat je nu via Wi-Fi verbinding hebt, ik had dus fout, sorry.

Citaat
Mijn webmail schijnt wel weer te werken, waarom weet ik niet, dus ik kan weer verder.

Een webmail werkt altijd (tenminste als er verbinding is), een webmail is altijd actueel en men heeft geen zorgt meer. Ik heb kennissen die alleen de webmail gebruiken, hebben op hun pc dan ook geen e-mailprogramma geïnstalleerd.

Citaat
Ik ga eens een ander mailprogramma installeren en daarmee testen.

Een goede alternatie is Thunderbird.

Thunderbird handleiding.

Goed om te horen dat de webmail nu wel werkt.
met vriendelijke groet,
iSight

Offline SoftAid

  • Administrator
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 17.993
  • Geslacht: Man
  • Nobody is perfect, not even me...
Re: Telenet: Geen uitgaande mail vanuit buitenland
« Reactie #4 Gepost op: 10 februari 2020, 09:31:17 »
Dank je iSight,

ik ga vandaag Mozilla Thunderbird installeren.

Als het lukt laat ik zeker iets weten.

Groeten,

:) SoftAid :)             
Wegens veelvuldig melden van dubbelposten, het posten op verschillende help-fora van dezelfde vraag, zijn de gedragsregels op dit forum aangepast. Dubbelposten dient in de toekomst op voorhand gemeld te worden, met een melding en een link naar het topic op de andere site. De helpers wensen een weinig respect voor de inspanningen die ze doen om mensen te helpen. Je doet jezelf ook een plezier. Door je dubbelposten te melden wordt je vraag mogelijk op meerdere fora beantwoord.

Offline Montagnard

  • Ervaren lid
  • ***
  • Berichten: 393
  • Geslacht: Man
  • To Windows or not to Windows , that's the question
Re: Telenet: Geen uitgaande mail vanuit buitenland
« Reactie #5 Gepost op: 10 februari 2020, 15:03:26 »
een uitstekende mail cliënt is volgende : https://www.emclient.com/ , in het Nederlands te installeren en gratis , je hoeft enkel een gratis licentie aan te vragen...
bij de 1ste keer opstarten hoef je enkel je mail adres en paswoord in te geven en het programma gaat zelf op zoek naar de juiste instellingen.
heel veel familie en vrienden zijn al naar deze mail client overgestapt .
zeker het proberen waard.....

Mvg,
Arnold.


Offline JeanPierre

  • Oplosser
  • ****
  • Berichten: 625
  • Geslacht: Man
  • Je bent nooit te oud om te leren!
Re: Telenet: Geen uitgaande mail vanuit buitenland
« Reactie #6 Gepost op: 10 februari 2020, 16:52:00 »
Beste mensen,

Ik weet ondertussen dat niet iedereen het met mij eens is maar ik zou toch even willen vermeldden dat:

Ik nog steeds tot volle tevredenheid WLM gebruik en dat dit ingesteld staat op IMAP ook op mijn smartphone staat dit op IMAP.

En EMClient is mooi en gratis maar je kan maar twee accounts aanmaken en voor sommigen (waaronder ik) is dit niet voldoende.....

Mvg
Jean-Pierre.
Windows 10 Pro   NLD 64bit, Intel(R) Core(TM) i7-7700 CPU @ 3.60GHz 800, PRIME Z270-P
NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti 4095MB 1920 x 1080, NVIDIA Virtual Audio Device (Wave Extensible) (WDM)
Nr: 1 Model: Samsung SSD 850 EVO 250GB
Nr: 2 Model: Samsung SSD 850 EVO 250GB
Nr: 3 Model: WDC WD2003FZEX-00SRLA0
Geheugen 16 Gb
AV: Avast Free
FW: Windows Firewal Enabled: True

Offline SoftAid

  • Administrator
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 17.993
  • Geslacht: Man
  • Nobody is perfect, not even me...
Re: Telenet: Geen uitgaande mail vanuit buitenland
« Reactie #7 Gepost op: 10 februari 2020, 18:31:25 »
Hallo JeanPierre,

welke versie van WLM gebruik je?
Mijn is : Versie 2012 (Build 16.4.3528.0331)

Je vind het versienummer in WLM, Bestand, Informatie.

Dank je wel.

