Help!

PC-Problemen?
De vrijwilligers van Oplossing.be zoeken gratis met u mee!

Hulp bij posten

Recente topics

Auteur Topic: TeamViewer time-out na upgrade  (gelezen 4453 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline BlackDevil

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 1.029
  • Geslacht: Vrouw
  • veni vidi vici
TeamViewer time-out na upgrade
« Gepost op: 06 maart 2021, 12:42:56 »
Beste oplossers,

Ik heb een lastig probleempje.
Ik werk al sinds vorige zomer met TeamViewer om vanuit mijn woonkamer via een basic-laptop op mijn hoofd-laptop te kunnen werken die in mijn bureau staat (verschillende verdieping). Ik gebruik dit ca. een 5-tal dagen per maand. Tot vandaag heb ik nooit echt zware problemen gehad.
Vanmorgen echter (had het 2 weken niet meer gebruikt) werd na het maken van een verbinding tussen beide laptops plots een upgrade gedaan van TeamViewer op beide laptops.
Sindsdien krijg ik constant (binnen de minuut na het starten van een sessie) een time-out en kan dan gedurende een 10-tal minuten geen sessie openen.
Ik heb al geprobeerd om beide laptops te herstarten maar het probleem blijft aanwezig.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Ben hier namelijk nu al zo'n 5 uur mee aan het sukkelen en heb geen idee wat de oorzaak of oplossing zou kunnen zijn.

Alvast oprechte dank op voorhand.

groetjes,
BlackDevil

1) HP ProDesk (Windows 10 Pro Edu / Intel(R) Core(TM) i5-7500 CPU@ 3.40Ghz 3.41Ghz)
2) Laptop ASUS (Windows 10 Home / Intel(R) Core(TM) i3-3110M CPU@ 2.40GHz 2.40GHz)
Beide (RAM : 8,00 GB / 64-bits besturingssysteem, x64-processor)
Extern (Seagate Backup+ Hub 6TB / Seagate BUP Slim 2TB / Seagate Expansion Desk 5TB / HP ENVY 6030e)
Bullguard Premium Protection / Office Pro Plus 2016 NL

Offline SoftAid

  • Administrator
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 20.128
  • Geslacht: Man
  • Nobody is perfect, not even me...
Re: TeamViewer time-out na upgrade
« Reactie #1 Gepost op: 06 maart 2021, 13:24:43 »
Hallo blackDevil,

enkele suggesties maar of het daardoor goed komt weet ik niet:

- In Extra's, Opties, Geavanceerd, Geavanceerde opties tonen, Geavanceerde instellingen voor verbindingen met andere computers, Time-out inactieve sessie   ... op UIT zetten (een update kan deze op enkele minuten gezet hebben)

- In dat zelfde "Geavanceerde opties" kan je "Zoeken naar nieuwe versie" op Nooit zetten. Wil je upgraden dan kan dat handmatig door een nieuwe versie te downloaden en te installeren.

Laat even weten of dit helpt, anders zoeken we verder.

:) SoftAid :)             

PS: welke versie gebruik je? (zie Help, Informatie over TeamViewer)
Maximum grootte bijlagen vergroot naar 4 MB
Dubbelposten, het posten op verschillende forums van dezelfde vraag, dient op
voorhand gemeld te worden, met een link naar het topic op de andere site.
Overtreding van deze regel kan bestraft worden met verbanning !

Offline BlackDevil

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 1.029
  • Geslacht: Vrouw
  • veni vidi vici
Re: TeamViewer time-out na upgrade
« Reactie #2 Gepost op: 06 maart 2021, 13:44:08 »
Hey SoftAid,

Alvast dank voor uw reactie en hulpaanbod.

Je eerste suggestie (om time-out op "uit" te zetten) was dit al zo ingesteld, zowel voor als na de upgrade.
De tweede suggestie ("zoeken naar nieuwe versie" op 'nooit' zetten) dat was nog niet het geval, maar gezien er reeds een upgrade heeft plaatsgevonden is dat een instelling die ik naar de toekomst toe zeker zo zal instellen maar voor het huidige probleem met de huidige versie zal dat vrees ik niet meer helpen?

Wat de huidige versie betreft staat er momenteel versie 15.15.5 vermeld.

groetjes,
BlackDevil
1) HP ProDesk (Windows 10 Pro Edu / Intel(R) Core(TM) i5-7500 CPU@ 3.40Ghz 3.41Ghz)
2) Laptop ASUS (Windows 10 Home / Intel(R) Core(TM) i3-3110M CPU@ 2.40GHz 2.40GHz)
Beide (RAM : 8,00 GB / 64-bits besturingssysteem, x64-processor)
Extern (Seagate Backup+ Hub 6TB / Seagate BUP Slim 2TB / Seagate Expansion Desk 5TB / HP ENVY 6030e)
Bullguard Premium Protection / Office Pro Plus 2016 NL

Offline SoftAid

  • Administrator
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 20.128
  • Geslacht: Man
  • Nobody is perfect, not even me...
Re: TeamViewer time-out na upgrade
« Reactie #3 Gepost op: 06 maart 2021, 14:15:38 »
Hallo blackDevil,

ik denk dat de snelste manier om je probleem op te lossen is door gewoon terug te keren naar versie 15.13.6

:) SoftAid :)             
Maximum grootte bijlagen vergroot naar 4 MB
Dubbelposten, het posten op verschillende forums van dezelfde vraag, dient op
voorhand gemeld te worden, met een link naar het topic op de andere site.
Overtreding van deze regel kan bestraft worden met verbanning !

