Help!

PC-Problemen?
De vrijwilligers van Oplossing.be zoeken gratis met u mee!

Hulp bij posten

Recente topics

Auteur Topic: Scherm valt uit .  (gelezen 12383 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Klaproos

  • Lid
  • *
  • Berichten: 38
  • Geslacht: Man
Scherm valt uit .
« Gepost op: 14 juli 2014, 11:16:29 »
Hallo beste oplossers ,

ik zit in de miserie nl bij opstarten valt steeds het scherm uit . Door veel geklungel heb ik het terug opgang gekregen . In veilige modus lukt ook niet ( geen scherm ) . Afzetten is momenteel geen optie want dan zit ik terug in de penarie .
 
In bijlage heb ik geprobeerd er toch nog twee logs uit te krijgen . Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen .

Alvast bedankt ,

Klaproos.
Windows 7 Home 64-bit
intel core 2 quad
6 GB Ram , 1 TB HDD
Windows Live Mail

Offline SoftAid

  • Administrator
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 20.178
  • Geslacht: Man
  • Nobody is perfect, not even me...
Re: Scherm valt uit .
« Reactie #1 Gepost op: 14 juli 2014, 12:50:30 »
Hallo klaproos,

Je hebt inderdaad Ask.com binnengehaald, en deze heeft een deel ongewenste programma's geïnstalleerd.
Of dit het uitvallen van je scherm veroorzaakt blijft toch nog een vraagteken.
Laptop of Desktop?

Download en installeer Junkware Removal Tool.
Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden dan wel daar naar toe verplaatsen!


Opmerkingen:
  • Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.
  • Het is raadzaam de actieve beveiligingssoftware te deactiveren, zodat mogelijke conflicten met JRT.exe uitgsloten worden.:
  • Hier  en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deactiveren.
  • Dat tijdens de scan van JRT.exe tijdelijk de snelkoppelingen verdwijnen van het bureaublad, is normaal.
Junkware Removal Tool by Thisisu opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op JRT.exe.
  • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8: via rechtsklik op JRT.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • JRT.exe zal daarna Windows gaan scannen.
  • Deze scan kan afhankelijk van de systeemspecificaties soms vrij lang duren, wees dus geduldig.
  • Indien de scan voltooid is, zal een logje (JRT.txt) op het bureaublad opgeslagen worden en automatisch openen.
  • Post de inhoud van dit log in je volgende bericht.

:) SoftAid :)             

Maximum grootte bijlagen vergroot naar 4 MB
Dubbelposten, het posten op verschillende forums van dezelfde vraag, dient op
voorhand gemeld te worden, met een link naar het topic op de andere site.
Overtreding van deze regel kan bestraft worden met verbanning !

Offline Klaproos

  • Lid
  • *
  • Berichten: 38
  • Geslacht: Man
Re: Scherm valt uit .
« Reactie #2 Gepost op: 14 juli 2014, 14:39:05 »
Dag SoftAid ,

bedankt voor deze snelle reactie . In bijlage het gevraagde rapport .
Wat ik niet gevonden heb - ook niet bij starten van JRT - is Windows 2000 , Vista en W7 en W8 .

Tijdens her runnen van bijgevoegd rapport is het scherm - tijdens screensaver - toch nog eens uitgevallen .

Bedankt ,

Klaproos.

Windows 7 Home 64-bit
intel core 2 quad
6 GB Ram , 1 TB HDD
Windows Live Mail

Offline SoftAid

  • Administrator
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 20.178
  • Geslacht: Man
  • Nobody is perfect, not even me...
Re: Scherm valt uit .
« Reactie #3 Gepost op: 14 juli 2014, 17:23:51 »
In bijlage het gevraagde rapport .
Er werd een hoeveelheid malware-bestanden en registerinstellingen verwijderd, het grootste deel van de infectie zal wel onder controle zijn.
We wachten nog even op de controle van het HJT-Log.
Wat ik niet gevonden heb - ook niet bij starten van JRT - is Windows 2000 , Vista en W7 en W8 .
Dat was enkel een keuze die je moest maken, afhankelijk van je besturing-systeem, bij jou dus Win 7.
Jij moest dus bij Win 7: via rechtsklik op JRT.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren". Gedaan ???
Tijdens her runnen van bijgevoegd rapport is het scherm - tijdens screensaver - toch nog eens uitgevallen .
Wat mij weer sterkt in het vermoeden dat het uitvallen van het scherm een fout in de hardware is, je video-kaart, de kabel van PC naar scherm, of je scherm zelf.

