Help!

PC-Problemen?
De vrijwilligers van Oplossing.be zoeken gratis met u mee!

Hulp bij posten

Recente topics

Auteur Topic: no signal  (gelezen 26453 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline danielvdv

  • Volledig lid
  • **
  • Berichten: 180
  • Geslacht: Man
  • Oplossing.be
no signal
« Gepost op: 11 augustus 2013, 19:46:11 »
Beste

Sinds twee dagen start de computer weliswaar op, maar het eindigt er altijd mee dat het scherm afsluit met de mededeling "no signal". In veilige modus, zelfs met netwerkverbindingen, is er geen probleem. Het is nu al twee dagen knarsetanden en vloeken, niet goed voor hart of voor bloeddruk.
Iemand een idee wat ik moet doen? Het probleem lijkt me gestart (maar zeker ben ik niet) nadat ik nvidia heb geŁpgradet (via advanced system optimizer). Probleem is alleszins ook dat ik nergens een backup heb om terug te keren naar een vorige situatie.

Dank bij voorbaat voor alle hulp!

Danielvdv
Windows 10   NLD 64bit  Installatiedatum: 2016/09
Intel(R) Core(TM) i5-6400 CPU @ 2.70GHz Speed=2712MHz  RAM=8 067MB  Boot mode: Normal
Windows 10 Edu NL
Intel(R) Core(TM) i5-6400 CPU @ 2.70GHz 2712   B150M PRO-VDH (MS-7982)
Intel(R) HD Graphics 530 1024MB 1920 x 1080
Realtek High Definition Audio
Nr: 1 Model: Generic- MS/MS-PRO USB Device
Nr: 2 Model: WDC WD10EZEX-22BN5A0
AV: AVG Internet Security FW: Windows Firewal Enabled: True

Offline SoftAid

  • Administrator
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 18.329
  • Geslacht: Man
  • Nobody is perfect, not even me...
Re: no signal
« Reactie #1 Gepost op: 12 augustus 2013, 09:11:57 »
Hallo danieldvd,

zelf vind ik die "System optimizers" maar niets. Handmatig is nog steeds het beste, denk ik zo... Oude stempel  ;D

Ga naar de site van GeForce Drivers.

Stel het venster in zoals voorbeeld, en download het programma (dit is niet de driver zelf) GeForce 320.49 Driver WHQL

Open de download en er wordt een programma van GeForce geopent dat de nodige bestanden en drivers zal bijwerken.


:) SoftAid :)             

Wegens veelvuldig melden van dubbelposten, het posten op verschillende help-fora van dezelfde vraag, zijn de gedragsregels op dit forum aangepast. Dubbelposten dient in de toekomst op voorhand gemeld te worden, met een melding en een link naar het topic op de andere site. De helpers wensen een weinig respect voor de inspanningen die ze doen om mensen te helpen. Je doet jezelf ook een plezier. Door je dubbelposten te melden wordt je vraag mogelijk op meerdere fora beantwoord.

Offline danielvdv

  • Volledig lid
  • **
  • Berichten: 180
  • Geslacht: Man
  • Oplossing.be
Re: no signal
« Reactie #2 Gepost op: 12 augustus 2013, 13:10:03 »
Dank je wel, Soft Aid, voor de hulp

Ik probeer die meteen vanavond thuis uit. Ik ben benieuwd ...

