Help!

PC-Problemen?
De vrijwilligers van Oplossing.be zoeken gratis met u mee!

Hulp bij posten

Recente topics

Auteur Topic: Blauw scherm!  (gelezen 13241 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Carlo

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2.123
  • Geslacht: Man
  • Ken er niet alles van, maar zal 't proberen!
Re: Blauw scherm!
« Reactie #15 Gepost op: 10 november 2012, 09:45:55 »
Naar malware zoeken en herstellen met Hijackthis en Combofix is zeker goed, ook aangezien dat er toch iets gevonden is, maar dit fout heeft met hardware te maken.
Ik heb het zelf vroeger gehad, en telkens was het iets anders.

Heb je de laatste tijd iets veranderd aan je laptop, nieuwe drivers geinstalleerd of zo?

En, zoals SoftAid je reeds in een vroegere antwoord vroeg, wat is de foutmelding die je bij de blauw scherm krijgt?
Ik bedoel niet het getallen gedeelte, maar werkelijk de beschrijving van de fout, in letters.
Want dit fout kan verschillende oorzaken hebben.
ASUS P8Z68-V LM, i7 3770 4x3.40GHz, 12Gb DDR3 RAM
nVidia GTX 750, 2Gb DDR3
SSD: Kingston 128Gb, Windows 10 Pro EN x64
        Kingston 240Gb, Windows 11 Pro EN x64
SATA: WD 1+3+2Tb - BluRay RW: HL-DT-ST BD-RE GGW-H20L
Fritz!Box 7530, Mesh met 2xFritz!Box 7430
VDSL, ISP=Edpnet, IE11, Edge – WLM2012
Laptop: ASUS Vivobook 17, AMD Ryzen7, 8GbRAM
SSD: 512GB W11&W10 Home dual boot + SATA: 1TB
Tablets: Asus Nexus7 - iPad Air1, GSM: Huawei P Smart+

Offline JG

  • Oplosser
  • ****
  • Berichten: 860
  • Geslacht: Man
  • Oplossing.be
Re: Blauw scherm!
« Reactie #16 Gepost op: 10 november 2012, 10:55:57 »
Vanmorgen ging het opstarten weer fout. Zelfs na 2 maal via een laatste herstel punt. Nu zit ik in de veilige modus en dat werkt.
Ik vind geen ander comboFix.txt. Kan het onder een andere naam staan? Op het blauwe scherm zelf is m.i. geen relevante informatie te lezen: ... check bios update, dissable bios memory options such as caching or shadowing, collecting data for crash dump... initializing disk for crash dump... dumping psysical memory to disk: 100, physical memory dump complete.
Veel anders staat er niet op.
Zou het terugzetten naar de fabrieksinstellingen iets uithalen?
HP AIO 27-DP0027NB (Windows 11Home 64 bits) - Windows Defender

Offline SoftAid

  • Administrator
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 20.191
  • Geslacht: Man
  • Nobody is perfect, not even me...
Re: Blauw scherm!
« Reactie #17 Gepost op: 10 november 2012, 11:49:08 »
Hallo JG,

omdat het in veilige modus wel goed gaat, zou ik bijna gaan denken dat een bepaald proces in de fout gaat tijdens het opstarten.
Aan de Andere kant krijg je een BIOS-waarschuwing die zowel op een hardwaredefect als een Softwareprobleem kan duiden.

Als het een desktop was, dan waren er enkele gemakkelijke opdrachten om uit te testen. Maar een laptop uit elkaar halen is geen sinicure, en zonder demontage kan je moeilijk onderdelen (hardware) testen door uitsluiting.

Carlo?

:) SoftAid :)             
Maximum grootte bijlagen vergroot naar 4 MB
Dubbelposten, het posten op verschillende forums van dezelfde vraag, dient op
voorhand gemeld te worden, met een link naar het topic op de andere site.
Overtreding van deze regel kan bestraft worden met verbanning !