Gaat dit over een laptop of een desktop?

:) SoftAid :)             

Maximum grootte bijlagen vergroot naar 4 MB
Dubbelposten, het posten op verschillende forums van dezelfde vraag, dient op
voorhand gemeld te worden, met een link naar het topic op de andere site.
Overtreding van deze regel kan bestraft worden met verbanning !

Offline Klaproos

  • Lid
  • *
  • Berichten: 38
  • Geslacht: Man
Re: Scherm valt uit .
« Reactie #4 Gepost op: 14 juli 2014, 20:53:06 »
Dag SofdAid ,

bedankt voor de reeds geboden hulp , momenteel kan ik al aan de gang blijven .

Enkel het downloaden van Hijack.msi om een log te maken lukt mij langs geen kanten .
Steeds wordt er " onbekende bestandsvorm " gegeven , maw een logje is er nog niet . Antivirus uitgezet lukt ook niet .
Ik ga verder proberen .

De PC is een desktop .

Groeten ,

Klaproos.
Windows 7 Home 64-bit
intel core 2 quad
6 GB Ram , 1 TB HDD
Windows Live Mail

Offline SoftAid

  • Administrator
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 20.178
  • Geslacht: Man
  • Nobody is perfect, not even me...
Re: Scherm valt uit .
« Reactie #5 Gepost op: 14 juli 2014, 21:10:24 »
Hallo Klaproos,

je hebt reeds (in je eerste post) een HijackThis.log aangehangen, dus dat is wel OK.

Zodra we meer weten krijg je hiervan bericht.

:) SoftAid :)             
Maximum grootte bijlagen vergroot naar 4 MB
Dubbelposten, het posten op verschillende forums van dezelfde vraag, dient op
voorhand gemeld te worden, met een link naar het topic op de andere site.
Overtreding van deze regel kan bestraft worden met verbanning !

Offline Klaproos

  • Lid
  • *
  • Berichten: 38
  • Geslacht: Man
Re: Scherm valt uit .
« Reactie #6 Gepost op: 15 juli 2014, 16:19:01 »
Dag SoftAid ,

wat ik wel vermelden is dat PC toch wel vlugger reageert en dat ik nu meermaals kan starten zonder dat het scherm wegvalt .
Uitgezonderd deze morgen .
 
Het doet misschien niet terzake maar ik wil het wel vermelden : Door over de sensor analoog , digitaal  v/h scherm ( Samsung ) te wrijven heb ik telkens terug beeld gekregen !
Waarom , ik zou het niet weten .

Klaproos .
Windows 7 Home 64-bit
intel core 2 quad
6 GB Ram , 1 TB HDD
Windows Live Mail

Offline KAPE

  • Security Expert
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2.949
  • Geslacht: Man
  • Wie zoekt, die vindt !
Re: Scherm valt uit .
« Reactie #7 Gepost op: 18 juli 2014, 06:12:31 »
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe

Download Zoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

    Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
    Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
    Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
    Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
    Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

{761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43};c
{7C554162-8CB7-45A4-B8F4-8EA1C75885F9};c
C:\Program Files (x86)\AOL\AOL Toolbar 5.0;fs
{DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9};c
{DE9C389F-3316-41A7-809B-AA305ED9D922};c
ApnUpdater;s
C:\Program Files (x86)\Ask.com;fs
emptyfolderscheck;delete
startupall;
filesrcm;

    Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
   
Do a Quick Scan
        Auto Clean
    De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
    Klik nu op de knop "Run script".
    Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
    Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
    Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

    Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\\Zoek-results.log.)
 