Vriendelijke groeten

danielvdv
Windows 10   NLD 64bit  Installatiedatum: 2016/09
Intel(R) Core(TM) i5-6400 CPU @ 2.70GHz Speed=2712MHz  RAM=8 067MB  Boot mode: Normal
Windows 10 Edu NL
Intel(R) Core(TM) i5-6400 CPU @ 2.70GHz 2712   B150M PRO-VDH (MS-7982)
Intel(R) HD Graphics 530 1024MB 1920 x 1080
Realtek High Definition Audio
Nr: 1 Model: Generic- MS/MS-PRO USB Device
Nr: 2 Model: WDC WD10EZEX-22BN5A0
AV: AVG Internet Security FW: Windows Firewal Enabled: True

Offline danielvdv

  • Volledig lid
  • **
  • Berichten: 180
  • Geslacht: Man
  • Oplossing.be
Re: no signal
« Reactie #3 Gepost op: 12 augustus 2013, 18:32:22 »
Dag SoftAid

Ik heb je advies opgevolgd (wat bedoel je overigens met je bemerking: "stel het venster in zoals voorbeeld"?). Helaas, bij heropstarten waar alles goed verloopt tot en met het draaien van het windowsicoon, eindigt het verhaal opnieuw met "no signal".

Heb je nog enige bijkomende suggestie? Alleszins dank voor de hulp!

Groeten

danieldvd
Windows 10   NLD 64bit  Installatiedatum: 2016/09
Intel(R) Core(TM) i5-6400 CPU @ 2.70GHz Speed=2712MHz  RAM=8 067MB  Boot mode: Normal
Windows 10 Edu NL
Intel(R) Core(TM) i5-6400 CPU @ 2.70GHz 2712   B150M PRO-VDH (MS-7982)
Intel(R) HD Graphics 530 1024MB 1920 x 1080
Realtek High Definition Audio
Nr: 1 Model: Generic- MS/MS-PRO USB Device
Nr: 2 Model: WDC WD10EZEX-22BN5A0
AV: AVG Internet Security FW: Windows Firewal Enabled: True

Offline danielvdv

  • Volledig lid
  • **
  • Berichten: 180
  • Geslacht: Man
  • Oplossing.be
Re: no signal
« Reactie #4 Gepost op: 12 augustus 2013, 18:41:02 »
Oeps

Je voorbeeld zie ik nu wel staan, die was er niet voor ik jouw instructies had uitgevoerd. Maar het no-signal blijft.

danielvdv
Windows 10   NLD 64bit  Installatiedatum: 2016/09
Intel(R) Core(TM) i5-6400 CPU @ 2.70GHz Speed=2712MHz  RAM=8 067MB  Boot mode: Normal
Windows 10 Edu NL
Intel(R) Core(TM) i5-6400 CPU @ 2.70GHz 2712   B150M PRO-VDH (MS-7982)
Intel(R) HD Graphics 530 1024MB 1920 x 1080
Realtek High Definition Audio
Nr: 1 Model: Generic- MS/MS-PRO USB Device
Nr: 2 Model: WDC WD10EZEX-22BN5A0
AV: AVG Internet Security FW: Windows Firewal Enabled: True

Offline NoNick

  • Oplosser
  • ****
  • Berichten: 785
Re: no signal
« Reactie #5 Gepost op: 12 augustus 2013, 18:45:33 »
Dag danielvdv,

heb je reeds geprobeerd om (in de veilige modus) een systeemherstel uit te voeren naar een tijdstip van normale werking ?...

Offline SoftAid

  • Administrator
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 18.329
  • Geslacht: Man
  • Nobody is perfect, not even me...
Re: no signal
« Reactie #6 Gepost op: 12 augustus 2013, 19:04:43 »
Hallo danielvdv,

Indien het voorstel van NoNick geen soelaas brengt, probeer dan eens het volgende:

Start de PC op in Veilige modus.
Ga naar: Start, Uitvoeren, typ MSCONFIG.exe in het veld "Openen" en klik op OK.

In het venster "Systeemconfiguratie" kies je voor het tabblad "Algemeen" en kies voor "Diagnotisch opstarten"
In het tabblad "Opstarten" zie je nu dat alle aanwezige items voor opstarten uitgevinkt zijn.

