Help!

PC-Problemen?
De vrijwilligers van Oplossing.be zoeken gratis met u mee!

Hulp bij posten

Recente topics

Auteur Topic: Geen internet.Wel paketten verzonden,maar niet ontvangen.De pipes wordt gesloten  (gelezen 9741 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline diekebout

  • Nieuw lid
  • Berichten: 9
Het gaat om het volgende:

Van de een op de andere dag doet het internet het niet meer. Internet komt van ziggo via de kabel.

Ik heb het kabelmodem al enkele malen gereset. Geen resultaat. De lampjes branden naar behoren.
Ik heb Ziggo gebeld en zij constateren dat het aan de computer ligt.
Ik heb de netwerkkaart in het apparaatbeheer verwijdert en windows het opnieuw laten installeren. Geen resultaat.
Ik heb systeemherstel gebruikt om de computer terug te zetten naar een eerder tijdstip, dit is gelukt maar nog steeds geen internet.Systeemherstel werkt overigens alleen via veilige modus.
Ik heb windows firewall uitgezet. Ik heb Norton antivirus uitgezet. geen resultaat.
Bij netwerkverbindingen is bij de status te zien dat er wel pakketten de deur uitgaan maar er maar enkele binnengekomen zijn, en die komen binnen tijdens herstellen van de verbinding.
Ik heb de netwerkcontrole voor windows XP uitgevoerd en hieronder staan de gegevens:

Tijd van laatste controle: 08/04/09 18:13:41 Controle van gateway
Gateway

info De volgende proxyconfiguratie wordt door IE gebruikt: Instellingen van automatische detectie:Uitgeschakeld Script voor automatische configuratie: Proxyserver: Lijst geen proxy: 
info Op deze computer zijn de volgende vermeldingen voor standaardgateway ingesteld: 198.18.35.1
info Deze computer heeft de volgende IP-addres(sen): 198.18.35.241
info De standaardgateway bevindt zich in hetzelfde subnet als deze computer
info De vermelding voor de standaardgateway is een geldig unicast-adres
info Het adres van de standaardgateway is omgezet via ARP na 1 poging(en)
info De standaardgateway is bereikt via ICMP Ping na 1 poging(en)
warn De naam van de host www.microsoft.com kan niet worden omgezet (foutcode 0x2afc). Dit kan een gateway- of DNS-probleem zijn
action Automatische reparatie: IP-adres vernieuwen
action Huidige IP-adres vrijgeven...
action Vrijgeven van huidige IP-adres is voltooid
action IP-adres vernieuwen...
action Het vernieuwen van het huidige IP-adres is geslaagd
info Op deze computer zijn de volgende vermeldingen voor standaardgateway ingesteld: 198.18.35.1
info Deze computer heeft de volgende IP-addres(sen): 198.18.35.241
info De standaardgateway bevindt zich in hetzelfde subnet als deze computer
info De vermelding voor de standaardgateway is een geldig unicast-adres
info Het adres van de standaardgateway is omgezet via ARP na 1 poging(en)
info De standaardgateway is bereikt via ICMP Ping na 1 poging(en)
warn De naam van de host www.microsoft.com kan niet worden omgezet (foutcode 0x2afc). Dit kan een gateway- of DNS-probleem zijn
action Automatische reparatie: Netwerkverbinding opnieuw instellen
action Netwerkadapter uitschakelen
action Netwerkadapter inschakelen
info Networkadapter is ingeschakeld
error Onverwachte fout van iphlpapi: De pipes wordt gesloten. 
error Onverwachte fout van iphlpapi: De pipes wordt gesloten. 
error Mislukt met fout 0x800700E8: De pipes wordt gesloten. 
 


Controle van IP Layer
Beschadigde IP-routingtabel

info De standaardroute is ongeldig
info De loopback-route is ongeldig
info De lokale host-route is ongeldig
info De lokale subnet-route is ongeldig
Ongeldige vermeldingen in ARP-cache

action De ARP-cache is leeggemaakt
 


Controle van IP-configuratie
Ongeldig IP-adres

info Geldig IP-adres gedetecteerd: 198.18.35.241
 


Controle van draadloos netwerk
Draadloos netwerk - service is uitgeschakeld

Draadloos netwerk - SSID van gebruiker

Draadloos netwerk - eerste installatie

Draadloos netwerk - radio uitgeschakeld

Draadloos netwerk - buiten bereik

Draadloos netwerk - hardwareprobleem

Draadloos netwerk - beginner

Draadloos netwerk - ad-hoc netwerk

Draadloos netwerk - niet eerste voorkeur

Draadloos netwerk - 802.1x ingeschakeld

Draadloos netwerk - configuratie komt niet overeen

Draadloos netwerk - lage signaal/ruis-verhouding (SNR)