Offline JG

  • Oplosser
  • ****
  • Berichten: 860
  • Geslacht: Man
  • Oplossing.be
Re: Blauw scherm!
« Reactie #18 Gepost op: 10 november 2012, 12:42:27 »
Het is een desktop: een hp m9080.be.

Nog een teksfile gevonden op c:/comboFix.exe:
pend.txt:
\\(0!\|0\\0\)
C:\\Windows\\system32\\\(\\\|0!\|0\\0\)
C:\\Windows\\system32\\config\\\(\\\|0!\|0\\0\)
C:\\Windows\\system32\\csrss.exe\\\(0!\|0\\0\)
C:\\Windows\\system32\\Drivers\\\(\\\|0!\|0\\0\)
C:\\Windows\\system32\\hal.dll\\\(0!\|0\\0\)
C:\\Windows\\system32\\lsass.exe\\\(0!\|0\\0\)
C:\\Windows\\system32\\ntdll.dll\\\(0!\|0\\0\)
C:\\Windows\\system32\\services.exe\\\(0!\|0\\0\)
C:\\Windows\\system32\\smss.exe\\\(0!\|0\\0\)
C:\\Windows\\system32\\svchost.exe\\\(0!\|0\\0\)
C:\\Windows\\system32\\userinit.exe\\\(0!\|0\\0\)
C:\\Windows\\system32\\wbem\\\(\\\|0!\|0\\0\)
C:\\Windows\\system32\\winlogon.exe\\\(0!\|0\\0\)
C:\\boot.ini\\\(0!\|0\\0\)
C:\\ntdetect.com\\\(0!\|0\\0\)
C:\\ntldr\\\(0!\|0\\0\)
C:\\Windows\\\(\\\|0!\|0\\0\)
C:\\Windows\\explorer.exe\\\(0!\|0\\0\)

Andre foutmeldingen van de pc zelf (Microsoft: probleem rapporten):
Beschrijving
The Windows User-Mode Driver Framework detected that a driver host-process did not complete a critical operation within the allowed timeout period. 
This report contains information about the process and the drivers running within and will be used to improve the quality of these drivers.

Probleem met handtekening
Naam van probleemgebeurtenis:   WUDFHostProblem
EventClass:   HostProblem
Problem:   HostTimeout
DetectedBy:   2
UMDFVersion:   6.1.7600.16385. (win7_rtm.090713-1255)
ExitCode:   103
Operation:   3
Message:   11b00
Status:   ffffffff
HardwareId:   USB\VID_04E8&PID_6860&REV_0400
Versie van besturingssysteem:   6.0.6002.2.2.0.768.3
Landinstelling-id:   2067

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem
WUDFTrace.etl
WudfHost_5360.dm.config.evtx
memory.hdmp
minidump.mdmp

 Tijdelijke kopie van deze bestanden weergeven
Waarschuwing: Het openen van een kopie van deze bestanden kan schadelijk zijn voor uw computer als een virus of een ander beveiligingsprobleem het probleem veroorzaakt.
...
HP AIO 27-DP0027NB (Windows 11Home 64 bits) - Windows Defender

Offline JG

  • Oplosser
  • ****
  • Berichten: 860
  • Geslacht: Man
  • Oplossing.be
Re: Blauw scherm!
« Reactie #19 Gepost op: 10 november 2012, 16:54:38 »
Via WhoCrashed volgende info gekregen:
computer name: PC_VAN_JOHN
windows version: Windows Vista Service Pack 2, 6.0, build: 6002
windows dir: C:\Windows
CPU: GenuineIntel Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz Intel586, level: 6
4 logical processors, active mask: 15
RAM: 3219730432 total
VM: 2147352576, free: 2015481856




--------------------------------------------------------------------------------
Crash Dump Analysis
--------------------------------------------------------------------------------

Crash dump directory: C:\Windows\Minidump

Crash dumps are enabled on your computer.