1- Vink eentje terug aan, en in je tabblad "Algemeen" zal nu "Selectief opstarten" zijn aangevinkt.
2- Klik nu op "Toepassen" en start de PC opnieuw op.
3- indien je nu de melding "No signal" niet krijgt, en je dus beeld hebt, dan zet je een vinkje meer in MSCONFIG, Opstarten en herhaalt dit tot je "No signal" opnieuw ziet. De laatste aangevinkte opstarter (of de daaraan verbonden service) zou dan de boosdoener moeten zijn.
4- Noteer telkens welke opstarten je aanvinkt.

:) SoftAid :)             
« Laatst bewerkt op: 12 augustus 2013, 19:58:52 door SoftAid »
Wegens veelvuldig melden van dubbelposten, het posten op verschillende help-fora van dezelfde vraag, zijn de gedragsregels op dit forum aangepast. Dubbelposten dient in de toekomst op voorhand gemeld te worden, met een melding en een link naar het topic op de andere site. De helpers wensen een weinig respect voor de inspanningen die ze doen om mensen te helpen. Je doet jezelf ook een plezier. Door je dubbelposten te melden wordt je vraag mogelijk op meerdere fora beantwoord.

Offline danielvdv

  • Volledig lid
  • **
  • Berichten: 180
  • Geslacht: Man
  • Oplossing.be
Re: no signal
« Reactie #7 Gepost op: 12 augustus 2013, 19:47:17 »
Dag iedereen

Dank voor alle hulp tot hiertoe. Systeemherstel heb ik al geprobeerd, maar dat levert niets op. Ik probeer jouw methode nu, SoftAid. Ben benieuwd.

danielvdv
Windows 10   NLD 64bit  Installatiedatum: 2016/09
Intel(R) Core(TM) i5-6400 CPU @ 2.70GHz Speed=2712MHz  RAM=8 067MB  Boot mode: Normal
Windows 10 Edu NL
Intel(R) Core(TM) i5-6400 CPU @ 2.70GHz 2712   B150M PRO-VDH (MS-7982)
Intel(R) HD Graphics 530 1024MB 1920 x 1080
Realtek High Definition Audio
Nr: 1 Model: Generic- MS/MS-PRO USB Device
Nr: 2 Model: WDC WD10EZEX-22BN5A0
AV: AVG Internet Security FW: Windows Firewal Enabled: True

Offline spyder

  • Globale Moderator
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 5.266
  • PC probleem zit meestal tussen scherm en rugleun
Re: no signal
« Reactie #8 Gepost op: 12 augustus 2013, 21:04:16 »
Hoi daniel,

Als de oplossing van SoftAid geen soelaas geeft, probeer dan eens door een systeemscan te doen? Ik vermoed dat er een Windowsbestand beschadigd is waardoor je Windows automatisch afsluit en de PC terug opstart.
Selecteer "Uitvoeren" en type SFC /scannow ( let op de spatie achter de F ). Je Pc gaat even bezig zijn, maar laat 'm gewoon doen. Als er een bestandje beschadigd is ga je wel je Windows Cd bij de hand moeten nemen.

groetjes
Windows 7 Ultimate Unknow NLD
Intel(R) Core(TM) i7 CPU         870  @ 2.93GHz 2934
P7P55D-E PRO
NVIDIA GeForce GTX 470 1280MB 1680 x 1050
HD 1 : INTEL SSDSA2M080G2GC (80GB)
HD 2 : ST31500341AS (1,5TB)
HD 3 : ST320006 41AS (2TB)
browser: Maxthon  mail:Thunderbird AV: Bitdefender
Scarlet user

Offline danielvdv

  • Volledig lid
  • **
  • Berichten: 180
  • Geslacht: Man
  • Oplossing.be
Re: no signal
« Reactie #9 Gepost op: 12 augustus 2013, 22:15:27 »
Dag lieve mensen
Dank voor al jullie goede raad. Intussen ben ik ook mijn netwerkverbinding kwijt.  Scherm is nu geen probleem meer.  Ik bekijk het straks even verder. Of ga slapen, zodat ik morgen jullie goede raad nog eens opnieuw kan lezen.