 


WinSock-controle
Status van WinSock

info Alle vermeldingen voor basisserviceproviders zijn aanwezig in de Winsock-catalogus.
info De providerketens van de Winsock-service zijn geldig.
info De provider met vermelding MSAFD Tcpip [TCP/IP] heeft de test voor loopback-communicatie uitgevoerd.
info De provider met vermelding MSAFD Tcpip [UDP/IP] heeft de test voor loopback-communicatie uitgevoerd.
info De provider met vermelding RSVP UDP Service Provider heeft de test voor loopback-communicatie uitgevoerd.
info De provider met vermelding RSVP TCP Service Provider heeft de test voor loopback-communicatie uitgevoerd.
info Verbindingen zijn geldig voor alle Winsock-serviceproviders.
 


Controle van netwerkadapter
Detectie van netwerklocatie

info Internetverbinding thuis gebruiken
Identificatie van netwerkadapter

info Netwerkverbinding: naam=LAN-verbinding 4, apparaat=Realtek RTL8169/8110 Family Gigabit Ethernet NIC, mediatype=LAN, submediatype=LAN
info Ethernet-verbinding geselecteerd
Status van netwerkadapter

info Status van netwerkverbinding: Verbonden
 


Controle van HTTP, HTTPS en FTP
HTTP-, HTTPS- en FTP-verbindingsmogelijkheden

warn HTTP: fout 12007 tijdens verbinding maken met www.microsoft.com: De naam of het adres van de server kan niet worden omgezet. 
warn HTTPS: fout 12007 tijdens verbinding maken met www.microsoft.com: De naam of het adres van de server kan niet worden omgezet. 
warn FTP (passief): fout 12007 tijdens verbinding maken met ftp.microsoft.com: De naam of het adres van de server kan niet worden omgezet. 
warn HTTP: fout 12007 tijdens verbinding maken met www.hotmail.com: De naam of het adres van de server kan niet worden omgezet. 
warn HTTPS: fout 12007 tijdens verbinding maken met www.passport.net: De naam of het adres van de server kan niet worden omgezet. 
warn FTP (actief): fout 12007 tijdens verbinding maken met ftp.microsoft.com: De naam of het adres van de server kan niet worden omgezet. 
error Kan geen HTTP-verbinding maken.
error Kan geen HTTPS-verbinding maken.
error Kan geen FTP-verbinding maken.
 
Ik ben een gemiddelde gebruiker en weet vaak zelf wel achter de oorzaak te komen, of op zijn minst een oplossing te vinden, maar kom er nu niet uit. Morgen test ik met een andere netwerkkaart of die misschien stuk is.
Als iemand mij hierbij kan helpen zou dat mooi zijn.

Alvast bedankt voor het lezen

Erik

Emphyrio

  • Gast
Re: Geen internet.Wel paketten verzonden,maar niet ontvangen.De pipes wordt gesloten
« Reactie #1 Gepost op: 05 augustus 2009, 01:14:58 »
Hoi diekebout,

Ziggo heeft een Thuishelp tool om je internet verbinding te testten en te herstellen.

Heb je dat al eens laten runnen ?

Emphyrio :)

Offline diekebout

  • Nieuw lid
  • Berichten: 9
Re: Geen internet.Wel paketten verzonden,maar niet ontvangen.De pipes wordt gesloten
« Reactie #2 Gepost op: 05 augustus 2009, 21:02:51 »
Ja, heb dat nu geprobeerd, maar die vertelt me om Ziggo op te bellen, en dat heb ik al gedaan en die kon me niet helpen.

Ik heb geprobeerd om via een USB netwerkkaart verbinding te krijgen, maar dit lukt ook niet.

Ik heb met SIW (System Information for Windows) de volgende dingen gezien:

Ip routing enabled                    No
Wins Proxy enabled                  No
Netbios Resolution uses DNS    No

Ik heb bovendien gezien dat bij de status van de LAN-verbinding ongeveer 1,3 miljoen pakketten verzonden zijn en maar 6 of zo ontvangen. Dit zijn er erg veel volgens mij en dit al gelijk na het opstarten.

