Wat mij niet duidelijk is in het hele verhaal is dit...
Ik heb de Excel-bestanden van mijn PC (Windows XP) welke op de X-schijf stonden overgecopieerd naar de C-Schijf (Vista) op mijn nieuwe portable computer.
Heb je het hier nu over de .xls-bestanden of het 'programma Excel'?
Als je namelijk een 'schone' installatie van Excel (of Office) hebt gedaan op je nieuwe laptop, zal er in Excel altijd eerst verwezen worden naar My Documents (mijn documenten) in documents and settings op de C-schijf.
Ik vind het dus vreemd dat je direct een verwijzing krijgt naar een X-schijf (is dat een netwerkshare???). Ik kan me voorstellen dat je dit wél bereikt bij een 'door een systeembeheerder gemaakte installatie CD (of image)' waarbij hij alle instellingen al heeft opgegeven....
Als het gaat om .xls bestanden, dan kan ik me alleen bedenken dat je in het te openen bestand verwijzingen hebt staan naar een bestand op de server (X-schijf). Maar ook in dat geval zou je wel door moeten kunnen klikken.
Toch moet je het volgens mij wél zoeken in Tools (extra), Options (opties). Maar dan niet in het tabje 'Save' (opslaan), maar in het tabje 'General' (algemeen?). Hier kan je opgeven waar je bestanden staan en opgehaald moeten worden. (zie screendump)
Groet, Leo