Help!

PC-Problemen?
De vrijwilligers van Oplossing.be zoeken gratis met u mee!

Hulp bij posten

Recente topics

Auteur Topic: Virus geinfecteerd  (gelezen 16892 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jacques2

  • Ervaren lid
  • ***
  • Berichten: 394
  • Geslacht: Man
  • Met vriendelijke groet
Virus geinfecteerd
« Gepost op: 14 januari 2016, 22:02:56 »
Hallo,

De update-service is uitgeschakeld, maar je hebt virussen op je
Hallo,
PC. De ASK-routine is aanwezig in je systeem-services, en staat op

automatisch, dus ingeschakeld. De ASK-malware is bijzonder

hardnekkig en probeert jou data te stelen.

Kom met deze vraag even terug op het forum, in het board Virus-

Geïnfecteert. Dez service is voorlopig uitgeschakeld door SoftAid. :help:
HP Pavillon Desktop 560-P123NB 51GU99EA
intel(r)Core(tm)i7-7700 cpu@
Type systeem 64 bits besturingssysteem x64 processor
I7-7700/12GB/1TB+256GB SSD/VGA 3Gb/W10
Windows 10home
norton internet security

Offline KAPE

  • Security Expert
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2.948
  • Geslacht: Man
  • Wie zoekt, die vindt !
Re: Virus geinfecteerd
« Reactie #1 Gepost op: 15 januari 2016, 05:50:45 »
Download RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows heeft.
Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .
RSIT Logbestanden plaatsen
  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
Bekijk ook de instructievideo.

Offline jacques2

  • Ervaren lid
  • ***
  • Berichten: 394
  • Geslacht: Man
  • Met vriendelijke groet
Re: Virus geinfecteerd
« Reactie #2 Gepost op: 15 januari 2016, 13:05:17 »
hallo,
Bestand van de logfile hopelijk correct uitgevoerd.

Groeten jacques
HP Pavillon Desktop 560-P123NB 51GU99EA
intel(r)Core(tm)i7-7700 cpu@
Type systeem 64 bits besturingssysteem x64 processor
I7-7700/12GB/1TB+256GB SSD/VGA 3Gb/W10
Windows 10home
norton internet security

Offline KAPE

  • Security Expert
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2.948
  • Geslacht: Man
  • Wie zoekt, die vindt !
Re: Virus geinfecteerd
« Reactie #3 Gepost op: 16 januari 2016, 15:32:36 »
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download Zoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)
  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
Citaat
C:\Program Files\AskPartnerNetwork;fs
C:\Program Files\SweetIM;fs
{4F524A2D-5350-4500-76A7-7A786E7484D7};c
{A6174F27-1FFF-E1D6-A93F-BA48AD5DD448};c
{EEE6C35C-6118-11DC-9C72-001320C79847};c
ApnTBMon;s
SweetIM;s
115_1138694484122;s
C:\Users\Jacques\AppData\Local\LMIR0004.tmp_r.bat;f
Del2395317;s
Del2582237;s
Del19492824;s
Del2395317;s
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{4F524A2D-5350-4500-76A7-7A786E7484D7}];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{A6174F27-1FFF-E1D6-A93F-BA48AD5DD448}];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{EEE6C35C-6118-11DC-9C72-001320C79847}];r
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r
"ApnTBMon"=-;r
"SweetIM"=-;r
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce];r
"115_1138694484122"=-;r
C:\ProgramData\McAfee Security Scan;fs
emptyfolderscheck;delete
startupall;
filesrcm;
  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
  • Do a Quick Scan
  • Auto Clean
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.
Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)

Offline jacques2

  • Ervaren lid
  • ***
  • Berichten: 394
  • Geslacht: Man
  • Met vriendelijke groet
Re: Virus geinfecteerd
« Reactie #4 Gepost op: 16 januari 2016, 17:15:54 »
Hallo,

Zoek-results.log hopelijk correct?