Ik heb ook met Regrun 6 Reanimator een malware weggehaald (MREMP50a64.sys en MRESP50a64.sys en MRESP50.sys)
Hierna heb ik een HijackThis log gemaakt. Misschien helpt dit jullie verder:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 20:11:56, on 5-8-2009
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP3 (6.00.2900.5512)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
c:\program files\common files\logitech\lvmvfm\LVPrcSrv.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe
C:\Acer\Empowering Technology\eRecovery\eRAgent.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\PIF\{B8E1DD85-8582-4c61-B58F-2F227FCA9A08}\PIFSvc.exe
C:\Program Files\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Program Files\Customizer XP\RAMIdle.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Program Files\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Program Files\Common Files\Sitecom Shared\PnP Universal Installer\PnPUIReg.exe
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Program Files\Acer\Acer eConsole\MediaServerService.exe
C:\Acer\Empowering Technology\ePerformance\MemCheck.exe
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqSTE08.exe
C:\Program Files\Acer TV-FM\Kernel\TV\CLCapSvc.exe
C:\Program Files\Acer TV-FM\Kernel\CLML_NTService\CLMLServer.exe
C:\Program Files\Java\jre6\bin\jqs.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\PIF\{B8E1DD85-8582-4c61-B58F-2F227FCA9A08}\PIFSvc.exe
C:\Program Files\Norton AntiVirus\Norton AntiVirus\Engine\16.5.0.134\ccSvcHst.exe
C:\Program Files\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Program Files\Acer TV-FM\Kernel\TV\CLSched.exe
C:\Program Files\Norton AntiVirus\Norton AntiVirus\Engine\16.5.0.134\ccSvcHst.exe
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\Product Assistant\bin\hprblog.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = https://www.google.nl/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = https://global.acer.com
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Symantec Intrusion Prevention - {6D53EC84-6AAE-4787-AEEE-F4628F01010C} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\Norton AntiVirus\Engine\16.5.0.134\IPSBHO.DLL
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Windows Live Aanmelden - Help - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Program Files\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [LaunchApp] Alaunch
O4 - HKLM\..\Run: [IMJPMIG8.1] "C:\WINDOWS\IME\imjp8_1\IMJPMIG.EXE" /Spoil /RemAdvDef /Migration32
O4 - HKLM\..\Run: [MSPY2002] C:\WINDOWS\system32\IME\PINTLGNT\ImScInst.exe /SYNC
O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002ASync] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /SYNC
O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002A] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /IMEName
O4 - HKLM\..\Run: [SiSPower] Rundll32.exe SiSPower.dll,ModeAgent
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec PIF AlertEng] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\PIF\{B8E1DD85-8582-4c61-B58F-2F227FCA9A08}\PIFSvc.exe" /a /m "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\PIF\{B8E1DD85-8582-4c61-B58F-2F227FCA9A08}\AlertEng.dll"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Program Files\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RAM Idle] C:\Program Files\Customizer XP\RAMIdle.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [PnPUI Registrator] C:\Program Files\Common Files\Sitecom Shared\PnP Universal Installer\PnPUIReg.exe -s
O4 - HKCU\..\Run: [updateMgr] "C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\AdobeUpdateManager.exe" AcRdB7_0_9 -reboot 1
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Lokale service')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Netwerkservice')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\nwprovau.dll
O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - https://gfx1.hotmail.com/mail/w2/pr02/resources/MSNPUpld.cab
O16 - DPF: {6A344D34-5231-452A-8A57-D064AC9B7862} (Symantec Download Manager) - https://webdl.symantec.com/activex/symdlmgr.cab
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - https://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1180040267812
O23 - Service: Acer Media Server - Acer Inc. - C:\Program Files\Acer\Acer eConsole\MediaServerService.exe
O23 - Service: Memory Check Service (AcerMemUsageCheckService) - Acer Inc. - C:\Acer\Empowering Technology\ePerformance\MemCheck.exe
O23 - Service: CyberLink Background Capture Service (CBCS) (CLCapSvc) - Unknown owner - C:\Program Files\Acer TV-FM\Kernel\TV\CLCapSvc.exe
O23 - Service: CyberLink Task Scheduler (CTS) (CLSched) - Unknown owner - C:\Program Files\Acer TV-FM\Kernel\TV\CLSched.exe
O23 - Service: CyberLink Media Library Service - Cyberlink - C:\Program Files\Acer TV-FM\Kernel\CLML_NTService\CLMLServer.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\1050\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jqs.exe
O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE
O23 - Service: LiveUpdate Notice Service Ex (LiveUpdate Notice Ex) - Unknown owner - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSvcHst.exe (file missing)
O23 - Service: LiveUpdate Notice Service - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\PIF\{B8E1DD85-8582-4c61-B58F-2F227FCA9A08}\PIFSvc.exe
O23 - Service: Logitech Process Monitor (LVPrcSrv) - Logitech Inc. - c:\program files\common files\logitech\lvmvfm\LVPrcSrv.exe
O23 - Service: LVSrvLauncher - Logitech Inc. - C:\Program Files\Common Files\Logitech\SrvLnch\SrvLnch.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton AntiVirus\Norton AntiVirus\Engine\16.5.0.134\ccSvcHst.exe
O23 - Service: Planner voor Automatische LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\Program Files\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe

--
End of file - 8176 bytes


Als iemand iets weet, laat het me weten! :-)

Alvast bedankt voor de moeite.

Erik

Emphyrio

  • Gast
Re: Geen internet.Wel paketten verzonden,maar niet ontvangen.De pipes wordt gesloten
« Reactie #3 Gepost op: 05 augustus 2009, 21:14:41 »
Hoi diekebout,

Voer de procedure die hier beschreven is uit.

Kan je ook eens mededelen of:
 
- je draadloos werkt? (indien ja, ga eens rechtreeks met de UTP kabel op het Net)

- je een netwerk deelt met andere PC's? (indien ja, kijk of deze gedeeld is..)

Emphyrio :)

Offline diekebout

  • Nieuw lid
  • Berichten: 9
Re: Geen internet.Wel paketten verzonden,maar niet ontvangen.De pipes wordt gesloten
« Reactie #4 Gepost op: 06 augustus 2009, 06:57:32 »
Oke, zal ik doen. Ik kan echter MBAM niet eerst updaten aangezien er geen verbinding gemaakt kan worden op de computer waar het geinstalleerd gaat worden.
Is er een manier om MBAM te updaten op mijn computer en daarna dit te kopieren naar de andere computer. Kan ik de programma bestanden uit mijn installatie kopieren en plakken over de andere heen?

Het is geen draadloos netwerk.
De computer is rechtstreeks d.m.v een utp kabel verbonden met het kabelmodem.

Bedankt voor je reactie

Erik

Emphyrio

  • Gast
Re: Geen internet.Wel paketten verzonden,maar niet ontvangen.De pipes wordt gesloten
« Reactie #5 Gepost op: 06 augustus 2009, 13:50:05 »
Hoi diekebout,

Om een geupdate MBAM op je PC te krijgen, volg je deze procedure :

Op de PC mét internet update je MBAM.

Kopieer volgend bestand op je USB stick of CD:

C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Malwarebytes\Malwarebytes' Anti-Malware\rules.ref

Zet MBAM eveneens op deze USB flashdrive of CD en installeer deze op je andere PC.

Zet rules.ref  vanaf je USB stick in de juiste map.

Start MBAM en doe een snelle scan.

Emphyrio :)

Offline diekebout

  • Nieuw lid
  • Berichten: 9
Re: Geen internet.Wel paketten verzonden,maar niet ontvangen.De pipes wordt gesloten
« Reactie #6 Gepost op: 06 augustus 2009, 19:19:45 »
Oke, Ik heb een scan met de geupdate MBAM gedaan( zie bijlage) en daarna een HijackThis scan gemaakt (zie tweede bijlage).MBAM vond 2 items. Ze waren al aangevinkt en heb ze verwijderd, daarna opnieuw opgestart.

(Ik heb voor de gein ook een scan op mijn eigen computer gedaan en daar vond hij 93 items. En dan denk je dat je voldoende firewalls en antivirus programma's hebt  :-\)

Erik

Offline spyder

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 5.265
  • PC probleem zit meestal tussen scherm en rugleun
Re: Geen internet.Wel paketten verzonden,maar niet ontvangen.De pipes wordt gesloten
« Reactie #7 Gepost op: 07 augustus 2009, 10:21:26 »
Hoi Erik,

Ga (op je pc zonder internet ) eens naar Start> Uitvoeren> type ipconfig /all en plaats het resultaat in je volgende berichtje.

