dag,
in mijn eerdere "budget" bestand had ik 2 cellen met lijsten , naargelang ik een item koos in de 1ste cel kreeg ik een corresponderende lijst in de 2de cel.
kortom : ik koos een rubriek (b.v facturen) en in de andere cel kreeg ik dan een lijst met corresponderende begunstigden.
dit gebeurde via "voorwaardelijke opmaak" , dat werkte goed maar als ik iets wilde veranderen moest ik telkens deze voorwaardelijke opmaak aanpassen en dat was een heel gedoe ,
zie : =ALS(D3="Inkomsten";y6:y9;ALS(D3="Belastingen";y11:y15;ALS(D3="Auto kosten";y17:y19;ALS(D3="Huishouden";y21:y27;ALS(D3="Gezondheid";y29:y34;ALS(D3="Facturen";y36:y42;ALS(D3="Verzekeringen";y44:y48;als(D3="Overboeken";y50:y50;""))))))))
naar aanleiding van het topic "niet aansluitende cellen" heb ik mijn ganse bestand veranderd om te werken met een userform.
daarin heb ik 2 listboxen aangemaakt alsook een vak om het bedrag in te vullen.
ik ben er al in geslaagd om de 1ste listbox te vullen met "Rubrieken" (ik lees deze uit van op een ander werkblad "Data"...
nu zou ik willen dat als ik een item (rubriek) in de 1ste listbox kies , de corresponderende begunstigden worden ingevuld in de 2de listbox , deze staan ook op het werkblad "Data" onder de betreffende rubriek.
als ik dan ook een begunstigde kies zou ik de waarde daarvan willen toewijzen aan "tezoeken"....
kan er mij iemand verder helpen ?
mijn kennis is niet voldoende om verder te kunnen
.
Mvg,
Montagnard.