Help!

PC-Problemen?
De vrijwilligers van Oplossing.be zoeken gratis met u mee!

Hulp bij posten

Recente topics

Auteur Topic: Help met router  (gelezen 3609 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Carlo

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2.123
  • Geslacht: Man
  • Ken er niet alles van, maar zal 't proberen!
Help met router
« Gepost op: 16 mei 2004, 13:00:23 »
Ik heb een adsl router met ingebouwd modem geinstalleerd, maar, door gebrek aan kennis over deze gedeelte, ik ondervind enkele problemen bij het configureren ervan.

Dwz, ik kan perfect op internet met mijn beide pc's, zelfs met een derde zomaar aangesloten om een test te doen, maar ik kan de pc's onderlings niet meer zien, en ik kan ook geen applicaties zoals FlashGet, FlashFXP, mIRC, Direct Connect, Messenger, ICQ en dergelijke gebruiken; op het ogenblik dat ik een van hen start, krijg ik direct error 10061 (timeout).
Het zou moeten liggen aan het feit dat mijn porten niet open zouden zijn, maar het lukt me niet te begrijpen hoe en waar ik ze moet open zetten in mijn configuratie panel.
Mijn modem-router is een SMC7404BRA en, alhoewel er een zeer goede manual bijgeleverd is, kan ik het toch niet klaar spelen.
Kan iemand me helpen? Dank u!
ASUS P8Z68-V LM, i7 3770 4x3.40GHz, 12Gb DDR3 RAM
nVidia GTX 750, 2Gb DDR3
SSD: Kingston 128Gb, Windows 10 Pro EN x64
        Kingston 240Gb, Windows 11 Pro EN x64
SATA: WD 1+3+2Tb - BluRay RW: HL-DT-ST BD-RE GGW-H20L
Fritz!Box 7530, Mesh met 2xFritz!Box 7430
VDSL, ISP=Edpnet, IE11, Edge – WLM2012
Laptop: ASUS Vivobook 17, AMD Ryzen7, 8GbRAM
SSD: 512GB W11&W10 Home dual boot + SATA: 1TB
Tablets: Asus Nexus7 - iPad Air1, GSM: Huawei P Smart+

Offline Carlo

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2.123
  • Geslacht: Man
  • Ken er niet alles van, maar zal 't proberen!
Re:Help met router
« Reactie #1 Gepost op: 17 mei 2004, 17:27:50 »
Ik weet niet hoe het komt, ik probeer iedereen te helpen op deze forum, maar als ik hulp nodig heb komt er precies geen reaktie.

Zou ik alleen moeilijke op te lossen problemen hebben?
ASUS P8Z68-V LM, i7 3770 4x3.40GHz, 12Gb DDR3 RAM
nVidia GTX 750, 2Gb DDR3
SSD: Kingston 128Gb, Windows 10 Pro EN x64
        Kingston 240Gb, Windows 11 Pro EN x64
SATA: WD 1+3+2Tb - BluRay RW: HL-DT-ST BD-RE GGW-H20L
Fritz!Box 7530, Mesh met 2xFritz!Box 7430
VDSL, ISP=Edpnet, IE11, Edge – WLM2012
Laptop: ASUS Vivobook 17, AMD Ryzen7, 8GbRAM
SSD: 512GB W11&W10 Home dual boot + SATA: 1TB
Tablets: Asus Nexus7 - iPad Air1, GSM: Huawei P Smart+

guido1

  • Gast
Re:Help met router
« Reactie #2 Gepost op: 17 mei 2004, 17:50:33 »
Hoi Carlo,

Ik voel met je mee. Maar ik vrees dat op dit forum niet voldoende kennis van routers voorhanden is.

Ik zelf ken er in alle geval niet voldoebde van. Mischien nog even geduld.

Guido

Offline Tientje

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2.848
  • Geslacht: Vrouw
  • Every time I type 'Win', I lose ...
Re:Help met router
« Reactie #3 Gepost op: 17 mei 2004, 18:02:18 »
Hallo Carlo,

Ik denk (voor één keer  :P ) dat Guido gelijk heeft..

 Sorry ,mijn kennis van routers én adsl is te beperkt  :-[

Succes,10tje
Intel(R) Core(TM)i5-3350P CPU@3.10 GHZ @,8GB,Nvidia GTX 660,Windows7 Ultimate(SP1),F-Secure,Incredimail

Offline Carlo

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2.123
  • Geslacht: Man
  • Ken er niet alles van, maar zal 't proberen!
Re:Help met router
« Reactie #4 Gepost op: 17 mei 2004, 18:21:08 »
Bedankt!