groetjes

PS. Gaat het hier ook om een computer uit je eigen netwerkje?
Windows 7 Ultimate Unknow NLD
Intel(R) Core(TM) i7 CPU         870  @ 2.93GHz 2934
P7P55D-E PRO
NVIDIA GeForce GTX 470 1280MB 1680 x 1050
HD 1 : INTEL SSDSA2M080G2GC (80GB)
HD 2 : ST31500341AS (1,5TB)
HD 3 : ST320006 41AS (2TB)
browser: Maxthon  mail:Thunderbird AV: Bitdefender
Scarlet user

Offline diekebout

  • Nieuw lid
  • Berichten: 9
Re: Geen internet.Wel paketten verzonden,maar niet ontvangen.De pipes wordt gesloten
« Reactie #8 Gepost op: 07 augustus 2009, 12:56:27 »
Oke dat zal ik doen.
Nee, het betreft de computer van mijn moeder, een standalone acer die alleen en rechtstreeks aangesloten is op de kabelmodem van ziggo, waarbij alle lampje
 branden.
Ik heb het geprobeerd met een USB Netwerk kaart maar hier krijg ik ook geen verbinding mee.

Offline diekebout

  • Nieuw lid
  • Berichten: 9
Re: Geen internet.Wel paketten verzonden,maar niet ontvangen.De pipes wordt gesloten
« Reactie #9 Gepost op: 07 augustus 2009, 18:59:35 »
In de bijlage is de IP-config voor mijn moeders computer.

Ik op mijn eigen computer ook ipconfig gedaan en zag dat IP-routinger bij mij wel ingeschakeld was en bij haar niet. Zou dit het kunnen zijn? Of is dit een gevolg van het probleem?

Ook bij verbindingsspec. DNS-achtervoegsel staat bij haar niks en bij mij: venlo.1b.home.nl

Bedankt

Erik


Offline nero1

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 1.036
  • Oplossing.be
Re: Geen internet.Wel paketten verzonden,maar niet ontvangen.De pipes wordt gesloten
« Reactie #10 Gepost op: 09 augustus 2009, 04:49:39 »
wellicht is dit al opgelost?
anders eens:
ipconfig/release
enter
en daarna
ipconfig /renew
proberen

ipconfig /all resultaat nog eens laten weten...

Indien dit niet hielp, probeer eens de "router" te resetten (is meestal een verzonken knopje/gaatje achteraan de router) 10 tot 20 seconden indrukken... daarna ga je de instellingen wel opnieuw moeten ingeven... (doe dit dus enkel als je uw gebruikersnaam, paswoord en instellingen van Ziggo kent, anders zal je met die andere pc ook niet meer online raken hé!!)

Citaat
Apparatuur aansluiten op uw modem
Wanneer u nieuwe hardware op uw Ziggo modem aansluit (bijvoorbeeld een laptop,
een router of spelcomputer), haal dan altijd de stekker van het modem minimaal 15
seconden uit het stopcontact. Steek deze daarna weer in het stopcontact. Op deze
manier neemt uw apparatuur de instellingen van het modem over.
Verbinding herstellen van uw router
Is uw PC, laptop of andere apparatuur verbonden met het kabelmodem via een
(draadloze) router en heeft u opeens geen verbinding meer? Dan kan dit komen
doordat uw router niet (meer) automatisch de instellingen van het kabelmodem
overneemt.
Om de router weer de instellingen van het kabelmodem te laten overnemen en
daarmee de verbinding te herstellen haalt u de stekker van uw (draadloze) router
minimaal 15 seconden uit het stopcontact. Steek deze daarna weer in het
stopcontact
1) Win10 (64 bit Home) i5 4440 3,1GHz, 6MB cache, 4 cores - 32GB DDR3-1600 - 18TB HD + 128GB SSD - Radeon R9 270 2GB DDR5
2) Win10 (64 bit Home) i5 3317u 1,7GHz, 2 cores - 16GB DDR3 - 1TB HD + 256GB SSD - Intel HD Graphics 4000
3) Win10 (64 bit Home) i7 5500u 2,4GHz, 2 cores - 8GB DDR3 - 1TB HD - Radeon R5 M330 2GB DDR3
4) Win11 - AMD R7-5800HS, 8cores - 16GB DDR4 - RTX3050 4GB DDR6

Offline diekebout

  • Nieuw lid
  • Berichten: 9
Re: Geen internet.Wel paketten verzonden,maar niet ontvangen.De pipes wordt gesloten
« Reactie #11 Gepost op: 09 augustus 2009, 17:40:21 »
Het probleem is verre van opgelost :-(

Ik heb haar mijn backup computer gegeven, die wel het internet op geraakt.

