Help!

PC-Problemen?
De vrijwilligers van Oplossing.be zoeken gratis met u mee!

Hulp bij posten

Recente topics

Auteur Topic: Wit scherm  (gelezen 9456 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline JoeriVDP

  • Lid
  • *
  • Berichten: 12
Wit scherm
« Gepost op: 12 juli 2010, 10:00:06 »
Hallo allemaal,

Eerst en vooral: ik ben een echte leek op PC vlak.

Sinds gisteren krijg ik telkens een volledig wit scherm eens Vista is opgestart. Alles loopt goed, ik voeg paswoord in krijg de welkomsttekst en dan wordt alles wit. Enkel de muiswijzer kan ik bewegen.

In veilige modus kan ik wel werken. Heb reeds systeemherstel geprobeerd maar dit lost het probleem ook niet op.

Alvast bedankt!

Offline Firebirdy

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2.408
  • Geslacht: Man
Re: Wit scherm
« Reactie #1 Gepost op: 12 juli 2010, 19:29:49 »
Hallo JoeriVDP, welkom op het forum :)

je probleem is me niet bekend, maar misschien kan je dit eens proberen om wat meer informatie te verzamelen:
- hou Alt ingedrukt en druk ondertussen eenmaal op de tab-toets, verandert er iets?
- druk op Ctrl+Alt+Del, kan je hier taakbeheer starten? Zoja, wat zie je staan op het tabblad 'Toepassingen'? Zie je een proces 'explorer.exe' in de lijst op het tabblad 'Processen'?
- Druk op de Windows-toets op je toetsenbord (windows-vlaggetje tussen Ctrl en Alt), verschijnt je start menu?

Offline JoeriVDP

  • Lid
  • *
  • Berichten: 12
Re: Wit scherm
« Reactie #2 Gepost op: 12 juli 2010, 20:17:33 »
Hey Firebirdy,

Op het Windows logo heb ik proberen drukken, zonder resultaat. De rest ga ik nu even opschrijven en proberen!

Thanks!!

Offline JoeriVDP

  • Lid
  • *
  • Berichten: 12
Re: Wit scherm
« Reactie #3 Gepost op: 12 juli 2010, 20:38:15 »

- hou Alt ingedrukt en druk ondertussen eenmaal op de tab-toets, verandert er iets?
Negatief.

- druk op Ctrl+Alt+Del, kan je hier taakbeheer starten? Zoja, wat zie je staan op het tabblad 'Toepassingen'? Zie je een proces 'explorer.exe' in de lijst op het tabblad 'Processen'?
Positief.

- Druk op de Windows-toets op je toetsenbord (windows-vlaggetje tussen Ctrl en Alt), verschijnt je start menu?
Negatief.

Offline Firebirdy

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2.408
  • Geslacht: Man
Re: Wit scherm
« Reactie #4 Gepost op: 12 juli 2010, 21:42:12 »
Mogelijk iets dat mee opstart en voor problemen zorgt? Dat laat ik liever over aan de security-specialisten hier ;).

Edit: ik wacht voor verdere suggesties even de malware check af ;)

Offline KAPE

  • Security Expert
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2.951
  • Geslacht: Man
  • Wie zoekt, die vindt !
Re: Wit scherm
« Reactie #5 Gepost op: 12 juli 2010, 22:36:13 »
Hallo Joeri,

Download in "veilige modus met netwerk" eerst HijackTHis. Kunnen we eens bekijken of malware eventueel de oorzaak van het probleem zou kunnen zijn ?

Download HiJackThis

Dubbelklik op HJTInstall.exe
Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

HijackThis zal openen na het installeren.
Klik op "Do a systemscan and save a logfile".
Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

N.B. : gebruikers van Windows Vista en Windows 7 zullen eerst moeten rechtsklikken op HijackThis.exe en dan kiezen voor "Run as Administrator".

KAPE

Offline JoeriVDP

  • Lid
  • *
  • Berichten: 12
Re: Wit scherm
« Reactie #6 Gepost op: 13 juli 2010, 12:36:31 »
Hallo Joeri,

Download in "veilige modus met netwerk" eerst HijackTHis. Kunnen we eens bekijken of malware eventueel de oorzaak van het probleem zou kunnen zijn ?

