Help!

PC-Problemen?
De vrijwilligers van Oplossing.be zoeken gratis met u mee!

Hulp bij posten

Recente topics

Auteur Topic: Blue screen  (gelezen 1860 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline nio

  • Lid
  • *
  • Berichten: 93
  • Oplossing.be
Blue screen
« Gepost op: 03 augustus 2017, 22:16:34 »
Sinds kort krijg ik om de haverklap een bluescreen en moet mijn laptop opnieuw opgestart worden
blijkbaar is dit enkel wanneer ik verbonden ben met mijn thuis netwerk
als ik mijn wifi afzet blijft de laptop werken
en nu ben ik op het internet via de4G van mijn gsm en ook dan blijft hij werken
ik krijg de volgende melding op het bluescreen

Stop code DRIVER IRQL NOT LESS OR EQUAL
wat is mislukt Netwtw 04 sys

wat kan ik hieraan doen ?


Nio
Windows 10 Home   NLD 64bit
Intel(R) Core(TM) i3-6100U CPU @ 2.30GHz 400
T-Rex_SK
Intel(R) HD Graphics 520 1024MB 1920 x 1080
Intel(R) Display Audio
Nr: 1 Model: KINGSTON RBU-SC152S37256GG2
C:\ NTFS 237,35GB 185,56GB 6 025MB
AV: Geen antivirus ge´nstalleerd
FW: Windows Firewal Enabled: True

Offline SoftAid

  • Administrator
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 18.273
  • Geslacht: Man
  • Nobody is perfect, not even me...
Re: Blue screen
« Reactie #1 Gepost op: 03 augustus 2017, 22:48:53 »
Hallo nio,

kijk even naar deze site van Microsoft over dit probleem.

De laatste reactie: 
Citaat
I have a Lenovo Yoga 900 that downloaded the Intel AC 8260 WLAN driver version 19.0.0.9  and caused me to start having the BSOD with code netwtw04.sys.  I reverted back to driver version  18.40.0.12 via Device Manager and the problem was fixed.  I do not know if Intel and Microsoft know that this driver is causing serious crashes on Windows 10.

Kan je er aan uit?

Als je de oude driver niet kan terug zetten, probeer dan een herstelpunt van toen je de problemen niet had.

:) SoftAid :)             


Wegens veelvuldig melden van dubbelposten, het posten op verschillende help-fora van dezelfde vraag, zijn de gedragsregels op dit forum aangepast. Dubbelposten dient in de toekomst op voorhand gemeld te worden, met een melding en een link naar het topic op de andere site. De helpers wensen een weinig respect voor de inspanningen die ze doen om mensen te helpen. Je doet jezelf ook een plezier. Door je dubbelposten te melden wordt je vraag mogelijk op meerdere fora beantwoord.

Offline nio

  • Lid
  • *
  • Berichten: 93
  • Oplossing.be
Re: Blue screen
« Reactie #2 Gepost op: 04 augustus 2017, 12:21:50 »
Beste Sofaid,


ik zal de situatie even kort schetsen

ik heb mijn laptop voor de tweede keer teruggestuurd naar acer owv dit probleem
ik heb de laptop gisteren terug ontvangen en gisteren avond opnieuw geconfigureerd

ik weet niet of ik dan een systeemherstel kan uitvoeren en of dit dan nuttig is ?
het vreemde is ook dat het enkel op het netwerk bij mij thuis is
ik heb gisteren via mijn 4G verbinding gewerkt en geen probleem , nu ook via het netwerk op mijn werk en geen probleem

op mijn laptop staan 4 updates
2 van 3/08/2017
en 2 van 11/07/2017
de 2 van augustus kan ik verwijderen de 2 van juli niet


Nio
Windows 10 Home   NLD 64bit
Intel(R) Core(TM) i3-6100U CPU @ 2.30GHz 400
T-Rex_SK
Intel(R) HD Graphics 520 1024MB 1920 x 1080
Intel(R) Display Audio
Nr: 1 Model: KINGSTON RBU-SC152S37256GG2
C:\ NTFS 237,35GB 185,56GB 6 025MB
AV: Geen antivirus ge´nstalleerd
FW: Windows Firewal Enabled: True

Offline SoftAid

  • Administrator
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 18.273
  • Geslacht: Man
  • Nobody is perfect, not even me...
Re: Blue screen
« Reactie #3 Gepost op: 04 augustus 2017, 12:29:49 »
Hallo nio,

omdat het enkel op het netwerk bij jou thuis gebeurt zou dit kunnen te maken hebben met (verkeerde of corrupte) drivers die op 3/8 zijn ge´nstalleerd. Daarom zou je kunnen proberen terug te gaan nar de situatie op 11/7, en hopen dat zo de oude driver (of systeeminstelling) wel werkt.
Je kan dit door systeemherstel uit te voeren. Je zegt dat je niet weet of je een systeemherstel KAN uitvoeren. Ik zou zeggen, open systeemherstel even en probeer het  0:-)
Idem met je bedenking of dit gaat helpen. Probeer het en zie of het helpt.

