Hey Arnold,
In het menu van mijn smart-tv heb ik twee mogelijkehden :
1. fabrieksinstellingen (dit is enkel voor geluid, beeld en ambilight)
2. tv opnieuw instellen (reset)
Ik had dus vorige week "tv opnieuw instellen" gedaan zoals ik in mijn bericht #7 had gemeld...
Gisteren heb ik dan die link die je in jouw bericht vermeld hebt aangeklikt en na daar dat hele topic
doorgelezen te hebben leek het mij best wel een héél gedoe om gewoon snel eventjes via de google-store
een nieuwe app te kunnen installeren...
Ondertussen was ik al eens op de site van Philips zelf ook eens gaan kijken of ik daar nuttige info kon vinden
en daar las ik bij de reviews van mijn specifiek model dat de problematiek blijkbaar een veelvoorkomend
aspect was... en niet enkel het probleem met inloggen maar ook de andere probs die ik al een tijdlang ervaar
zoals connectie-verlies, spontane heropstart van de tv/android terwijl je aan het kijken bent, het soms niet kunnen
aanzetten van de tv zonder eerst de stekker even uit te trekken, enz....
Blijkbaar zou de software op zich van dit specifiek model héél wat bugjes hebben.
Omdat ik het hele inlog-gedoe met mijn google-account best wel beu was (heb een vrij lang email-adres dus dit
elke keer opnieuw intypen met de afstandbediening bij elke test was telkens een hele klus) en ik op mijn andere
tv met mi-box totaal geen problemen had ervaren besloot ik om ook voor de problematische smart-tv beneden
een mi-box aan te schaffen. Hetzelfde model mi-box werd echter niet meer verkocht maar ik heb dan de mi-stick
gisteren besteld.
Deze werd deze middag geleverd en een kwartier later was de mi-stick aangesloten en geconfigureerd en was ik
via plex op mijn tv aan het streamen
Het enige wat ik nu een beetje betreur is dat ik dit niet maanden eerder heb gedaan, zou me héél wat stress en
frustratie bespaard hebben
Nogmaals dank voor al uw hulp, tips en meedenken.
groetjes,
Bieke