On Sat 10/11/2012 12:29:45 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\memory.dmp
This was probably caused by the following module: ntkrpamp.exe (nt!KeBugCheckEx+0x1E)
Bugcheck code: 0x7E (0xFFFFFFFFC0000005, 0xFFFFFFFF82E12913, 0xFFFFFFFF8C9898D4, 0xFFFFFFFF8C9895D0)
Error: SYSTEM_THREAD_EXCEPTION_NOT_HANDLED
Bug check description: This bug check indicates that a system thread generated an exception that the error handler did not catch.
A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: ntkrpamp.exe .
Google query: ntkrpamp.exe SYSTEM_THREAD_EXCEPTION_NOT_HANDLED




--------------------------------------------------------------------------------
Conclusion
--------------------------------------------------------------------------------

One crash dump has been found and analyzed. A third party driver has been identified to be causing system crashes on your computer. It is strongly suggested that you check for updates for these drivers on their company websites. Click on the links below to search with Google for updates for these drivers:

ntkrpamp.exe

If no updates for these drivers are available, try searching with Google on the names of these drivers in combination the errors that have been reported for these drivers and include the brand and model name of your computer as well in the query. This often yields interesting results from discussions from users who have been experiencing similar problems.


Read the topic general suggestions for troubleshooting system crashes for more information.

Note that it's not always possible to state with certainty whether a reported driver is actually responsible for crashing your system or that the root cause is in another module. Nonetheless it's suggested you look for updates for the products that these drivers belong to and regularly visit Windows update or enable automatic updates for Windows. In case a piece of malfunctioning hardware is causing trouble, a search with Google on the bug check errors together with the model name and brand of your computer may help you investigate this further.

Maar wat doe ik ermee?
HP AIO 27-DP0027NB (Windows 11Home 64 bits) - Windows Defender

Offline Carlo

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2.123
  • Geslacht: Man
  • Ken er niet alles van, maar zal 't proberen!
Re: Blauw scherm!
« Reactie #20 Gepost op: 10 november 2012, 17:53:21 »
Als het een desktop is (ik had begrepen dat het een laptop was) dan zou ik de laatste driver voor je videokaart downloaden en installeren.

Moest dit niet helpen, haal de videokaart eruit en probeer een andere erin te steken, de driver installeren en zie als het nog problemen geeft.

Of probeer te starten zonder videokaart, misschien heeft je moederbord een on board kaart. In dit geval moet je scherm aan de vga od dmi socket van je moederbord hangen.
Laat eens weten hoe dit verloopt.
ASUS P8Z68-V LM, i7 3770 4x3.40GHz, 12Gb DDR3 RAM
nVidia GTX 750, 2Gb DDR3
SSD: Kingston 128Gb, Windows 10 Pro EN x64
        Kingston 240Gb, Windows 11 Pro EN x64
SATA: WD 1+3+2Tb - BluRay RW: HL-DT-ST BD-RE GGW-H20L
Fritz!Box 7530, Mesh met 2xFritz!Box 7430
VDSL, ISP=Edpnet, IE11, Edge – WLM2012
Laptop: ASUS Vivobook 17, AMD Ryzen7, 8GbRAM
SSD: 512GB W11&W10 Home dual boot + SATA: 1TB
Tablets: Asus Nexus7 - iPad Air1, GSM: Huawei P Smart+

Offline JG

  • Oplosser
  • ****
  • Berichten: 860
  • Geslacht: Man
  • Oplossing.be
Re: Blauw scherm!
« Reactie #21 Gepost op: 10 november 2012, 19:41:17 »
Ik ben op de NVIDIA site de laatste drivers voor mijn 8600GT gaan zoeken. Zo kwam ik bij een update 306.97. Ik hoop dat dit de juiste was.
Maar de installatie lukte niet volledig:
NVIDIA update 1.10.8 Niet geïnstalleerd
Phys Systeemsoftware 9.12.0604 Niet geïnstalleerd
3D Vision 306.97 Niet geïnstalleerd
NVIDIA udate components 1.10.8 Niet geïnstalleerd
Grafische stuurprogramma's OK!!
...
Na automatisch zoeken volgende mededeling ontvangen:
Product   Current
Installed Driver   Latest Driver
Update
GeForce 8600 GT   306.97   Your PC currently has the latest driver installed for your GPU. No driver update is necessary at this time.
HP AIO 27-DP0027NB (Windows 11Home 64 bits) - Windows Defender