:) SoftAid :)             
Wegens veelvuldig melden van dubbelposten, het posten op verschillende help-fora van dezelfde vraag, zijn de gedragsregels op dit forum aangepast. Dubbelposten dient in de toekomst op voorhand gemeld te worden, met een melding en een link naar het topic op de andere site. De helpers wensen een weinig respect voor de inspanningen die ze doen om mensen te helpen. Je doet jezelf ook een plezier. Door je dubbelposten te melden wordt je vraag mogelijk op meerdere fora beantwoord.

Offline JeanPierre

  • Oplosser
  • ****
  • Berichten: 625
  • Geslacht: Man
  • Je bent nooit te oud om te leren!
Re: Telenet: Geen uitgaande mail vanuit buitenland
« Reactie #8 Gepost op: 10 februari 2020, 19:23:39 »
Hetzelfde den ik  Versie 2012 (Build 16.4.3528.0331)
Windows 10 Pro   NLD 64bit, Intel(R) Core(TM) i7-7700 CPU @ 3.60GHz 800, PRIME Z270-P
NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti 4095MB 1920 x 1080, NVIDIA Virtual Audio Device (Wave Extensible) (WDM)
Nr: 1 Model: Samsung SSD 850 EVO 250GB
Nr: 2 Model: Samsung SSD 850 EVO 250GB
Nr: 3 Model: WDC WD2003FZEX-00SRLA0
Geheugen 16 Gb
AV: Avast Free
FW: Windows Firewal Enabled: True

Offline iSight

  • Lid
  • *
  • Berichten: 27
Re: Telenet: Geen uitgaande mail vanuit buitenland
« Reactie #9 Gepost op: 10 februari 2020, 20:07:05 »
Als WLM 2012 nog goed werkt op lokaal pc (voor e-mailaccounts van providers) dan is het goed. WLM 2012 is ook een goed e-mailcliënt, vergeleken met de Mail app bij WIndows 10.
Voor SoftAid is het belangrijk om van POP 3 naar IMAP over te schakelen, zoals het voorstel van Telenet
Ben je in het buitenland, gebruikt dan de webmail, als WLM 2012 op de pc niet werkt.

Citaat
Ze stelden voor dat ik moest overschakelen van POP3 naar IMAP, en onder andere: poort 587 (SSL beveiliging AAN) voor uitgaande.

Let wel op: dat je eerst een back-up maakt van al jouw e-mailberichten voordat je van POP3 naar IMAP gaat overschakelen. Voorkomen is beter dan genezen.

Ik gebruik WLM 2012 niet meer, doordat ik géén e-mailaccount van mijn provider gebruik.
met vriendelijke groet,
iSight

Offline Montagnard

  • Ervaren lid
  • ***
  • Berichten: 393
  • Geslacht: Man
  • To Windows or not to Windows , that's the question
Re: Telenet: Geen uitgaande mail vanuit buitenland
« Reactie #10 Gepost op: 11 februari 2020, 08:05:46 »

Ik gebruik WLM 2012 niet meer, doordat ik géén e-mailaccount van mijn provider gebruik.

ik ook niet meer , enkele jaren geleden heb ik een Outlook mail adres aangemaakt , en in Telenet webmail ingesteld dat AL de mail diende doorgestuurd worden naar mijn Outlook mail adres.
daarbij werd iedere afzender door mij verwittigd dat hij vanaf dan mijn Outlook mail adres diende te gebruiken , paar maanden later kwam/komt er geen enkele mail nog toe aan mijn Telenet mail adres verbonden.
waarom ik dit gedaan heb : als ik wil veranderen van Provider dan kan ik gewoon mijn Outlook mail adres verder gebruiken , geen gedoe met overgangs- perikelen...
ik heb dit ondertussen al veel gedaan in mijn familie en vriendenkring...

Mvg,
Arnold.


Offline iSight

  • Lid
  • *
  • Berichten: 27
Re: Telenet: Geen uitgaande mail vanuit buitenland
« Reactie #11 Gepost op: 11 februari 2020, 08:16:42 »
Citaat
als ik wil veranderen van Provider dan kan ik gewoon mijn Outlook mail adres verder gebruiken , geen gedoe met overgangs- perikelen...
Dat is ook mijn voornaamste reden, 2 x meegemaakt dat een 'provider' overgenomen werd door een 'grotere' provider. Dus nu alléén een @icloud & een @outlook e-mailadressen.
met vriendelijke groet,
iSight

 


www.combell.com