Het doet toch plezier als je ziet dat er direct enkele "oude" kennissen van zich laten horen!

Inderdaad dat was wat ik ook erover dacht; gelukkig heeft SMC een gratis telefonisch helpdesk. Morgen krijgen ze weer een (gratis) klant!

Groeten,

Carlo
ASUS P8Z68-V LM, i7 3770 4x3.40GHz, 12Gb DDR3 RAM
nVidia GTX 750, 2Gb DDR3
SSD: Kingston 128Gb, Windows 10 Pro EN x64
        Kingston 240Gb, Windows 11 Pro EN x64
SATA: WD 1+3+2Tb - BluRay RW: HL-DT-ST BD-RE GGW-H20L
Fritz!Box 7530, Mesh met 2xFritz!Box 7430
VDSL, ISP=Edpnet, IE11, Edge – WLM2012
Laptop: ASUS Vivobook 17, AMD Ryzen7, 8GbRAM
SSD: 512GB W11&W10 Home dual boot + SATA: 1TB
Tablets: Asus Nexus7 - iPad Air1, GSM: Huawei P Smart+

Offline Yakko

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 1.943
Re:Help met router
« Reactie #5 Gepost op: 17 mei 2004, 19:05:30 »
Hey,

Het probleem is niet dat men je niet wil helpen maar wel dat je hoogst waarschijnlijk het antwoord in je eigen startpost zet. De firewall zal inderdaad wel eens de boosdoener kunnen zijn.
Alleen om je te kunnen helpen moet je iemand vinden die dezelfde router heeft want ik heb geen flauw idee hoe het configuratie panel er uit ziet. Als je zin hebt mag je er wel printscreens van nemen en hier plaatsen.

Maar zolang je recht hebt op die gratis helpdesk denk ik dat je beter en vlugger geholpen zal zijn.

Yakko.
Gelieve uw systeemgegevens in te vullen. Klik HIER voor meer informatie.

guido1

  • Gast
Re:Help met router
« Reactie #6 Gepost op: 17 mei 2004, 20:02:36 »
Ik denk (voor één keer  :P )

Doe zo voort!
Guido

Offline Yakko

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 1.943
Re:Help met router
« Reactie #7 Gepost op: 17 mei 2004, 20:23:57 »
 :-[
Gelieve uw systeemgegevens in te vullen. Klik HIER voor meer informatie.

Offline Carlo

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2.123
  • Geslacht: Man
  • Ken er niet alles van, maar zal 't proberen!
Re:Help met router
« Reactie #8 Gepost op: 18 mei 2004, 15:40:40 »
Inderdaad Yakko, ik heb zeker een dag aan de lijn gezeten met die mannen van de helpdesk, maar niets kon een oplossing brengen, ook niet de laatste firmware update, dat zelfs nog niet op het Net zat.

Dus heb ik besloten een test te doen, door een vroeger genomen backup te restoren, een waar alleen Windows XP Pro erop stond, plus een paar prullekes.

Ongelooflijk maar waar, zelfs zonder de router configuratie te moeten herdoen, alles werkt nu, of bijna, want ik moet alle programma's die op mijn pc waren terug installeren, en dit proces is nog niet ten einde.

We zullen het positief bekijken, en denken dat nu mijn pc geen overbodige rommel meer bevat.

Over de oorzaak van het probleem tast ik dus nog in het donker, waarschijnlijk de ene of de andere programma die de werking van de router beinvloedde. Misschien een overblijfsel van Zone Alarm?

Als ik de schuldige vind, dan laat ik het weten.

Met dank an al degenen die meegevoeld hebben.
ASUS P8Z68-V LM, i7 3770 4x3.40GHz, 12Gb DDR3 RAM
nVidia GTX 750, 2Gb DDR3
SSD: Kingston 128Gb, Windows 10 Pro EN x64
        Kingston 240Gb, Windows 11 Pro EN x64
SATA: WD 1+3+2Tb - BluRay RW: HL-DT-ST BD-RE GGW-H20L
Fritz!Box 7530, Mesh met 2xFritz!Box 7430
VDSL, ISP=Edpnet, IE11, Edge – WLM2012
Laptop: ASUS Vivobook 17, AMD Ryzen7, 8GbRAM
SSD: 512GB W11&W10 Home dual boot + SATA: 1TB
Tablets: Asus Nexus7 - iPad Air1, GSM: Huawei P Smart+

 


www.combell.com