Offline Carlo

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2.123
  • Geslacht: Man
  • Ken er niet alles van, maar zal 't proberen!
Re: Blauw scherm!
« Reactie #22 Gepost op: 12 november 2012, 09:17:04 »
Dit laat ons dus zien dat het niet aan de driver van de videokaart ligt, maar dit probleem is gewoonlijk te wijten aan een niet goed werkende onderdeel van je pc, zij het de onderdeel zelf of de verkeerde driver. Het kan ook aan het geheugen van je pc liggen, als er twee latjes zijn kan je proberen ze onderling van plaats te verwisselen.

Voor de derde maal word je gevraagd welke melding je krijgt bij de blauwe scherm, maar je laat het nog altijd niet weten, dus kunnen we je nog altijd niet helpen, want deze fout (0x0000007E) kan verschillende oorzaken hebben.
Het is de melding in hoofdletters die ergens op je blauwe scherm verschijnt.

Ook zou ik graag weten als je onlangs nieuwe apparaten hebt geinstalleerd.
ASUS P8Z68-V LM, i7 3770 4x3.40GHz, 12Gb DDR3 RAM
nVidia GTX 750, 2Gb DDR3
SSD: Kingston 128Gb, Windows 10 Pro EN x64
        Kingston 240Gb, Windows 11 Pro EN x64
SATA: WD 1+3+2Tb - BluRay RW: HL-DT-ST BD-RE GGW-H20L
Fritz!Box 7530, Mesh met 2xFritz!Box 7430
VDSL, ISP=Edpnet, IE11, Edge – WLM2012
Laptop: ASUS Vivobook 17, AMD Ryzen7, 8GbRAM
SSD: 512GB W11&W10 Home dual boot + SATA: 1TB
Tablets: Asus Nexus7 - iPad Air1, GSM: Huawei P Smart+

Offline JG

  • Oplosser
  • ****
  • Berichten: 860
  • Geslacht: Man
  • Oplossing.be
Re: Blauw scherm!
« Reactie #23 Gepost op: 12 november 2012, 10:07:42 »
Sorry ik schreef reeds:
Op het blauwe scherm zelf is m.i. geen relevante informatie te lezen: ... check bios update, dissable bios memory options such as caching or shadowing, collecting data for crash dump... initializing disk for crash dump... dumping psysical memory to disk: 100, physical memory dump complete.
Veel anders staat er niet op. Buiten het woord STOP geen andere hoofdletters.
Ik heb geen nieuwe apparaten geïnstalleerd.
Eens ik via een herstelpunt terug heb opgestart en het lukte (wat niet altijd evident is) blijft hij stabiel en kan ik desnoods heel de dag werken totdat...
ik terug heropstart en dan is de zeker een blauw scherm. Ik veilige modus werkt hij altijd.
Bestaat er geen programma dat de oorzaak van het blauwe scherm kan achterhalen? Ik heb nog revovery dvd's van mijn HP direct gemaakt na de aankoop. Kan ik daar iets mee doen? Zou het terugzetten naar de fabrieksinstelling helpen?
HP AIO 27-DP0027NB (Windows 11Home 64 bits) - Windows Defender

Offline Carlo

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2.123
  • Geslacht: Man
  • Ken er niet alles van, maar zal 't proberen!
Re: Blauw scherm!
« Reactie #24 Gepost op: 12 november 2012, 14:54:45 »
Terugzetten naar fabriekinstellingen zou waarschijnlijk helpen, als er geen onderdeel van je pc stuk is. Maar als je dit doet, dan moet je zeker al de belangrijke data opslaan op bv een externe disk, want dan ben je alles kwijt.
Ook de programma's die je geinstalleerd hebt sinds het maken van die recovery disk moet je terug installeren.

