Help!

PC-Problemen?
De vrijwilligers van Oplossing.be zoeken gratis met u mee!

Hulp bij posten

Recente topics

Auteur Topic: "rtl70.bpl", error 126  (gelezen 10757 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jokeenchris

  • Lid
  • *
  • Berichten: 25
  • Oplossing.be
"rtl70.bpl", error 126
« Gepost op: 09 december 2005, 19:30:45 »
Hoi, krijg met het opstarten van de compuetr dezelfde melding:
Cannot find import; DLL may be missing, corrupt or wrong version File "rtl70.bpl", error 126
What-to-do......
Heb een logfile van Hijackthis erbij gedaan.
Inspiron 4100 Dell Computer Corporation, M6 (LY), Windows XP, Home, SP2, Intel(R) Pentium(R) III Mobile CPU       866MHz, 256 MB RAM, HDD:29 GB, NTFS, Internet Explorer 6.0, Outlook Express

smoelsmid

  • Gast
Re:"rtl70.bpl", error 126
« Reactie #1 Gepost op: 09 december 2005, 20:10:37 »
Je profiel invullen, en eens meegeven of je het stappenplan al hebt uitgevoerd, zou al een goed begin zijn.

Smoelsmid

smoelsmid

  • Gast
Re:"rtl70.bpl", error 126
« Reactie #2 Gepost op: 09 december 2005, 20:30:48 »
En als je je systeemgegevens hebt ingevuld, en je hebt het stappenplan uitgevoerd, dan mag je dit uitvoeren:

Download Ewido. Installeer de trial versie van Ewido Security Suite1. Tijdens de installatie bij Additional Options verwijder je de twee vinkjes bij Install background guard en Install scan via context menu.Hierna start je Ewido op en klik op de tab Update. Wanneer de update gereed is sluit je het programma. Scan nog niet met Ewido want dat moet straks in veilige modus gebeuren.

Start Codestuff Starter en in de tekstbalk kies je voor Automatisch Opstarten en mag je volgende items uitvinken:
c:\program files\adobe\acrobat 7.0\reader\reader_sl.exe
c:\program files\microsoft antispyware\gcasserv.exe
c:\program files\quicktime\qttask.exe
c:\windows\system32\ati2evxx.exe
Items die je later terug automatisch wil laten opstarten mag je dan terug aanvinken.

Download en voer rapid blaster killer uit.


Start HijackThis (“Do a system scan only”) en vink de volgende regels aan en klik dan op 'Fix Checked Items':

O16 - DPF: ppctlcab - http//ppupdates.ca.com/downloads/scanner/ppctlcab.cab


Druk op CTRL+ALT+DEL.
Ga naar tabblad 'Processen' en beëindig volgende processen:
msconfig.exe


Verwijder volgende vetgedrukte bestanden/mappen handmatig (indien aanwezig):
c:\windows\pchealth\helpctr\binaries\msconfig.exe

Start Ewido en klik op Scanner, klik daarna op Volledige Systeem Scan. Wanneer de scan voltooid is, klik je op Bewaar rapport. Sla dit (bijvoorbeeld op je Bureaublad) op. NB: de Ewido scan kan best lang duren, 45 à 55 min.

Download CCleaner en installeer het, sluit hierna het programma. Start CCleaner op. Nu moet je alle tijdelijke bestanden verwijderen.Klik links boven op het pictogram Cleaner. Selecteer het tabblad  Applicaties en zet overal een vinkje voor.
Selecteer het tabblad Windows en zet overal een vinkje voor. Klik nu rechtsonder op Analyseren en daarna Opschonen. Nu moet je het register opruimen: Klik op Problemen.
Zet overal een vinkje voor en klik op Scannen naar fouten. Alle fouten die gevonden worden mag je aanvinken en vervolgens klik je op Herstellen geselecteerde fouten.
Sluit CCleaner af.

Herstart hierna je computer in normale modus. Scan opnieuw met HijackThis, hang aan je volgende bericht een nieuwe HijackThis log ter controle, samen met de laatste log van EWIDO.

Smoelsmid

Koarle

  • Gast
Re:"rtl70.bpl", error 126
« Reactie #3 Gepost op: 09 december 2005, 23:50:56 »
Hoi Jokeenchris,

Als aanvulling op Smoelsmid zijn analyse en voor je systeem volledig clean te maken mag je volgende nog uitvoeren:

Druk op CTRL+ALT+DEL.
Ga naar tabblad 'Processen' en beëindig volgende processen:
msconfig.exe


Verwijder volgende vetgedrukte bestanden/mappen handmatig
c:\windows\pchealth\helpctr\binaries\msconfig.exe


En post dan nog eens een verse HJT log.

