Sheets("Verhandelingen").Cells(datum, 1).Resize(, 3).Value = Array(Cells(4, 24).Value, Cells(4, 18).Value, Cells(4, 22).Value)
Zo moeilijk leesbaar is dat nu toch ook niet. Die .size(,3) betekent enkel vanaf cells(datum,1) 3 cellen breed, dat spaart je een hoop tikwerk. Je moet soms een keer durven proberen, wie niet waagt, blijft maagd.
Nu heb ik pas eventjes terug vanaf het begin gekeken.
Eigenlijk vind ik de opzet verkeerd en gevaarlijk voor cumulatieve fouten.
Stel dat je voor een bepaalde rubriek meerdere posten per maand hebt, dan krijg je enkel de laatste in je overzicht door :
Cells(rij, kolom).Value = Cells.Range("V4").Value
Er zit daar geen optelsommetje in, enkel de laatste.
Ik zou voorstellen om enkel de gegevens weg te schrijven naar die tabel in "verhandelingen" en dan netjes
een draaitabel te maken in je tabblad budget. Dat is éénmalig een klein beetje tikwerk, maar je krijgt zonder veel inspanningen een bult in info terug, die je via filtering etc nog een beter inzicht kunnen geven. Eigenlijk ben je met zo'n constructie ook voor jaren vertrokken !
Maar ja, wil je maagd blijven ?