Help!

PC-Problemen?
De vrijwilligers van Oplossing.be zoeken gratis met u mee!

Hulp bij posten

Recente topics

Auteur Topic: printerprobleem  (gelezen 5199 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Danny A

  • Volledig lid
  • **
  • Berichten: 125
  • Geslacht: Man
  • Oplossing.be
printerprobleem
« Gepost op: 02 februari 2021, 17:43:07 »
hallo forum,

wanneer ik mijn keuzemenu (HP solutions) voor de printer wil openen, krijg ik het een scherm met een facebook-achtige F en een i en kan ik niets meer doen, al iemand zoiets gezien ? ik kan er zelfs geen kopie van nemen om te posten, virus ??

mvg
Danny


Offline Montagnard

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2.385
  • Geslacht: Man
  • To Windows or not to Windows , that's the question
Re: printerprobleem
« Reactie #1 Gepost op: 03 februari 2021, 08:54:38 »
Goedemorgen,
ik zou voorstellen om eerst eens "HP Solutions" te deinstalleren en dan opnieuw te installeren , heb je het probleem nog dan moeten we verder kijken.

1) deinstalleren : geef in het zoekvenster volgende in 'configuratiescherm' , open dit , kies bij 'weergeven op' voor 'kleine pictogrammen' , ga nu naar 'Programma's en onderdelen" en verwijder 'HP Support Solutions Framework' , na verwijderen de pc even heropstarten.

2) haal hier de nieuwste versie van HP Solutions op : https://www8.hp.com/be/nl/campaigns/hpsupportassistant/hpsupport.html

Mvg,
Arnold.


HP ProBook 450 G3 15 inch
OS : Windows 11 Pro NLD 64bit
Intel(R) Core(TM) i5-6200U CPU @ 2.30GHz
16 GB  Vengeance 2666 MHz
KINGSTON SA400S37480G - 447,13 GB als bootdisk
WD Blue Solid state 2 TB - intern - M.2 2280 - SATA als datadisk
AV: Windows Defender
FW: Windows Firewal

Offline Danny A

  • Volledig lid
  • **
  • Berichten: 125
  • Geslacht: Man
  • Oplossing.be
Re: printerprobleem
« Reactie #2 Gepost op: 03 februari 2021, 12:10:15 »
hoi Arnold,
probleem is deels opgelost, waarvoor mijn dank
vroeger had ik echter een HP snelkoppeling (HP workcenter) waar ik alles kon aansturen, testpagina afdrukken, scannen, copiëren, enz daar moet ik nu nog even achter zoeken.
maar alleszins bedankt

mvg
Danny

Offline Montagnard

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2.385
  • Geslacht: Man
  • To Windows or not to Windows , that's the question
Re: printerprobleem
« Reactie #3 Gepost op: 03 februari 2021, 13:55:12 »
ga eens naar de "Microsoft store" , en zoek op "HP" , je kan dan een app installeren waar je alles in kan doen , ook je inkt voorraad kan je daar zien...
mogelijks moet je wel eerst je printer aangeven.
Mvg,
Arnold.
HP ProBook 450 G3 15 inch
OS : Windows 11 Pro NLD 64bit
Intel(R) Core(TM) i5-6200U CPU @ 2.30GHz
16 GB  Vengeance 2666 MHz
KINGSTON SA400S37480G - 447,13 GB als bootdisk
WD Blue Solid state 2 TB - intern - M.2 2280 - SATA als datadisk
AV: Windows Defender
FW: Windows Firewal

Offline BlackDevil

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 1.029
  • Geslacht: Vrouw
  • veni vidi vici
Re: printerprobleem
« Reactie #4 Gepost op: 03 februari 2021, 16:28:11 »
hallo forum,

wanneer ik mijn keuzemenu (HP solutions) voor de printer wil openen, krijg ik het een scherm met een facebook-achtige F en een i en kan ik niets meer doen, al iemand zoiets gezien ? ik kan er zelfs geen kopie van nemen om te posten, virus ??

mvg
Danny

Beste Danny,

Onlangs had ik ook zulk scherm maar dan bij het willen openen van mijn applicatie voor mijn powerlines.
Bij mij sloeg die 'F' op Flash (of het ontbreken ervan).
Doordat dit niet langer ondersteund word had de laatste windows-update geadviseerd om Flash te verwijderen, wat ik dus ook gedaan heb, met de gekende gevolgen.
Ik ben toen naar het Forum van de fabrikant van de powerlines gaan kijken of nog anderen dit probleem hadden en ja hoor, dit bleek de laatste weken frequent voor te komen. Bij één der berichten op dat forum werd een link geplaatst naar een driver-update van de fabrikant zelf waarbij het ontbreken van Flash werd opgelost. Ik heb deze geïnstalleerd en alles werkt weer naar behoren.

