Help!

PC-Problemen?
De vrijwilligers van Oplossing.be zoeken gratis met u mee!

Hulp bij posten

Recente topics

Auteur Topic: Infovraag inzake mediastreaming  (gelezen 469 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline BlackDevil

  • Volledig lid
  • **
  • Berichten: 160
  • Geslacht: Vrouw
  • Oplossing.be
Infovraag inzake mediastreaming
« Gepost op: 12 februari 2021, 10:08:24 »
Hallo allen,

In mijn woonkamer heb ik een smart-TV waarop ik, via de standaard mediastreaming van windows, media-bestanden kan bekijken die op een externe HD staan welke aangesloten is op mijn laptop. Dit werk perfect.

Mijn vraag is nu de volgende :
Op mijn slaapkamer heb ik een gewone TV (met usb en hdmi aansluitingen) waarop een miBox4 is aangesloten welke op hetzelfde netwerk verbonden is als mijn laptop.
Is er een mogelijkheid om ook op deze tv de media-bestanden van mijn laptop te kunnen bekijken en zoja, via welke werkwijze?

Alvast bedankt op voorhand.

groetjes,
BlackDevil
Windows 10 Home v. 20H2 / Intel(R) Core(TM) i3-3110M CPU @ 2.40GHz 2.40GHz / RAM : 8,00 GB (7,89 GB beschikbaar) / 64-bits besturingssysteem, x64-processor / Intel(R) 7 Series Chipset Family SATA AHCIController / Qualcomm Atheros AR8161 PCI-E Gigabit Ethernet Controller (NDIS 6.30) / Qualcomm Atheros AR9485 Wireless Network Adapter / HGST HTS541010A9E680 / Samsung STORY Station / Seagate Backup+ Hub / Seagate BUP Slim / Seagate Expansion Desk / HP OfficeJet 3831
Bullguard Premium Protection

Offline Montagnard

  • Oplosser
  • ****
  • Berichten: 822
  • Geslacht: Man
  • To Windows or not to Windows , that's the question
Re: Infovraag inzake mediastreaming
« Reactie #1 Gepost op: 12 februari 2021, 10:49:24 »
ja dat kan , via een "chromecast" apparaatje : https://gamermatic.net/nl-be/streamen/alles-over-chromecast/
Mvg,
Arnold.


Offline BlackDevil

  • Volledig lid
  • **
  • Berichten: 160
  • Geslacht: Vrouw
  • Oplossing.be
Re: Infovraag inzake mediastreaming
« Reactie #2 Gepost op: 12 februari 2021, 10:54:34 »
Hey Montagnard,

Bedankt voor je reactie.
De miBox4 die op de tv is aangesloten heeft een ingebouwde chromecast, dus dat is sowieso aangesloten.


groetjes,
BlackDevil
Windows 10 Home v. 20H2 / Intel(R) Core(TM) i3-3110M CPU @ 2.40GHz 2.40GHz / RAM : 8,00 GB (7,89 GB beschikbaar) / 64-bits besturingssysteem, x64-processor / Intel(R) 7 Series Chipset Family SATA AHCIController / Qualcomm Atheros AR8161 PCI-E Gigabit Ethernet Controller (NDIS 6.30) / Qualcomm Atheros AR9485 Wireless Network Adapter / HGST HTS541010A9E680 / Samsung STORY Station / Seagate Backup+ Hub / Seagate BUP Slim / Seagate Expansion Desk / HP OfficeJet 3831
Bullguard Premium Protection

Offline BlackDevil

  • Volledig lid
  • **
  • Berichten: 160
  • Geslacht: Vrouw
  • Oplossing.be
Re: Infovraag inzake mediastreaming
« Reactie #3 Gepost op: 12 februari 2021, 11:58:33 »
Blijkbaar ben ik weer iets te snel geweest om mijn vraag hier te stellen en is mijn 'probleem' gewoon pure vergeetachtigheid en verstrooidheid geweest.

Toen ik zo'n 7 maanden geleden de miBox4 had aangesloten was dit aanvankelijk enkel om Netflix te streamen waardoor ik op dat moment geen nood had om mij hierop direkt in te loggen met mijn Google-account, ik zou dit wel eens op een later tijdstip doen.
Door tal van omstandigheden was ik dit echter compleet vergeten.
Ik stond er dan, in mijn verstrooidheid, ook niet onmiddellijk bij stil dat ik op die miBox gewoon extra apps kon installeren zoals ik dat op mijn smart-TV doe.
Toen dit mij dan vandaag, na het stellen van mijn vraag, te binnen schoot en ik even naar het beginscherm van mijn miBox ging (standaard stond altijd onmiddellijk mijn netflix account open) zag ik dus dat ik nog steeds niet ingelogd was met mijn google-account.
Na dit dan gedaan te hebben kon ik dan een mediaplayer-app installeren waarmee ik naar mijn laptop kon gaan.
Echter lijkt het een zware klus te zijn om de media-bestanden te laden gezien hij al ruim 10min aan het "laden..." is.
Ik vermoed dat dit normaal is gezien de grote hoeveelheid aan bestanden dus laat ik hem maar verder doen.

Voorlopig lijkt dit opgelost te zijn... ik ga het topic echter wel nog eventjes 'open' laten ingeval ik toch nog problemen zou tegen komen.

Mijn excuses voor mijn 'overbodige' vraag.

groetjes,
BlackDevil
Windows 10 Home v. 20H2 / Intel(R) Core(TM) i3-3110M CPU @ 2.40GHz 2.40GHz / RAM : 8,00 GB (7,89 GB beschikbaar) / 64-bits besturingssysteem, x64-processor / Intel(R) 7 Series Chipset Family SATA AHCIController / Qualcomm Atheros AR8161 PCI-E Gigabit Ethernet Controller (NDIS 6.30) / Qualcomm Atheros AR9485 Wireless Network Adapter / HGST HTS541010A9E680 / Samsung STORY Station / Seagate Backup+ Hub / Seagate BUP Slim / Seagate Expansion Desk / HP OfficeJet 3831
Bullguard Premium Protection

 


www.combell.com