Help!

PC-Problemen?
De vrijwilligers van Oplossing.be zoeken gratis met u mee!

Hulp bij posten

Recente topics

Auteur Topic: Vraagje  (gelezen 504 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline nando

  • Lid
  • *
  • Berichten: 24
  • Geslacht: Man
  • Oplossing.be
    • Meisje uit het Noorden
Vraagje
« Gepost op: 16 oktober 2020, 11:21:47 »
Aan de Supermoderator van Oplossing.be
Momenteel is mijn topic op slot gedaan door de helper Softsaid.  Nadat hij een bericht heeft gekregen van het forum helpmij.nl waarin wordt vermeld, dat ik ben geschorst voor één maand op hun forum wilt hij mijn vraag niet meer beantwoorden.

De reden zit echter dieper: na een vraag van mij over het al dan niet werken van de optie klonen in het free aomei backupper standard 6.0 programma, drong  hij steeds aan waarom ik niet meer antwoordde op zijn vraag.

Bekijk zijn reacties op mijn vraag hierover. Vermits hij zelf zei dat de optie  klonen niet werkte in dit gratis programma,drong hij steeds aan op mijn antwoord. Ik schreef dat ik een oplossing had gevonden. Hij dacht dat ik hiermee bedoelde dat ik wist hoe je met free Aomei Backupper standard 6.0 wel kon klonen. Daarom drong hij steeds aan opdat ik hier zou antwoorden.
Toen ik schreef dat ik met oplossing bedoelde dat ik dit programma niet meer ging gebruiken maar een schone installatie van Windows 10 wou uitvoeren,viste hij naast het net en en dit was een tegenvaller voor hem.

Het bericht van Helpmij.nl bevat niet de waarheid. Er zijn verschillende helpers die steeds een goed antwoord hebben gegeven zoals edmoor, senso enz. Maar er zijn ook helpers zoals alfred2 en digicafé  die zonder geldige reden mij verweten voor kansloos geval en andere neerbuigende taal.

Toen ik het voorstel door alfred2 om twee bluetooth drivers van Broadcom niet wilde toepassen omdat deze niet geschikt waren voor mijn computer bleef hij toch aandringen om dit te proberen. Vermits er duidelijk stond vermeld dat deze stuurprogramma's alleen voor Broadcom devices waren bedoeld bleef hij toch aandringen. En ondanks dat hij ook niet in staat was om mijn andere vraag te beantwoorden schreef hij dat hij mijn voldoende had geholpen.
En dat hij daarom niet meer ging antwoorden op mijn vragen.

In de read.me van deze drivers stond vermeld dat je een groot risico liep als je deze drivers van Broadcom op een ander apparaat wilde installeren. Dit heeft hij niet eens bekeken of gelezen en toch wilde hij  mij dwingen om op goed geluk zijn voorstel uit te voeren.

Als ik een nieuwe vraag had gesteld die door andere helpers werd beantwoord reageerden alfred2 en digicafé steeds op mijn topic met afbrekende opmerkingen. Dus hetgeen in dit bericht wordt vermeld is totaal het tegengestelde van de zaken die zijn voorgevallen. Is het verboden van de vragensteller om op te merken dat wanneer hij hulp krijgt, die niet strookt met het verlenen van de juiste hulp om dit op te merken en niet toe te passen.

En is het toegelaten in het reglement, dat helpers die niet de juiste antwoorden hebben gegeven toch schrijven dat ze voldoende hebben geholpen. Deze alfred2 heeft ook goede antwoorden gegeven waarover ik tevreden was, maar blijkbaar kan hij het moeilijk verdragen dat de voorstellen die jouw besturingssysteem kunnen beschadigen tot zelfs het niet meer kunnen opstarten van de pc niet wilt uitvoeren.

Digicafé  die op meer dan één forum aanwezig is brak mij af omdat ik dubbel postte, terwijl ik niet eens wist dat dit niet mocht.Het is ook steeds deze persoon die ook op andere fora mijn naam gaat besmeuren met leugens die niet stroken met de waarheid.

En wat mij nog het meest opviel dat deze helpers gewoon mij aan het afbreken waren  onder elkaar, zonder enige schaamte. Je moet ook beseffen dat ik heel veel volgers had op mijn vragen en blijkbaar konden ze hun onkunde daardoor niet toegeven.