Groeten

DaniŽl
Windows 10   NLD 64bit  Installatiedatum: 2016/09
Intel(R) Core(TM) i5-6400 CPU @ 2.70GHz Speed=2712MHz  RAM=8 067MB  Boot mode: Normal
Windows 10 Edu NL
Intel(R) Core(TM) i5-6400 CPU @ 2.70GHz 2712   B150M PRO-VDH (MS-7982)
Intel(R) HD Graphics 530 1024MB 1920 x 1080
Realtek High Definition Audio
Nr: 1 Model: Generic- MS/MS-PRO USB Device
Nr: 2 Model: WDC WD10EZEX-22BN5A0
AV: AVG Internet Security FW: Windows Firewal Enabled: True

Offline spyder

  • Globale Moderator
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 5.266
  • PC probleem zit meestal tussen scherm en rugleun
Re: no signal
« Reactie #10 Gepost op: 13 augustus 2013, 00:00:07 »
Hallo Daniel,

Intussen ben ik ook mijn netwerkverbinding kwijt.  Scherm is nu geen probleem meer. 

Is dit gebeurd nadat je een van bonvestaande uitgevoerd hebt? Onder normale omstandigheden staat dit totaal los van je "no signal" probleem. Dan is er volgesn mij toch iets anders aan de hand.

groetjes
Windows 7 Ultimate Unknow NLD
Intel(R) Core(TM) i7 CPU         870  @ 2.93GHz 2934
P7P55D-E PRO
NVIDIA GeForce GTX 470 1280MB 1680 x 1050
HD 1 : INTEL SSDSA2M080G2GC (80GB)
HD 2 : ST31500341AS (1,5TB)
HD 3 : ST320006 41AS (2TB)
browser: Maxthon  mail:Thunderbird AV: Bitdefender
Scarlet user

Offline danielvdv

  • Volledig lid
  • **
  • Berichten: 180
  • Geslacht: Man
  • Oplossing.be
Re: no signal
« Reactie #11 Gepost op: 13 augustus 2013, 15:58:15 »
Dag Spyder

Neen hoor, het was net ervoor gebeurd toen ik een backup wou installeren. Intussen is die verbinding weer OK, maar het no signal probleem blijft terug keren. Nu, ik probeer vanavond de diagnostische opstart nog eens opnieuw om te zien waar het verkeerd loopt. (Grappig is wel de mededeling bij probleemoplossing dat probleemoplossing niet lukt omdat er een probleem is). Blijven lachen is de boodschap, al is het soms wat groen.

DaniŽl
Windows 10   NLD 64bit  Installatiedatum: 2016/09
Intel(R) Core(TM) i5-6400 CPU @ 2.70GHz Speed=2712MHz  RAM=8 067MB  Boot mode: Normal
Windows 10 Edu NL
Intel(R) Core(TM) i5-6400 CPU @ 2.70GHz 2712   B150M PRO-VDH (MS-7982)
Intel(R) HD Graphics 530 1024MB 1920 x 1080
Realtek High Definition Audio
Nr: 1 Model: Generic- MS/MS-PRO USB Device
Nr: 2 Model: WDC WD10EZEX-22BN5A0
AV: AVG Internet Security FW: Windows Firewal Enabled: True

Offline spyder

  • Globale Moderator
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 5.266
  • PC probleem zit meestal tussen scherm en rugleun
Re: no signal
« Reactie #12 Gepost op: 13 augustus 2013, 16:21:28 »
Hallo Daniel,

Grappig is wel de mededeling bij probleemoplossing dat probleemoplossing niet lukt omdat er een probleem is. Blijven lachen is de boodschap, al is het soms wat groen.