Misschien dat daar ook de oorzaak van jouw probleem ligt? Bij het ontbreken van Flash?

groetjes,
BlackDevil
1) HP ProDesk (Windows 10 Pro Edu / Intel(R) Core(TM) i5-7500 CPU@ 3.40Ghz 3.41Ghz)
2) Laptop ASUS (Windows 10 Home / Intel(R) Core(TM) i3-3110M CPU@ 2.40GHz 2.40GHz)
Beide (RAM : 8,00 GB / 64-bits besturingssysteem, x64-processor)
Extern (Seagate Backup+ Hub 6TB / Seagate BUP Slim 2TB / Seagate Expansion Desk 5TB / HP ENVY 6030e)
Bullguard Premium Protection / Office Pro Plus 2016 NL

Offline BlackDevil

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 1.029
  • Geslacht: Vrouw
  • veni vidi vici
Re: printerprobleem
« Reactie #5 Gepost op: 03 februari 2021, 16:39:16 »
hoi Arnold,
probleem is deels opgelost, waarvoor mijn dank
vroeger had ik echter een HP snelkoppeling (HP workcenter) waar ik alles kon aansturen, testpagina afdrukken, scannen, copiëren, enz daar moet ik nu nog even achter zoeken.
maar alleszins bedankt

mvg
Danny


Zelf gebruik ik de "HP Print and Scan Doctor" applicatie, gewoon te downloaden van de HP-site en heel gemakkelijk voor probleemoplossing, inkt-niveau controle, reiniging van printkoppen, uitlijning, enz...
Scannen doe ik rechtstreeks via het controlepaneel van de printer of vanuit de applicatie "HP Smart". Ook gewoon te downloaden vanaf de HP-site.


Groetjes,
BlackDevil
1) HP ProDesk (Windows 10 Pro Edu / Intel(R) Core(TM) i5-7500 CPU@ 3.40Ghz 3.41Ghz)
2) Laptop ASUS (Windows 10 Home / Intel(R) Core(TM) i3-3110M CPU@ 2.40GHz 2.40GHz)
Beide (RAM : 8,00 GB / 64-bits besturingssysteem, x64-processor)
Extern (Seagate Backup+ Hub 6TB / Seagate BUP Slim 2TB / Seagate Expansion Desk 5TB / HP ENVY 6030e)
Bullguard Premium Protection / Office Pro Plus 2016 NL

Offline Montagnard

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2.385
  • Geslacht: Man
  • To Windows or not to Windows , that's the question
Re: printerprobleem
« Reactie #6 Gepost op: 03 februari 2021, 16:44:43 »
@BlackDevil : is het niet zo dat de app "HP smart" dient te worden geïnstalleerd van uit de Microsoft store en NIET downloaden van de HP website ? of ben ik verkeerd ?
ik gebruik deze app trouwens ook voor al mijn print zaken.

Mvg,
Arnold.

HP ProBook 450 G3 15 inch
OS : Windows 11 Pro NLD 64bit
Intel(R) Core(TM) i5-6200U CPU @ 2.30GHz
16 GB  Vengeance 2666 MHz
KINGSTON SA400S37480G - 447,13 GB als bootdisk
WD Blue Solid state 2 TB - intern - M.2 2280 - SATA als datadisk
AV: Windows Defender
FW: Windows Firewal

Offline BlackDevil

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 1.029
  • Geslacht: Vrouw
  • veni vidi vici
Re: printerprobleem
« Reactie #7 Gepost op: 03 februari 2021, 16:53:30 »
@Montagnard,

Ik download al wat ik nodig heb aan software & drivers voor mijn printer toch steeds vanaf de officiële website van HP....


groetjes,
BlackDevil
1) HP ProDesk (Windows 10 Pro Edu / Intel(R) Core(TM) i5-7500 CPU@ 3.40Ghz 3.41Ghz)
2) Laptop ASUS (Windows 10 Home / Intel(R) Core(TM) i3-3110M CPU@ 2.40GHz 2.40GHz)
Beide (RAM : 8,00 GB / 64-bits besturingssysteem, x64-processor)
Extern (Seagate Backup+ Hub 6TB / Seagate BUP Slim 2TB / Seagate Expansion Desk 5TB / HP ENVY 6030e)
Bullguard Premium Protection / Office Pro Plus 2016 NL