Mijn stelling is dat een helper wanneer hij niet de juiste hulp en antwoorden kan bieden, daar ook voor uitkomt. En dat is blijkbaar heel moeilijk en zelfs onmogelijk voor helpers zoals  alfred2 en digicafé.
grtz,
nando  :thumbsup:   

Offline Digicafé

  • Excel-Expert
  • Volledig lid
  • *****
  • Berichten: 215
  • Geslacht: Man
  • DigiCafé expert
Re: Vraagje
« Reactie #1 Gepost op: 16 oktober 2020, 12:01:51 »
Probeer aub te snappen dat het niet gaat over helpen of niet helpen, over oplossingen of ze goed zijn of niet maar over JE EIGEN PROZA !
Je schoffeert, beledigd, maakt belachelijk dat het een lieve lust is en gaat nu zelfs nog een stapje verder door persoonlijke aanvallen, zogezegd naar de supermoderator maar in werkelijkheid open voor iedereen ...


Je bent zelf in ALLE topics onder je meerdere namen altijd de eerste die anderen aanvalt en beledigd en (zoals hier) bent dan héél verwonderd en boos als men dat niet in dank afneemt.
Lees je eigen topics eens na en beoordeel je tussenkomst eens alsof ze van iemand anders kwamen en aan jou gericht waren : je zou zelf ook verontwaardigd zijn.


Maar ondertussen is het duidelijk dat je het nooit zal willen of kunnen inzien...
Je had nu een kans om te zwijgen en met beter leesbare en respectvolle teksten andere vragen te stellen, maar je kan het natrappen niet laten blijkbaar : gemiste kans !
vriendelijke groeten,
antwoord niet voldoende ? vraag gerust verder ...

Philip

Offline SoftAid

  • Administrator
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 18.389
  • Geslacht: Man
  • Nobody is perfect, not even me...
Re: Vraagje
« Reactie #2 Gepost op: 16 oktober 2020, 14:32:31 »
Hallo nando,

Ik heb je reeds geantwoord in het topic de gratis Amoei BackUpper installeren:

Hallo nando (alias Slavik)
Je wend je terug naar Oplossing.be, daar je op Helpmij.nl niet meer geholpen wordt, en je topic gesloten werd.
De Helpmij.nl moderator schrijft:
Citaat
Ik ga het topic sluiten.De lappen tekst zijn niet te lezen.
de vraag steller TS wil niet lezen, de goed bedoelde adviezen van de gratis helpers willen niet doordringen bij TS.
Een slot is op dit moment het beste.
En daarom (doch niet alleen daarom) sluit ik hier ook dit topic.
Indien je hierover klachten hebt, of iets wilt tegen in brengen, dan kan je dit doen via gewone mail aan:
Moderators@oplossing.be
SoftAid
Je werd hier gevraagd je klachten omtrent het sluiten van het topic te richten aan: Moderators@oplossing.be.
Dat deed je niet.
Je gebruikt (misbruikt) liever het open forum om mensen aan te vallen, te beledigen.
Helpers op deze site én op Helpmij.nl.
En deze laatste kunnen zich zelfs niet verdedigen omdat ze niet op de hoogte zijn van jou bericht hier.

Je plaatst hierboven opnieuw JOU ellenlange mening.
Maar je trekt geen lessen uit het feit dat ik pas een topic van jou heb moeten sluiten.
Ook niet uit het feit dat je topic op Helpmij.nl werd gesloten, en je voor 1 maand verbannen werd van dat forum.
De moderators op Helpmij.nl en de personen waarover jij hier klaagt zullen van ons een link krijgen naar dit topic.
Het is hun recht zich te kunnen verdedigen.

Je laat mij geen keus.

Omdat jij moderators en andere helpers publiekelijk op het forum aanvalt, meld ik je bij deze ook publiekelijk dat je "voorlopig en voor onbepaalde tijd" van dit forum verbannen wordt. Deze beslissing werd niet licht gemaakt. Het gebeurt uiterst zelden dat we deze maatregel toepassen. In de 20 jaar dat ik moderator ben op Oplossing.be ben jij het vijfde lid dat deze maatregel opgelegd krijgt.

Je krijgt hier via gewone mail nog een bericht van.

Overdenk intussen misschien eens waarom dit alles gebeurt.

SoftAid

Indien je hierover klachten hebt, of iets wilt tegen in brengen, dan kan je dit doen via gewone mail aan:
Moderators@oplossing.be
Wegens veelvuldig melden van dubbelposten, het posten op verschillende help-fora van dezelfde vraag, zijn de gedragsregels op dit forum aangepast. Dubbelposten dient in de toekomst op voorhand gemeld te worden, met een melding en een link naar het topic op de andere site. De helpers wensen een weinig respect voor de inspanningen die ze doen om mensen te helpen. Je doet jezelf ook een plezier. Door je dubbelposten te melden wordt je vraag mogelijk op meerdere fora beantwoord.

 


www.combell.com