De logica van Microsoft komt niet altijd overeen met de normale logica. :P

groetjes
Windows 7 Ultimate Unknow NLD
Intel(R) Core(TM) i7 CPU         870  @ 2.93GHz 2934
P7P55D-E PRO
NVIDIA GeForce GTX 470 1280MB 1680 x 1050
HD 1 : INTEL SSDSA2M080G2GC (80GB)
HD 2 : ST31500341AS (1,5TB)
HD 3 : ST320006 41AS (2TB)
browser: Maxthon  mail:Thunderbird AV: Bitdefender
Scarlet user

Offline danielvdv

  • Volledig lid
  • **
  • Berichten: 180
  • Geslacht: Man
  • Oplossing.be
Re: no signal
« Reactie #13 Gepost op: 13 augustus 2013, 18:03:19 »
Dag iedereen

Weer thuis. Via veilige opstart met netwerkverbinding heb ik nu wel netwerkverbinding (gisteren via dezelfde weg dus niet).
In bijlage een bericht dat ik nu eens wel, dan weer eens niet krijg. Of het helpt ...
Verder: bij diagnostisch opstarten, opstarten zit er een volgende "opstart":
ghxehjuqtotjugbgfxt  en dat gaat via:
C:\Windows\System32\rundll32.exe   C: Users\DANILV~1\AppData\local\Temp\txf(en een pak letters erna).bfg, OKL00

Locatie: C:\Users\Daniel (en mijn familienaam)\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup

Zo. Spannend is het niet, deze literatuur ... Wie er iets mee aan kan, wordt ten eeuwige dage bedankt.

danielvdv
Windows 10   NLD 64bit  Installatiedatum: 2016/09
Intel(R) Core(TM) i5-6400 CPU @ 2.70GHz Speed=2712MHz  RAM=8 067MB  Boot mode: Normal
Windows 10 Edu NL
Intel(R) Core(TM) i5-6400 CPU @ 2.70GHz 2712   B150M PRO-VDH (MS-7982)
Intel(R) HD Graphics 530 1024MB 1920 x 1080
Realtek High Definition Audio
Nr: 1 Model: Generic- MS/MS-PRO USB Device
Nr: 2 Model: WDC WD10EZEX-22BN5A0
AV: AVG Internet Security FW: Windows Firewal Enabled: True

Offline SoftAid

  • Administrator
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 18.329
  • Geslacht: Man
  • Nobody is perfect, not even me...
Re: no signal
« Reactie #14 Gepost op: 13 augustus 2013, 18:57:46 »
Hallo danielvdv,

volgens mij zit je met malware op je PC.

Deze opstarter (C: Users\DANILV~1\AppData\local\Temp\txf(en een pak letters erna).bfg, OKL00) is zeker niet normaal.

Download HijackThis

Als je geen netwerkverbinding meer hebt, kan je de download doen met een andere PC en het bestand met een USB-stick overbrengen.


Sla HijackThis.msi op. Kies daarna voor "Uitvoeren".
Hijackthis wordt nu op je PC geÔnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Rechtsklik op de HijackThis-snelkoppeling en kies voor ďAls administrator uitvoeren".
Let op: Windows XP-gebruikers klikken hier op "Uitvoeren" of "Openen".
Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis.

In het HijackThis-venster, klik op de knop "Scan". Als de scan is uitgevoerd klik je op dezelfde knop die nu veranderd is in "Save log".
Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Een Verkenner venster opent om het log op te slaan. Kies hier voor je Bureaublad en klik op de knop "Opslaan".

Hang dit hijacthis.log aan dit als bijlage in je volgende bericht. Hoe post ik een bijlage ?)

:) SoftAid :)             
Wegens veelvuldig melden van dubbelposten, het posten op verschillende help-fora van dezelfde vraag, zijn de gedragsregels op dit forum aangepast. Dubbelposten dient in de toekomst op voorhand gemeld te worden, met een melding en een link naar het topic op de andere site. De helpers wensen een weinig respect voor de inspanningen die ze doen om mensen te helpen. Je doet jezelf ook een plezier. Door je dubbelposten te melden wordt je vraag mogelijk op meerdere fora beantwoord.

 


www.combell.com