Het verwondert me dat je geen bericht krijgt, in de zin van SYSTEM_THREAD_EXCEPTION_NOT_HANDLED,
of
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL.
Normaal staat er zoiets bijna altijd bij.

Wat je ook kan proberen is Ccleaner opstarten, de register scannen en de eventueel gevonden fouten herstellen. Laat weten als dit helpt.
ASUS P8Z68-V LM, i7 3770 4x3.40GHz, 12Gb DDR3 RAM
nVidia GTX 750, 2Gb DDR3
SSD: Kingston 128Gb, Windows 10 Pro EN x64
        Kingston 240Gb, Windows 11 Pro EN x64
SATA: WD 1+3+2Tb - BluRay RW: HL-DT-ST BD-RE GGW-H20L
Fritz!Box 7530, Mesh met 2xFritz!Box 7430
VDSL, ISP=Edpnet, IE11, Edge – WLM2012
Laptop: ASUS Vivobook 17, AMD Ryzen7, 8GbRAM
SSD: 512GB W11&W10 Home dual boot + SATA: 1TB
Tablets: Asus Nexus7 - iPad Air1, GSM: Huawei P Smart+

Offline JG

  • Oplosser
  • ****
  • Berichten: 860
  • Geslacht: Man
  • Oplossing.be
Re: Blauw scherm!
« Reactie #25 Gepost op: 12 november 2012, 16:37:49 »
Neen ik vond nooit een extra melding op het blauwe scherm. Ik heb ondertussen iets anders geprobeerd. Een scan met "SlimDivers" gaf aan dat diverse drivers op mijn pc verouderd waren. Het programma gaf ze een update. Nu heb ik mijn pc daarna al 3 maal herstart (zonder herstelpunt) en hij blijft stabiel. Ik blijf het verder volgen en hou u op de hoogte.
HP AIO 27-DP0027NB (Windows 11Home 64 bits) - Windows Defender

Offline Carlo

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2.123
  • Geslacht: Man
  • Ken er niet alles van, maar zal 't proberen!
Re: Blauw scherm!
« Reactie #26 Gepost op: 12 november 2012, 17:35:42 »
Het zal toch gelegen hebben aan een verkeerde driver, die de goede werking van een onderdeel hinderde.
Hopelijk blijft het nu goed.
ASUS P8Z68-V LM, i7 3770 4x3.40GHz, 12Gb DDR3 RAM
nVidia GTX 750, 2Gb DDR3
SSD: Kingston 128Gb, Windows 10 Pro EN x64
        Kingston 240Gb, Windows 11 Pro EN x64
SATA: WD 1+3+2Tb - BluRay RW: HL-DT-ST BD-RE GGW-H20L
Fritz!Box 7530, Mesh met 2xFritz!Box 7430
VDSL, ISP=Edpnet, IE11, Edge – WLM2012
Laptop: ASUS Vivobook 17, AMD Ryzen7, 8GbRAM
SSD: 512GB W11&W10 Home dual boot + SATA: 1TB
Tablets: Asus Nexus7 - iPad Air1, GSM: Huawei P Smart+

Offline JG

  • Oplosser
  • ****
  • Berichten: 860
  • Geslacht: Man
  • Oplossing.be
Re: Blauw scherm!
« Reactie #27 Gepost op: 13 november 2012, 10:04:31 »
Hieronder een lijst waarvoor SlimDrivers een update uitvoerde (misschien nuttig voor andere mensen met gelijkaardig probleem):

Intel(R) Netwerk Connectors
Intel Netwerk Protocol
Intel Netwerk Adapters
Gygabyte Wireless LAN Card
Ralink Technology Coprporation: diverse netwerkadapters
Hauppauge besturing spelletjes enz
Intel systeemapparaten
Intel IDE ATA/ATAP Controller
Realtik USB 2.0 Card Reader
Realtik Universal Serial Bus Controller

Ik hoop dat alles nu ok is en ik bedank oprecht voor de geboden hulp.
HP AIO 27-DP0027NB (Windows 11Home 64 bits) - Windows Defender

 


www.combell.com