Mogelijk kan je de updates ongedaan maken door de laatste terug op te starten, mogelijk krijg je nu de keuze om deze update terug te verwijderen.
Het is ook mogelijk dat deze update in je "Programma's" staat, dan kan je hem daar verwijderen, en de oudste update (11/7) terug uitvoeren?

:) SoftAid :)             
Wegens veelvuldig melden van dubbelposten, het posten op verschillende help-fora van dezelfde vraag, zijn de gedragsregels op dit forum aangepast. Dubbelposten dient in de toekomst op voorhand gemeld te worden, met een melding en een link naar het topic op de andere site. De helpers wensen een weinig respect voor de inspanningen die ze doen om mensen te helpen. Je doet jezelf ook een plezier. Door je dubbelposten te melden wordt je vraag mogelijk op meerdere fora beantwoord.

Offline nio

  • Lid
  • *
  • Berichten: 93
  • Oplossing.be
Re: Blue screen
« Reactie #4 Gepost op: 04 augustus 2017, 12:35:03 »
Softaid ,

bedankt voor d reactie

ikzelf kan wel een systeemherstel uitvoeren maar wist niet of dit nu al kan op mijn laptop omdat hij nog maar net geconfigureerd is :-)

ik ga het in elk geval proberen en zie wat er van komt

wordt vervolgd :-)



Nio
Windows 10 Home   NLD 64bit
Intel(R) Core(TM) i3-6100U CPU @ 2.30GHz 400
T-Rex_SK
Intel(R) HD Graphics 520 1024MB 1920 x 1080
Intel(R) Display Audio
Nr: 1 Model: KINGSTON RBU-SC152S37256GG2
C:\ NTFS 237,35GB 185,56GB 6 025MB
AV: Geen antivirus ge´nstalleerd
FW: Windows Firewal Enabled: True

Offline nio

  • Lid
  • *
  • Berichten: 93
  • Oplossing.be
Re: Blue screen
« Reactie #5 Gepost op: 05 augustus 2017, 20:49:36 »
Softaid ,


Na een eerste systeemherstel had ik het probleem nog steeds hoewel na iets langere tijd dan gewoonlijk
het probleem is dat de laptop onmiddellijk bepaalde updates uitvoert
dan maar een tweede keer syseemherstel uitgevoerd
en ineens ook een update van de driver voor het wireless internet
en tot hiertoe geen probleem meer


Merci voor de moeite

Nio
Windows 10 Home   NLD 64bit
Intel(R) Core(TM) i3-6100U CPU @ 2.30GHz 400
T-Rex_SK
Intel(R) HD Graphics 520 1024MB 1920 x 1080
Intel(R) Display Audio
Nr: 1 Model: KINGSTON RBU-SC152S37256GG2
C:\ NTFS 237,35GB 185,56GB 6 025MB
AV: Geen antivirus ge´nstalleerd
FW: Windows Firewal Enabled: True

Offline SoftAid

  • Administrator
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 18.273
  • Geslacht: Man
  • Nobody is perfect, not even me...
Re: Blue screen
« Reactie #6 Gepost op: 05 augustus 2017, 21:54:29 »
SoftAid,
..... en ineens ook een update van de driver voor het wireless internet en tot hiertoe geen probleem meer
Je ziet, soms even volhouden en opnieuw proberen  :D

Groeten,

:) SoftAid :)             
Wegens veelvuldig melden van dubbelposten, het posten op verschillende help-fora van dezelfde vraag, zijn de gedragsregels op dit forum aangepast. Dubbelposten dient in de toekomst op voorhand gemeld te worden, met een melding en een link naar het topic op de andere site. De helpers wensen een weinig respect voor de inspanningen die ze doen om mensen te helpen. Je doet jezelf ook een plezier. Door je dubbelposten te melden wordt je vraag mogelijk op meerdere fora beantwoord.

 


www.combell.com