Help!

PC-Problemen?
De vrijwilligers van Oplossing.be zoeken gratis met u mee!

Hulp bij posten

Recente topics

Auteur Topic: overuren opsplitsen  (gelezen 915 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Elwo1973

  • Nieuw lid
  • Berichten: 2
  • Oplossing.be
overuren opsplitsen
« Gepost op: 06 november 2020, 01:22:10 »
Dag allemaal,

ik ben een uur registratie aan het maken voor onze technieker.
alles word mooi automatisch uitgeteld en is bijna klaar maar ik stoot nog op 2 probleempje.

Probleem 1:
ik zou nog graag 1 formule willen bijzetten in een andere tabel.

onze technieker mag per dag 2 overuren betaald worden aan het gewoon tarief maar de meerdere overuren moeten meer betaald worden.
mijn probleempje is dus dat van zodra er 2 uren staan in overuren de resterende overuren moeten in een andere cel geplaatst worden.

Dus bv als hij 3 overuren maakt in cel overuren moet enkel 2 staan en in cel overuren >2 zou dan 1 moeten staan (geel gearceerd)

Probleem 2:
Als hij zaterdag of zondag werkt zou het aan een ander ander tarief moeten geteld worden, zoals de overuren >2

excel in bijlage

Kan iemand mij hier even raad over geven aub, of het mogelijk is.
Dank bij voorbaat

Offline Haije

  • Excel-Expert
  • Volledig lid
  • *****
  • Berichten: 204
  • Geslacht: Man
  • Oplossing.be
Re: overuren opsplitsen
« Reactie #1 Gepost op: 06 november 2020, 15:13:22 »
kijk eens of dit is wat u zoekt....
|-|aije

ik gebruik Office 2016 Professional Plus

Offline Elwo1973

  • Nieuw lid
  • Berichten: 2
  • Oplossing.be
Re: overuren opsplitsen
« Reactie #2 Gepost op: 06 november 2020, 18:28:41 »
Bedankt Haije, was ondertussen opgelost meet enkel meerdere verborgen formules, deze is idd iets gemakkelijker.
Ik heb het nu wel zelf zo dat de extra overuren niet in min gaan dus nog iets beter.

met een ALS(OF formule en dus wel wat verborgen kolommen.

 


www.combell.com