Groeten Jacques,
HP Pavillon Desktop 560-P123NB 51GU99EA
intel(r)Core(tm)i7-7700 cpu@
Type systeem 64 bits besturingssysteem x64 processor
I7-7700/12GB/1TB+256GB SSD/VGA 3Gb/W10
Windows 10home
norton internet security

Offline KAPE

  • Security Expert
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2.948
  • Geslacht: Man
  • Wie zoekt, die vindt !
Re: Virus geinfecteerd
« Reactie #5 Gepost op: 16 januari 2016, 17:27:09 »
Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
Citaat
[HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce];r
"Del2395317"=-;r
"Del2582237"=-;r
"Del19492824"=-;r
[HKEY_USERS\S-1-5-18\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce];r
"Del2395317"=-;r
"Del2582237"=-;r
"Del19492824"=-;r
C:\Windows\system32\tasks\DealPly;fs
C:\Users\Jacques\AppData\Roaming\DealPly;fs
CHRdefaults;
 
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.
Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)

Offline jacques2

  • Ervaren lid
  • ***
  • Berichten: 394
  • Geslacht: Man
  • Met vriendelijke groet
Re: Virus geinfecteerd
« Reactie #6 Gepost op: 16 januari 2016, 18:09:12 »
Hallo,

hierbij de nieuwe log,vergeten als administrator uit te voeren  :(


HP Pavillon Desktop 560-P123NB 51GU99EA
intel(r)Core(tm)i7-7700 cpu@
Type systeem 64 bits besturingssysteem x64 processor
I7-7700/12GB/1TB+256GB SSD/VGA 3Gb/W10
Windows 10home
norton internet security

Offline KAPE

  • Security Expert
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2.948
  • Geslacht: Man
  • Wie zoekt, die vindt !
Re: Virus geinfecteerd
« Reactie #7 Gepost op: 16 januari 2016, 18:24:32 »
Download AdwCleaner by Xplode naar het bureaublad (verwijder eerst eventuele aanwezige oudere versies van deze tool op je PC, zodat je nu de meest recente database van AdwCleaner kan gebruiken).

Als de link naar AdwCleaner niet werkt, probeer dan deze link.
De download start automatisch na enkele seconden.
 
  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren,
  • Door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op Scan.
  • Klik vervolgens op Clean.
  • Klik bij Herstarten Noodzakelijk op OK
Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal een logfile.
Anders is het hier terug te vinden C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S0].txt.

Logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand met de naam C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S0].txt als bijlage toe aan het volgende bericht.

Offline jacques2

  • Ervaren lid
  • ***
  • Berichten: 394
  • Geslacht: Man
  • Met vriendelijke groet
Re: Virus geinfecteerd
« Reactie #8 Gepost op: 16 januari 2016, 18:35:30 »
Hallo Kape,

Zal morgen verder afwerken daar ik weg moet,bedankt alvast voor de al geboden hulp,

Vriendelijke groet ,
Jacques
HP Pavillon Desktop 560-P123NB 51GU99EA
intel(r)Core(tm)i7-7700 cpu@
Type systeem 64 bits besturingssysteem x64 processor
I7-7700/12GB/1TB+256GB SSD/VGA 3Gb/W10
Windows 10home
norton internet security

Offline jacques2

  • Ervaren lid
  • ***
  • Berichten: 394
  • Geslacht: Man
  • Met vriendelijke groet
Re: Virus geinfecteerd
« Reactie #9 Gepost op: 17 januari 2016, 11:21:46 »
Hallo,
Logbestand ADW cleaner,

Vriendelijke groeten Jacques
HP Pavillon Desktop 560-P123NB 51GU99EA
intel(r)Core(tm)i7-7700 cpu@
Type systeem 64 bits besturingssysteem x64 processor
I7-7700/12GB/1TB+256GB SSD/VGA 3Gb/W10
Windows 10home
norton internet security

Online SoftAid

  • Administrator
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 20.129
  • Geslacht: Man
  • Nobody is perfect, not even me...
Re: Virus geinfecteerd
« Reactie #10 Gepost op: 17 januari 2016, 11:43:24 »
Hallo Jacques2,

je hebt AdwareCleaner laten lopen, maar je bent vergeten de instructie (Clean) uit te voeren.

