Hey Molly,
elke stap is een stap vooruit hé, hoe klein ook
Het is inderdaad nog zéér vaag, ik weet het
...
Het is vooral omdat ik niet goed weet waar exact te beginnen
.
Het werkblad "rek-uittreksels" is het enige uit mijn vorige versies van mijn boekhoud-bestanden dat ik nog wens te behouden.
Al de rest dient letterlijk volledig van nul terug opgebouwd te worden.
Dus welke werkbladen, UF's ed ik allemaal ga nodig hebben is mij nu nog een beetje een raadsel. Het enige wat ik wél weet
is dat er sowieso een aantal "hulp"-werkbladen aangemaakt zullen moeten worden om bepaalde gegevens te kunnen "onthouden"
voor de 'real-time' stand van zaken.
Bij de aanmaak van het nieuwe werk-bestand (vanuit de sjabloon-versie dus) dienen sowieso al 2 aparte UF's voorzien te worden :
eentje voor de actuele saldo's per 1 januari op te nemen en een tweede om alle diverse op voorhand gekende inkomsten & uitgaven
voor het volledige kalenderjaar op te nemen.
Maar ook in de 'gekende' toekomstige transacties zitten verschillen.
Er zijn sowieso enerzijds de handmatige overschrijvingen en anderzijds de domiciliëringen.
Daarnaast zijn er dan ook bepaalde transacties waarbij de "easy-save" van toepassing is.
Dan zijn er de inkomsten die wel altijd op een maandag uitbetaald worden maar dit kan ofwel de vierde ofwel de derde maandag zijn
afhankelijk wanneer de 25e van de maand valt.
Er zijn dan ook wel op voorhand gekende transacties waarvan ofwel enkel de datum op voorhand gekend is ofwel enkel het bedrag.
Kortom, heel veel variabelen waarmee rekening gehouden moet worden dus
.
En daardoor weet ik niet goed hoe ik moet starten met de opbouw (welke werkbladen, welke UF's, enz...)
@Arnold,
Bedankt voor de tip, ik zal het sowieso eens bekijken, misschien krijg ik er inspiratie door
groetjes,
Bieke