Offline BlackDevil

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 1.029
  • Geslacht: Vrouw
  • veni vidi vici
Re: TeamViewer time-out na upgrade
« Reactie #4 Gepost op: 06 maart 2021, 14:24:24 »
Hey SoftAid,

Ik vreesde er zelf ook wel al voor. Bedankt voor je input.
Ik zal het vanavond op deze manier proberen op te lossen en laat zeker nog het resultaat weten.


groetjes;
BlackDevil
1) HP ProDesk (Windows 10 Pro Edu / Intel(R) Core(TM) i5-7500 CPU@ 3.40Ghz 3.41Ghz)
2) Laptop ASUS (Windows 10 Home / Intel(R) Core(TM) i3-3110M CPU@ 2.40GHz 2.40GHz)
Beide (RAM : 8,00 GB / 64-bits besturingssysteem, x64-processor)
Extern (Seagate Backup+ Hub 6TB / Seagate BUP Slim 2TB / Seagate Expansion Desk 5TB / HP ENVY 6030e)
Bullguard Premium Protection / Office Pro Plus 2016 NL

Offline BlackDevil

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 1.029
  • Geslacht: Vrouw
  • veni vidi vici
Re: TeamViewer time-out na upgrade
« Reactie #5 Gepost op: 07 maart 2021, 13:17:30 »
Hey SoftAid,

Wegens andere verplichtingen pas vanmiddag het nodige kunnen doen.
Nadat ik de huidige installatie van TeamViewer had verwijderd en mijn oorspronkelijke versie terug had geïnstalleerd kreeg ik spijtig genoeg enkele momenten na het starten van een sessie opnieuw de time-out melding.
MAAR ditmaal kreeg ik ook de melding "commercial-use detected". Deze melding kreeg ik er gisteren nooit bij.

Nu zou ik mijn gratis versie opnieuw kunnen laten activeren nadat ik een speciaal formulier opstuur waarbij ik uitleg hoe ik TeamViewer werkelijk gebruik en dat het dus echt wel voor persoonlijke doeleinden gebruikt word.
Alvorens ik dit doe wou ik eigenlijk eerst eens horen of er goede gratis alternatieven zijn ipv TeamViewer.

*edit*:
Iemand toevallig ervaring met "chrome remote desktop"? Is dit aan te raden voor de wijze waarop ik het zou gebruiken?


groetjes,
BlackDevil
1) HP ProDesk (Windows 10 Pro Edu / Intel(R) Core(TM) i5-7500 CPU@ 3.40Ghz 3.41Ghz)
2) Laptop ASUS (Windows 10 Home / Intel(R) Core(TM) i3-3110M CPU@ 2.40GHz 2.40GHz)
Beide (RAM : 8,00 GB / 64-bits besturingssysteem, x64-processor)
Extern (Seagate Backup+ Hub 6TB / Seagate BUP Slim 2TB / Seagate Expansion Desk 5TB / HP ENVY 6030e)
Bullguard Premium Protection / Office Pro Plus 2016 NL

Offline BlackDevil

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 1.029
  • Geslacht: Vrouw
  • veni vidi vici
Re: TeamViewer time-out na upgrade
« Reactie #6 Gepost op: 08 maart 2021, 09:40:11 »
Hallokes,

Heb het er dan toch maar op gewaagd om de "Chrome remote desktop" te gebruiken en op het eerste zicht lijkt dit de perfecte oplossing voor de wijze waarop ik het gebruik.
TeamViewer verwijderd dus dit is wat mij betreft opgelost.

groetjes,
BlackDevil
1) HP ProDesk (Windows 10 Pro Edu / Intel(R) Core(TM) i5-7500 CPU@ 3.40Ghz 3.41Ghz)
2) Laptop ASUS (Windows 10 Home / Intel(R) Core(TM) i3-3110M CPU@ 2.40GHz 2.40GHz)
Beide (RAM : 8,00 GB / 64-bits besturingssysteem, x64-processor)
Extern (Seagate Backup+ Hub 6TB / Seagate BUP Slim 2TB / Seagate Expansion Desk 5TB / HP ENVY 6030e)
Bullguard Premium Protection / Office Pro Plus 2016 NL

 


www.combell.com