Ter verduidelijking, er is geen sprake van een router. De computer is direct verbonden met de kabelmodem, welke ik nu al verscheidene keren van het stroom gehaald heb, om te resetten, zonder resultaat.

Als u met "router" het kabelmodem bedoelt, zal ik eens gaan kijken.

Bedankt,

Erik

Offline nero1

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 1.036
  • Oplossing.be
Re: Geen internet.Wel paketten verzonden,maar niet ontvangen.De pipes wordt gesl
« Reactie #12 Gepost op: 09 augustus 2009, 18:35:05 »
Aangezien je online raakt met de "reserve computer" hoef je de modem (geen router dus) niet meer te resetten of de stroom er af te halen...

modem werkt en kabel is in orde (anders zou je met die reserve-pc) ook niet online kunnen...

Heb je een cd (drivers) bij die modem ontvangen?
Eventueel de software opnieuw op de pc zetten waarmee je niet meer online kan.

Om welke modem gaat het (type en merk zal wel op het toestel aanwezig zijn...)?

Welk besturingssysteem staat op die pc? XP/Vista/Win7/...? Als het ff kan ook het ServicePack vermelden.  (volgens bovenstaande log is het XP SP3, maar is die log van de pc die niet online kan?)
(deze info kan je vinden door met rechtermuisknop op "Deze Computer" te klikken en "eigenschappen" te kiezen.)

1) Win10 (64 bit Home) i5 4440 3,1GHz, 6MB cache, 4 cores - 32GB DDR3-1600 - 18TB HD + 128GB SSD - Radeon R9 270 2GB DDR5
2) Win10 (64 bit Home) i5 3317u 1,7GHz, 2 cores - 16GB DDR3 - 1TB HD + 256GB SSD - Intel HD Graphics 4000
3) Win10 (64 bit Home) i7 5500u 2,4GHz, 2 cores - 8GB DDR3 - 1TB HD - Radeon R5 M330 2GB DDR3
4) Win11 - AMD R7-5800HS, 8cores - 16GB DDR4 - RTX3050 4GB DDR6

Offline diekebout

  • Nieuw lid
  • Berichten: 9
Re: Geen internet.Wel paketten verzonden,maar niet ontvangen.De pipes wordt gesloten
« Reactie #13 Gepost op: 09 augustus 2009, 22:30:04 »
Er zaten geen drivers bij de modem. Die heb ik bij ziggo, voorheen @home, ook nooit nodig gehad om online te komen.

Het modem is een Motorola sbv5121E.

Alle door mij geplaatse informatie in bijlages zijn van de computer met de problemen.
Dus idd Windows XP SP3


Offline nero1

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 1.036
  • Oplossing.be
Re: Geen internet.Wel paketten verzonden,maar niet ontvangen.De pipes wordt gesl
« Reactie #14 Gepost op: 10 augustus 2009, 00:28:54 »
Eek, ik heb eens gegoogled naar jouw probleem, en de meesten geven het na een tijdje op... normaal moet je inderdaad niets instellen... (pc formatteren lijkt het probleem op te lossen, maar dat is wel erg overdreven voor een internet probleem waarvan ze bij ziggo toch op de hoogte van zouden moeten zijn)

Staan er bij "apparaatbeheer" rode kruisjes?

deze computer/rechtermuisknop/eigenschappen/hardware/apparaatbeheer

indien er rode kruisjes te zien zijn... kan je door er op te dubbelklikken, probleem oplossen eens proberen.

ik zoek nog even verder, maar behalve klachten heb ik nog geen oplossing gevonden... ziggo en motorola blinken uit in het afwezig zijn...
1) Win10 (64 bit Home) i5 4440 3,1GHz, 6MB cache, 4 cores - 32GB DDR3-1600 - 18TB HD + 128GB SSD - Radeon R9 270 2GB DDR5
2) Win10 (64 bit Home) i5 3317u 1,7GHz, 2 cores - 16GB DDR3 - 1TB HD + 256GB SSD - Intel HD Graphics 4000
3) Win10 (64 bit Home) i7 5500u 2,4GHz, 2 cores - 8GB DDR3 - 1TB HD - Radeon R5 M330 2GB DDR3
4) Win11 - AMD R7-5800HS, 8cores - 16GB DDR4 - RTX3050 4GB DDR6

 


www.combell.com