Verwijder de map C:\AdwCleaner\
Sluit alle openstaande vensters.
Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten als "administrator", door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor "Als Administrator uitvoeren".
Klik op "Scan".
Klik vervolgens op "Clean".
Klik bij "Herstarten Noodzakelijk" op "OK"
Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal een logfile AdwCleaner[S0].txt.
Hang dit bestand aan als bijlage.

:) SoftAid :)             
Maximum grootte bijlagen vergroot naar 4 MB
Dubbelposten, het posten op verschillende forums van dezelfde vraag, dient op
voorhand gemeld te worden, met een link naar het topic op de andere site.
Overtreding van deze regel kan bestraft worden met verbanning !

Offline jacques2

  • Ervaren lid
  • ***
  • Berichten: 394
  • Geslacht: Man
  • Met vriendelijke groet
Re: Virus geinfecteerd
« Reactie #11 Gepost op: 17 januari 2016, 14:42:28 »
Hallo SoftAid,

Zie nergens de instructie clean staan op adwcleaner v5.029-xplode,op scannen geklikt ...op scherm na scan stond aangevinkt  APNNMCP

Groeten Jacques
HP Pavillon Desktop 560-P123NB 51GU99EA
intel(r)Core(tm)i7-7700 cpu@
Type systeem 64 bits besturingssysteem x64 processor
I7-7700/12GB/1TB+256GB SSD/VGA 3Gb/W10
Windows 10home
norton internet security

Online SoftAid

  • Administrator
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 20.129
  • Geslacht: Man
  • Nobody is perfect, not even me...
Re: Virus geinfecteerd
« Reactie #12 Gepost op: 17 januari 2016, 14:58:22 »
Hallo Jacques2,

waarschijnlijk heb je een Nederlandstalige versie van AdwCleaner.

"Clean" is dan vervangen door "Verwijderen".

:) SoftAid :)             
Maximum grootte bijlagen vergroot naar 4 MB
Dubbelposten, het posten op verschillende forums van dezelfde vraag, dient op
voorhand gemeld te worden, met een link naar het topic op de andere site.
Overtreding van deze regel kan bestraft worden met verbanning !

Offline jacques2

  • Ervaren lid
  • ***
  • Berichten: 394
  • Geslacht: Man
  • Met vriendelijke groet
Re: Virus geinfecteerd
« Reactie #13 Gepost op: 17 januari 2016, 15:18:02 »
Hallo SoftAid,

Het was inderdaad de Nederlandstalige versie,hier bijgevoegd de nieuwe logfile
HP Pavillon Desktop 560-P123NB 51GU99EA
intel(r)Core(tm)i7-7700 cpu@
Type systeem 64 bits besturingssysteem x64 processor
I7-7700/12GB/1TB+256GB SSD/VGA 3Gb/W10
Windows 10home
norton internet security

Online SoftAid

  • Administrator
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 20.129
  • Geslacht: Man
  • Nobody is perfect, not even me...
Re: Virus geinfecteerd
« Reactie #14 Gepost op: 17 januari 2016, 15:33:29 »
Ja Nederlandstalige  versie
Dat antwoord helpt...

Jacques,

je hebt AdwareCleaner laten lopen, maar je bent vergeten de instructie Verwijderen (= Clean) uit te voeren.

Verwijder de map C:\AdwCleaner\
Sluit alle openstaande vensters.
Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten als "administrator", door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor "Als Administrator uitvoeren".
Klik op "Scan". Laat de scan lopen tot de knop "VERWIJDEREN" actief (aanklikbaar) wordt.
!!!!  Klik vervolgens op "VERWIJDEREN" !!!!
Klik bij "Herstarten Noodzakelijk" op "OK"
Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal een logbestand C:\AdwCleaner\AdwCleaner[C1].txt.
Hang dit bestand aan als bijlage.

:) SoftAid :)             

Maximum grootte bijlagen vergroot naar 4 MB
Dubbelposten, het posten op verschillende forums van dezelfde vraag, dient op
voorhand gemeld te worden, met een link naar het topic op de andere site.
Overtreding van deze regel kan bestraft worden met verbanning !

 


www.combell.com