Offline Klaproos

  • Lid
  • *
  • Berichten: 38
  • Geslacht: Man
Re: Scherm valt uit .
« Reactie #8 Gepost op: 18 juli 2014, 14:21:55 »
Hallo Kape ,

ik heb geprobeerd Uw info te volgen , ben maar een leek . Ik hoop dat dit het juiste logje is .
Thanks voor de hulp .

Klaproos.
Windows 7 Home 64-bit
intel core 2 quad
6 GB Ram , 1 TB HDD
Windows Live Mail

Offline KAPE

  • Security Expert
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2.949
  • Geslacht: Man
  • Wie zoekt, die vindt !
Re: Scherm valt uit .
« Reactie #9 Gepost op: 18 juli 2014, 15:26:34 »
Dat ziet er netjes uit ... heel wat rotzooi van de PC gehaald. Dan mag je nu dit nog doen:

Download  AdwCleaner by Xplode naar je bureaublad.

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Vista en Windows 7 gebruikers: Rechtsklik op AdwCleaner en selecteer als Administrator uitvoeren...
  • Voor XP: Gewoon dubbelklikken op AdwCleaner.
  • Klik vervolgens op Verwijderen.
  • Klik bij AdwCleaner – Informatie op OK
  • Klik bij AdwCleaner – Herstarten Noodzakelijk op OK
Dat tijdens de actie de snelkoppelingen verdwijnen, is normaal. Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent een logfile. Post de inhoud van dit log in je volgende bericht.

Offline Klaproos

  • Lid
  • *
  • Berichten: 38
  • Geslacht: Man
Re: Scherm valt uit .
« Reactie #10 Gepost op: 18 juli 2014, 22:47:27 »
Dag Kape ,

in bijlage het door U gevraagde document .

Groeten ,

Klaproos.
Windows 7 Home 64-bit
intel core 2 quad
6 GB Ram , 1 TB HDD
Windows Live Mail

Offline KAPE

  • Security Expert
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2.949
  • Geslacht: Man
  • Wie zoekt, die vindt !
Re: Scherm valt uit .
« Reactie #11 Gepost op: 18 juli 2014, 23:35:13 »
Prima ... en hoe staat het nu met de eerder gemelde problemen ?

Offline Klaproos

  • Lid
  • *
  • Berichten: 38
  • Geslacht: Man
Re: Scherm valt uit .
« Reactie #12 Gepost op: 19 juli 2014, 08:41:44 »
Goede morgen Kape ,

de eerdere problemen - uitvallen scherm - zijn volledig van de baan . Al meerdere keren uitgetest en telkens vlotte start .
De PC is ook vlugger , wat mij betreft : ik ben uit de problemen .

Ik wil dan ook het oplossing team en in het bijzonder SoftAid en Kape hartelijk bedanken voor hun deskundige hulp .

Groeten ,

Klaproos . 
Windows 7 Home 64-bit
intel core 2 quad
6 GB Ram , 1 TB HDD
Windows Live Mail

Offline KAPE

  • Security Expert
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2.949
  • Geslacht: Man
  • Wie zoekt, die vindt !
Re: Scherm valt uit .
« Reactie #13 Gepost op: 19 juli 2014, 12:27:03 »
Uitstekend ... dan mag je nu de gebruikte tools nog verwijderen:

Download Delfix by Xplode naar het bureaublad.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet nu vinkjes voor de volgende items:

    Remove disinfection tools
    Purge System Restore
    Reset system settings

Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft u echter niet te plaatsen.

Offline Klaproos

  • Lid
  • *
  • Berichten: 38
  • Geslacht: Man
Re: Scherm valt uit .
« Reactie #14 Gepost op: 19 augustus 2014, 17:01:31 »
Hallo beste oplossers ,

om het verhaal af te maken .
Weerom hetzelfde liedje - scherm flits aan en valt uit - na een tijdje niets meer .
PC en scherm binnen gedaan voor nazicht : conclusie scherm defect , nieuw gekocht , euvel van de baan .

Bedankt voor uw gewaardeerde hulp ,

Klaproos.
Windows 7 Home 64-bit
intel core 2 quad
6 GB Ram , 1 TB HDD
Windows Live Mail

 


www.combell.com