Hallo klusserke,
je laatste vraag is van een heel andere orde dan je originele vraag, waarbij het enkel ging om een kalender op te maken.
Nu zou je willen dat je afwezigheidsdagen kan
opslaan voor een onbepaald aantal jaren, en deze terug ziet als je door de jaren scrolt.
Alles is uitvoerbaar. Wat je nodig hebt is een "databank" werkblad (of meerdere werkbladen) en code (VBA in dit geval)
Maar, of dit nu echt nuttig is, daar heb ik mijn twijfels over.
Heeft het nut om na te gaan of serge of jan 4 jaar geleden een afwezigheidsdag heeft gehad?
De kalender maken was een mooie oefening. Maar voor jou doel zou ik toch opteren om voor elk jaar een apart werkboek te maken. 2018, 2019, 2020, enzovoort.
Er kan dan een macro geschreven worden die, bij een klik op de knoppen om het jaartal te veranderen in Blad1 (kan ook in alle tabbladen) een ander werkboek opent, en je huidig sluit.
Veronderstel je zit binnen een jaar in het werkboek 2019 te lezen, en je wenst de afwezigheid te vergelijken met die van 2018.
Je klikt op het pijltje omlaag, waarna de macro het werkboek 2018 opent, en het werkboek 2019 sluit.
Heb je daar je info bekeken, druk je op het pijltje omhoog, en de macro opent je werkboek 2019 (of 2020 enz), en sluit het werkboek 2018)
Dit werkt zonder database, omdat de date (de v-kes) in elk werkboek op hun plaats staan en blijven staan.
Bij het sluiten van het werkboek van het huidige jaar worden de aanpassingen (afwezigheidsdagen) opgeslagen.
Aan jou de keuze, en het kiezen voor beperkingen, want een eeuwigdurende kalender om afwezigheden te noteren lijkt me "overkill"
Groeten,
SoftAid