Koarle :)

Offline jokeenchris

  • Lid
  • *
  • Berichten: 25
  • Oplossing.be
Re:"rtl70.bpl", error 126
« Reactie #4 Gepost op: 12 december 2005, 09:37:59 »
beste smoelsmid, je lijstje afgewerkt en er is heel wat gerbeurd.
zie bijgaande logfiles
waiting for further instructions en alvast heel erg bedankt....
Inspiron 4100 Dell Computer Corporation, M6 (LY), Windows XP, Home, SP2, Intel(R) Pentium(R) III Mobile CPU       866MHz, 256 MB RAM, HDD:29 GB, NTFS, Internet Explorer 6.0, Outlook Express

Offline KAPE

  • Security Expert
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2.949
  • Geslacht: Man
  • Wie zoekt, die vindt !
Re:"rtl70.bpl", error 126
« Reactie #5 Gepost op: 12 december 2005, 09:42:35 »
Hoi Jokkenenchris,

Je EWIDO-log is al erg duidelijk ... nu je nieuwe HJT-log nog ???

KAPE

Offline jokeenchris

  • Lid
  • *
  • Berichten: 25
  • Oplossing.be
Re:"rtl70.bpl", error 126
« Reactie #6 Gepost op: 12 december 2005, 09:53:08 »
sorry, dacht dat het mee was gekomen
bij deze........
krijg nog wel de melding als aan het begin van mijn vraag als ik opnieuw opstart
Inspiron 4100 Dell Computer Corporation, M6 (LY), Windows XP, Home, SP2, Intel(R) Pentium(R) III Mobile CPU       866MHz, 256 MB RAM, HDD:29 GB, NTFS, Internet Explorer 6.0, Outlook Express

Offline KAPE

  • Security Expert
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2.949
  • Geslacht: Man
  • Wie zoekt, die vindt !
Re:"rtl70.bpl", error 126
« Reactie #7 Gepost op: 12 december 2005, 10:20:31 »
Hoi Jokeenchris,

Ook je HJT-log is clean. Wat Googlen leert dat die foutmelding wel eens in verband gebracht wordt met een conflict tussen HitmanPro en je virusscanner. Maar welke dat is en of je beide samen hebt gebruikt, weten we niet ... want je systeemgegevens zijn niet ingevuld ::) Kan je misschien toch eerst eens doen met het tooltje GV_Profile : zie link hierboven.

KAPE

Offline jokeenchris

  • Lid
  • *
  • Berichten: 25
  • Oplossing.be
Re:"rtl70.bpl", error 126
« Reactie #8 Gepost op: 12 december 2005, 15:53:36 »
Systeemgegevens ingevuld.
Computer may be clean, maar de melding "rtl70.bpl", error 126 blijft verschijnen na het opstarten
Maar alvast bedankt zo ver, Jo
Inspiron 4100 Dell Computer Corporation, M6 (LY), Windows XP, Home, SP2, Intel(R) Pentium(R) III Mobile CPU       866MHz, 256 MB RAM, HDD:29 GB, NTFS, Internet Explorer 6.0, Outlook Express

Offline KAPE

  • Security Expert
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2.949
  • Geslacht: Man
  • Wie zoekt, die vindt !
Re:"rtl70.bpl", error 126
« Reactie #9 Gepost op: 12 december 2005, 16:07:45 »
Hoi Jo,

Fout wordt in verband gebracht met botsing tussen HMP en virusscanner. Dat heb ik niet uitgevonden, maar op Google opgesnord. Vandaar mijn vraag naar je virusscanner (en terloops ook naar die handige systeemgegevens).

Want het verhaal ging zo : "oorzaak bleek te zijn dat na de update twee virusscanners op mijn computer geinstalleerd bleken te zijn: NOD32 (door Hitman Pro geinstalleerd) en Panda (door mij geinstalleerd). Deze conflicteerden met elkaar waardoor mijn 'oude' virusscanner (Panda) het internetverkeer heeft geblokkeerd.

Mijn oplossing:
1. Deinstalleer zowel Hitman Pro als de 'oude' virusscanner (configuratiescherm/software);
2. Herinstalleer Hitman Pro. Hierdoor wordt ook NOD32 weer geinstalleerd. Wacht tot Hitman Pro gereed is;
3. Dubbelklik op de snelkoppeling voor Hitman Pro. Start Hitman Pro echter niet maar selecteer 'Configuratie' en daarna 'Antivirus'. Vink geen van de drie genoemde virussanners aan en start daarna Hitman Pro en wacht totdat deze gereed is;
4. Deinstalleer daarna NOD32 (configuratiescherm/software);
5. Herinstalleer 'oude' virusscanner.

