Beste iedereen,
Ik heb een code die ervoor zorgt dat ik een sheet kan opslaan als PDF.
Werkt perfect, maar eigenlijk zou ik daar nog wat extra's bij willen.
Namelijk dat hij voor opslaan controleert of de cellen C6,D6 en C7 zijn ingevuld.
Zo niet dat je dan een MsgBox krijgt die aangeeft dat die velden nog ingevuld moeten worden.
Want anders kan je de PDF niet opslaan.
Hopelijk kan iemand mij helpen.
Op internet kom ik niet echt veel verder zeg maar.
De code die ik gebruik voor de PDF is......
Sub OPSLAANPDF()
Plaats = Range("$AH$4").Value
Naam = Range("$AH$5").Value
If Dir(Plaats & Naam & ".pdf") <> "" Then
antwoord = MsgBox("Het bestand: " & Naam & ".pdf bestaat reeds Vervangen?", vbYesNo)
If antwoord = vbYes Then
ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:=Plaats & Naam & ".pdf", Quality:=xlQualityStandard, _
IncludeDocProperties:=False, IgnorePrintAreas:=False, From:=1, To:=[AH6], OpenAfterPublish:=True
Else
Exit Sub
End If
Else
ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:=Plaats & Naam & ".pdf", Quality:=xlQualityStandard, _
IncludeDocProperties:=False, IgnorePrintAreas:=False, From:=1, To:=[AH6], OpenAfterPublish:=True
End If
End Sub