Offline Montagnard

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2.385
  • Geslacht: Man
  • To Windows or not to Windows , that's the question
Re: printerprobleem
« Reactie #8 Gepost op: 03 februari 2021, 16:57:44 »
Kan U me dan eens de link geven waar ik de app "HP smart" kan downloaden bij HP ?
Mvg,
Arnold.
HP ProBook 450 G3 15 inch
OS : Windows 11 Pro NLD 64bit
Intel(R) Core(TM) i5-6200U CPU @ 2.30GHz
16 GB  Vengeance 2666 MHz
KINGSTON SA400S37480G - 447,13 GB als bootdisk
WD Blue Solid state 2 TB - intern - M.2 2280 - SATA als datadisk
AV: Windows Defender
FW: Windows Firewal

Offline BlackDevil

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 1.029
  • Geslacht: Vrouw
  • veni vidi vici
Re: printerprobleem
« Reactie #9 Gepost op: 03 februari 2021, 17:04:54 »
Hey Montagnard,

Bij deze de link
https://support.hp.com/be-nl/drivers/printers.

Eerst jouw printer kiezen en dan als je op het "+"-je klikt bij Driver-Productinstallatiesoftware krijg je de mogelijkheid om HP-Smart te installeren.

groetjes,
BlackDevil


*edit*

Sorry, doordat ik het al héél lang geleden had geïnstalleerd wist ik het niet juist meer maar nadat ik nu op 'installeren' klikte merkte ik wel dat men doorgestuurd word naar de Microsoft-store.
Mijn excuses :-).

groetjes,
BlackDevil
1) HP ProDesk (Windows 10 Pro Edu / Intel(R) Core(TM) i5-7500 CPU@ 3.40Ghz 3.41Ghz)
2) Laptop ASUS (Windows 10 Home / Intel(R) Core(TM) i3-3110M CPU@ 2.40GHz 2.40GHz)
Beide (RAM : 8,00 GB / 64-bits besturingssysteem, x64-processor)
Extern (Seagate Backup+ Hub 6TB / Seagate BUP Slim 2TB / Seagate Expansion Desk 5TB / HP ENVY 6030e)
Bullguard Premium Protection / Office Pro Plus 2016 NL

Offline Montagnard

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2.385
  • Geslacht: Man
  • To Windows or not to Windows , that's the question
Re: printerprobleem
« Reactie #10 Gepost op: 03 februari 2021, 17:07:14 »
Hey Montagnard,

Bij deze de link
https://support.hp.com/be-nl/drivers/printers.

Eerst jouw printer kiezen en dan als je op het "+"-je klikt bij Driver-Productinstallatiesoftware krijg je de mogelijkheid om HP-Smart te installeren.

groetjes,
BlackDevil
Dankuwel ! weer iets bijgeleerd , was daar niet van op de hoogte !
Mvg,
Arnold.
HP ProBook 450 G3 15 inch
OS : Windows 11 Pro NLD 64bit
Intel(R) Core(TM) i5-6200U CPU @ 2.30GHz
16 GB  Vengeance 2666 MHz
KINGSTON SA400S37480G - 447,13 GB als bootdisk
WD Blue Solid state 2 TB - intern - M.2 2280 - SATA als datadisk
AV: Windows Defender
FW: Windows Firewal

Offline Danny A

  • Volledig lid
  • **
  • Berichten: 125
  • Geslacht: Man
  • Oplossing.be
Re: printerprobleem
« Reactie #11 Gepost op: 05 februari 2021, 14:51:22 »
beide van harte bedankt voor de tijd en moeite, probleem opgelost  :thumbsup:

mvg
Danny

Offline BlackDevil

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 1.029
  • Geslacht: Vrouw
  • veni vidi vici
Re: printerprobleem
« Reactie #12 Gepost op: 05 februari 2021, 15:35:31 »
graag gedaan (altijd bereid te helpen waar ik kan  :) ) en blij dat je het opgelost hebt gekregen  :thumbsup:

groetjes,
BlackDevil
1) HP ProDesk (Windows 10 Pro Edu / Intel(R) Core(TM) i5-7500 CPU@ 3.40Ghz 3.41Ghz)
2) Laptop ASUS (Windows 10 Home / Intel(R) Core(TM) i3-3110M CPU@ 2.40GHz 2.40GHz)
Beide (RAM : 8,00 GB / 64-bits besturingssysteem, x64-processor)
Extern (Seagate Backup+ Hub 6TB / Seagate BUP Slim 2TB / Seagate Expansion Desk 5TB / HP ENVY 6030e)
Bullguard Premium Protection / Office Pro Plus 2016 NL

 


www.combell.com