Degenen bij wie NOD32 prevaleert boven de 'oude' virusscanner, voeren vanzelfsprekend stap 3 t/m 5 niet uit.
Het is aanbevelenswaardig om na elke stap de computer opnieuw op te starten".

Bron : hier.

Misschien kan je eens proberen of het ook bij jou lukt.

KAPE

Offline spyder

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 5.265
  • PC probleem zit meestal tussen scherm en rugleun
Re:"rtl70.bpl", error 126
« Reactie #10 Gepost op: 17 december 2005, 11:58:15 »
Hoi,

Werkt bovenstaande niet, ga dan eens naar deze pagina en download de zipfile.

Volgens deze zou het kunnen liggen aan het ontbreken van dit bestand en waardoor programma's die in Delphi geschreven zouden zijn niet meer werken.

groetjes
Windows 7 Ultimate Unknow NLD
Intel(R) Core(TM) i7 CPU         870  @ 2.93GHz 2934
P7P55D-E PRO
NVIDIA GeForce GTX 470 1280MB 1680 x 1050
HD 1 : INTEL SSDSA2M080G2GC (80GB)
HD 2 : ST31500341AS (1,5TB)
HD 3 : ST320006 41AS (2TB)
browser: Maxthon  mail:Thunderbird AV: Bitdefender
Scarlet user

Offline gedeon

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 1.192
  • Geslacht: Man
  • Ambassador der onwetendheid
Re:"rtl70.bpl", error 126
« Reactie #11 Gepost op: 17 december 2005, 14:51:22 »
Hello,
mag ik" bescheiden" opmerken dat  dit probleem met HMP is al vermeld  in topic Opmerking>Stappenplan.
Dit conflict tussen de twee virusscanners is bekend.
Een kleine bijlage(nb:uitschakelen van huidige antivirus tijdens HMP) in het stappenplan is mischien welkom.
Grts
 8)Gedeon 8)
HP EliteDesk 800G1 SSF, I5 4570 CPU 3.2 GHz , , Windows10 PRO 64Bit , Windows Defender , Medion Akoya 27 inch , 2047 MB NVIDIA Geforce GT 710 (MSI)
SSD Samsung 850 EVO 250 GB Master, SSD Samsung 870 EVO 500 GB Sata3 Slave
, 2 x 8GB Kingston PC3 12800 CL11 240 UDIMM + 2 x 4 GB DDR3- 1600 CL10 240 HyperX

smoelsmid

  • Gast
Re:"rtl70.bpl", error 126
« Reactie #12 Gepost op: 17 december 2005, 16:42:23 »
Dit bewijst dus nogmaals dat het niet slim is om twee virusscanners op je pc te installeren. :)
Eigenlijk is het aan de ontwerper van HMP om dit probleem op te lossen.
Het eenvoudigste zou volgens mij gewoon zijn om NOD32 uit HMP te halen; uiteindelijk is het toch maar een trial, en dan nog eentje die conflicten kan veroorzaken. (dit in tegenstelling tot spysweeper: ook een trial, maar zonder conflicten ; alleen blijft HMP hier wel eens op hangen als de trial verstreken is ::))

Ofwel moet hij duidelijk maken aan de gebruikers van HMP dat ze hun gewone virusscanner moeten uitschakelen alvorens HMP op te starten.

Het stappenplan telkens weer gaan aanpassen omdat vb. HMP weer iets doet dat niet compatibel is, dat lijkt mij nu niet echt aangewezen.  Dan kan spyder bezig blijven.

Smoelsmid

Koarle

  • Gast
Re:"rtl70.bpl", error 126
« Reactie #13 Gepost op: 17 december 2005, 17:18:13 »
Hoi Jokeenckris,

Volgens je systeem gegevens heb je geen antivir en firewall actief, mag ik je waarschuwen dat dit actueel noodzakelijk is om veilig te surfen.

En een tweede vraag, surf je nu via Versatel of Skynet of beide, misschien moeten we je log nog aanpassen naargelang je antwoordt.

Koarle :)

Offline jokeenchris

  • Lid
  • *
  • Berichten: 25
  • Oplossing.be
Re:"rtl70.bpl", error 126
« Reactie #14 Gepost op: 18 december 2005, 13:15:30 »
Hi Koarle, heb firewall weer ingeschakeld. Voor antivirus weetr ik nog niet welke ik moet gebruiken om niet weer in de problemen te geraken.
Bedankt voor adviezen want probleem met melding rtl.70 bmp etcetc is opgelost.
TNX
Inspiron 4100 Dell Computer Corporation, M6 (LY), Windows XP, Home, SP2, Intel(R) Pentium(R) III Mobile CPU       866MHz, 256 MB RAM, HDD:29 GB, NTFS, Internet Explorer 6.0, Outlook Express

 


www.combell.com