Download HiJackThis

Dubbelklik op HJTInstall.exe
Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

HijackThis zal openen na het installeren.
Klik op "Do a systemscan and save a logfile".
Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

N.B. : gebruikers van Windows Vista en Windows 7 zullen eerst moeten rechtsklikken op HijackThis.exe en dan kiezen voor "Run as Administrator".

KAPE

Dank voor uw reactie.

Ik heb HiJackThis gedownload maar kan hem in veilige modus niet installeren, bij rechtermuisklik komt ook niets in de zin van "run as admin". In normale modus geraak ik niet...

Offline JoeriVDP

  • Lid
  • *
  • Berichten: 12
Re: Wit scherm
« Reactie #7 Gepost op: 13 juli 2010, 12:39:12 »
Ik had verkeerde bestand gedownload. Hier is het kladblokresultaat:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4
Scan saved at 12:38:18, on 13/07/2010
Platform: Windows Vista SP2 (WinNT 6.00.1906)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18928)
Boot mode: Safe mode with network support

Running processes:
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Program Files\Windows Media Player\wmpnscfg.exe
C:\Program Files\Windows Mail\WinMail.exe
C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Users\The Usual Suspect\Desktop\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = https://www.standaard.be/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = https://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iehome&locale=NL_BE&c=74&bd=Pavilion&pf=desktop
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = https://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = https://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = https://ie.redirect.hp.com/svs/rdr?TYPE=3&tp=iehome&locale=NL_BE&c=74&bd=Pavilion&pf=desktop
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
R3 - URLSearchHook: SearchHelper Class - {91C18ED5-5E1C-4AE5-A148-A861DE8C8E16} - C:\Program Files\SGPSA\mtwb3sh.dll
O1 - Hosts: ::1 localhost
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: AskBar BHO - {201f27d4-3704-41d6-89c1-aa35e39143ed} - C:\Program Files\AskBarDis\bar\bin\askBar.dll
O2 - BHO: (no name) - {5C255C8A-E604-49b4-9D64-90988571CECB} - (no file)
O2 - BHO: Windows Live Aanmelden - Help - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Adobe PDF Conversion Toolbar Helper - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: Search Assistant - {F0626A63-410B-45E2-99A1-3F2475B2D695} - C:\Program Files\SGPSA\BHO.dll
O2 - BHO: XBTBPos00 - {FCBCCB87-9224-4B8D-B117-F56D924BEB18} - C:\Program Files\Fast Browser Search\IE\FBStoolbar.dll (file missing)
O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: Fast Browser Search Toolbar - {1BB22D38-A411-4B13-A746-C2A4F4EC7344} - C:\Program Files\Fast Browser Search\IE\FBStoolbar.dll (file missing)
O3 - Toolbar: Ask Toolbar - {3041d03e-fd4b-44e0-b742-2d9b88305f98} - C:\Program Files\AskBarDis\bar\bin\askBar.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] %ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCui.exe -hide
O4 - HKLM\..\Run: [hpsysdrv] c:\hp\support\hpsysdrv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [OsdMaestro] "C:\Program Files\Hewlett-Packard\On-Screen OSD Indicator\OSD.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RtHDVCpl] RtHDVCpl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Health Check Scheduler] c:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Health Check\HPHC_Scheduler.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateReg] "C:\Windows\system32\jureg.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NvSvc] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\nvsvc.dll,nvsvcStart
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [Corel Photo Downloader] "C:\Program Files\Common Files\Corel\Corel PhotoDownloader\Corel Photo Downloader.exe" -startup
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [Acrobat Assistant 8.0] "C:\Program Files\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\Acrotray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [OneCareUI] "C:\Program Files\Microsoft Windows OneCare Live\winssnotify.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Program Files\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\RunOnce: [Launcher] %WINDIR%\SMINST\launcher.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ehTray.exe] C:\Windows\ehome\ehTray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Simp] C:\Program Files\Secway\SimpLite-MSN 2.2\SimpLite-MSN.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [WMPNSCFG] C:\Program Files\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'NETWORK SERVICE')
O4 - Startup: LimeWire On Startup.lnk = C:\Program Files\LimeWire\LimeWire.exe
O4 - Global Startup: Adobe Acrobat Speed Launcher.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Acrobat Synchronizer.lnk = C:\Program Files\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AdobeCollabSync.exe
O4 - Global Startup: McAfee Security Scan Plus.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: Append to existing PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Convert link target to Adobe PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Convert link target to existing PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Convert selected links to Adobe PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECaptureSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Convert selected links to existing PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppendSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Convert selection to Adobe PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Convert selection to existing PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Convert to Adobe PDF - res://C:\Program Files\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office10\EXCEL.EXE/3000
O16 - DPF: {02BF25D5-8C17-4B23-BC80-D3488ABDDC6B} (QuickTime Object) - https://appldnld.apple.com.edgesuite.net/content.info.apple.com/QuickTime/qtactivex/qtplugin.cab
O16 - DPF: {0CCA191D-13A6-4E29-B746-314DEE697D83} (Facebook Photo Uploader 5 Control) - https://upload.facebook.com/controls/2008.10.10_v5.5.8/FacebookPhotoUploader5.cab
O16 - DPF: {1FBDF235-C5A9-4F21-BD79-9EC0DCF8AC29} (CV781Object Object) - https://kombatgroup.dyndns.org/AVC_AX_DVR.cab
O16 - DPF: {459E93B6-150E-45D5-8D4B-45C66FC035FE} (get_atlcom Class) - https://apps.corel.com/nos_dl_manager_dev/plugin/IEGetPlugin.ocx
O16 - DPF: {67DABFBF-D0AB-41FA-9C46-CC0F21721616} (DivXBrowserPlugin Object) - https://download.divx.com/player/DivXBrowserPlugin.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - https://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\COMMON~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O22 - SharedTaskScheduler: Component Categories cache daemon - {8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030} - C:\Windows\system32\browseui.dll
O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Program Files\Common Files\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: ##Id_String1.6844F930_1628_4223_B5CC_5BB94B879762## (Bonjour Service) - Apple Computer, Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Macrovision Europe Ltd. - C:\Program Files\Common Files\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe
O23 - Service: HP Health Check Service - Hewlett-Packard - c:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Health Check\hphc_service.exe
O23 - Service: HP Chasis Button Service (HPBtnSrv) - Unknown owner - c:\hp\HPEZBTN\HPBtnSrv.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - c:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\1050\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - c:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: McAfee Security Scan Component Host Service (McComponentHostService) - McAfee, Inc. - C:\Program Files\McAfee Security Scan\2.0.181\McCHSvc.exe
O23 - Service: ProtexisLicensing - Unknown owner - C:\Windows\system32\PSIService.exe
O23 - Service: RoxMediaDB9 - Sonic Solutions - c:\Program Files\Common Files\Roxio Shared\9.0\SharedCOM\RoxMediaDB9.exe

--
End of file - 9520 bytes

Offline KAPE

  • Security Expert
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2.951
  • Geslacht: Man
  • Wie zoekt, die vindt !
Re: Wit scherm
« Reactie #8 Gepost op: 13 juli 2010, 12:57:03 »
Hallo Joeri,

Start Hijackthis op. Ben je gebruiker van Vista kies dan voor “Run as administrator" of "Uitvoeren als administrator". Selecteer “Do a system scan only”. Selecteer alleen de items die hieronder zijn genoemd:

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
R3 - URLSearchHook: SearchHelper Class - {91C18ED5-5E1C-4AE5-A148-A861DE8C8E16} - C:\Program Files\SGPSA\mtwb3sh.dll
O2 - BHO: AskBar BHO - {201f27d4-3704-41d6-89c1-aa35e39143ed} - C:\Program Files\AskBarDis\bar\bin\askBar.dll
O2 - BHO: (no name) - {5C255C8A-E604-49b4-9D64-90988571CECB} - (no file)
O2 - BHO: Search Assistant - {F0626A63-410B-45E2-99A1-3F2475B2D695} - C:\Program Files\SGPSA\BHO.dll
O2 - BHO: XBTBPos00 - {FCBCCB87-9224-4B8D-B117-F56D924BEB18} - C:\Program Files\Fast Browser Search\IE\FBStoolbar.dll (file missing)
O3 - Toolbar: Fast Browser Search Toolbar - {1BB22D38-A411-4B13-A746-C2A4F4EC7344} - C:\Program Files\Fast Browser Search\IE\FBStoolbar.dll (file missing)
O3 - Toolbar: Ask Toolbar - {3041d03e-fd4b-44e0-b742-2d9b88305f98} - C:\Program Files\AskBarDis\bar\bin\askBar.dll


Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

Verwijder volgende programma AskBarDis via Software (indien aanwezig) of verwijder anders volgende vetgedrukte map C:\Program Files\AskBarDis.

Download MBAM (Malwarebytes Anti-Malware)

Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.

Zorg ervoor dat er een vinkje geplaatst is voor Update Malwarebytes' Anti-Malware en Start Malwarebytes' Anti-Malware, Klik daarna op "Voltooien".
Indien een update gevonden werd, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.
Wanneer het programma volledig up to date is, selecteer dan in het tabblad Scanner : "Snelle Scan", daarna klik op Scan.
Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.
Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.
Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: Verwijder geselecteerde.
Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. (Zie verder).

Indien er de rootkit (TDSS) aanwezig is, zal MBAM vragen te herstarten. Doe dit dan ook.
MBAM zal na de herstart opnieuw scannen en de rootkit verwijderen.

Het log wordt automatisch bewaard door MBAM en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in het programma.

Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven waar je OK moet klikken. Daarna zal het vragen om de computer opnieuw op te starten... dus sta toe dat MBAM de computer opnieuw opstart.

Plak de inhoud van het logje in je volgende bericht, samen met een nieuw HijackThis log.

En kijk dan eens of het ook lukt in normale modus ?

KAPE

Offline JoeriVDP

  • Lid
  • *
  • Berichten: 12
Re: Wit scherm
« Reactie #9 Gepost op: 13 juli 2010, 19:51:59 »

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =

Deze twee blijven steeds staan, ze worden niet verwijderd blijkbaar.

Plak de inhoud van het logje in je volgende bericht, samen met een nieuw HijackThis log.

Van HiJackThis kreeg ik de eerste keer een log en heb deze niet bewaard. Heb al uw stappen nog paar x herhaald maar er komt geen log meer? Bij de eerste malware scan waren er verschillende geïnfecteerde files, ook hier ben ik, in heel mijn enthousiasme,  het logje vergeten te bewaren... Dit is de log van de scan die ik net heb uitgevoerd:
Malwarebytes' Anti-Malware 1.46
www.malwarebytes.org

Databaseversie: 4308

Windows 6.0.6002 Service Pack 2 (Safe Mode)
Internet Explorer 8.0.6001.18928

13/07/2010 19:50:47
mbam-log-2010-07-13 (19-50-47).txt

Scantype: Snelle scan
Objecten gescand: 131146
Verstreken tijd: 5 minuut/minuten, 9 seconde(n)

Geheugenprocessen geïnfecteerd: 0
Geheugenmodulen geïnfecteerd: 0
Registersleutels geïnfecteerd: 0
Registerwaarden geïnfecteerd: 0
Registerdata geïnfecteerd: 0
Mappen geïnfecteerd: 0
Bestanden geïnfecteerd: 0

Geheugenprocessen geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Geheugenmodulen geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Registersleutels geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Registerwaarden geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Registerdata geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Mappen geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)


En kijk dan eens of het ook lukt in normale modus ?

Negatief... En hij wordt ook héél langzaam met heropstarten.

Offline KAPE

  • Security Expert
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2.951
  • Geslacht: Man
  • Wie zoekt, die vindt !
Re: Wit scherm
« Reactie #10 Gepost op: 13 juli 2010, 21:31:29 »
Hallo Joerie,

Download ComboFix van één van deze locaties:

Link 1

Link 2

* BELANGRIJK !!! Sla ComboFix.exe op je Bureaublad op

Lees hier meer over correct gebruik van Combofix.

  • Schakel alle antivirus- en antispywareprogramma's uit, want anders kunnen ze misschien conflicteren met ComboFix. Hier is een handleiding over hoe je ze kan uitschakelen: Klik hier Als het je niet lukt om ze uit te schakelen, ga dan gewoon door naar de volgende stap.
  • Dubbeklik op ComboFix.exe en volg de meldingen op het scherm.
  • ComboFix zal controleren of dat de Microsoft Windows Recovery Console reeds is geïnstalleerd. Als deze Recovery Console al is geïnstalleerd zal ComboFix automatisch verder gaan met het scannen naar malware
  • Volg anders de meldingen op het scherm om ComboFix de Microsoft Windows Recovery Console te laten downloaden en installeren. Wanneer de Recovery Console succesvol is geïnstalleerd, klik je op “JA” om verder te gaan met het scannen naar malware.
NOTA: Wanneer ComboFix start, kan het zijn dat je een foutmelding krijgt dat “De inhoud van het ComboFix pakket werd gewijzigd”. Ga dan niet verder met de instructies, maar download ComboFix opnieuw. Deze melding kan verschijnen wanneer een file-infector (Virut) actief is op de computer. Blijf je die melding krijgen dan meld je dit.

Wanneer ComboFix klaar is, zal het het een logbestand voor je maken. Post de inhoud van dit logbestand (te vinden als C:\ComboFix.txt) in je volgende bericht.

KAPE

Offline JoeriVDP

  • Lid
  • *
  • Berichten: 12
Re: Wit scherm
« Reactie #11 Gepost op: 14 juli 2010, 10:03:30 »
ComboFix 10-07-13.06 - The Usual Suspect 14/07/2010   9:53:19.1.2 - x86 NETWORK
Microsoft® Windows Vista™ Home Premium   6.0.6002.2.1252.32.1043.18.2046.1234 [GMT 2:00]
Gestart vanuit: C:\Users\The Usual Suspect\Desktop\ComboFix.exe
AV: Windows Live OneCare *On-access scanning enabled* (Updated) {427ADFC3-B354-4A51-BE34-A9D4218E45C4}
FW: Windows Live OneCare - Firewall *enabled* {A3899D22-27E6-4A7E-AE4E-2C106646DAAB}
SP: Windows Defender *disabled* (Updated) {D68DDC3A-831F-4FAE-9E44-DA132C1ACF46}
SP: Windows Live OneCare *enabled* (Updated) {CC7E50BA-BA8C-4DDE-B5AC-EA53BC38D01B}
 * Nieuw herstelpunt werd aangemaakt
.

((((((((((((((((((((((((((((((((((   Andere Verwijderingen   )))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
.
.
---- Voorgaande Run -------
.
C:\DFRE092.tmp
C:\Program Files\Fast Browser Search
C:\Program Files\SGPSA
C:\Program Files\SGPSA\mtwb3sh.dll
C:\System Volume Information\Windows Backup
C:\System Volume Information\Windows Backup\Catalogs\GlobalCatalog.wbcat
C:\Users\The Usual Suspect\AppData\Roaming\Desktopicon
C:\Users\The Usual Suspect\AppData\Roaming\inst.exe
C:\Windows\xpsp1hfm.log

.

Mijn antivirus (OneCare) krijg ik niet gewijzigd in veilige modus.

Offline KAPE

  • Security Expert
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2.951
  • Geslacht: Man
  • Wie zoekt, die vindt !
Re: Wit scherm
« Reactie #12 Gepost op: 14 juli 2010, 10:37:01 »
Hallo Joeri,

Dit lijkt me slechts een beperkt deel van het Combofix-log te zijn. Wil je ook de rest ervan eens aan je bericht toevoegen ?

KAPE

Offline JoeriVDP

  • Lid
  • *
  • Berichten: 12
Re: Wit scherm
« Reactie #13 Gepost op: 14 juli 2010, 17:59:24 »
ComboFix 10-07-13.06 - The Usual Suspect 14/07/2010   9:53:19.1.2 - x86 NETWORK
Microsoft® Windows Vista™ Home Premium   6.0.6002.2.1252.32.1043.18.2046.1234 [GMT 2:00]
Gestart vanuit: C:\Users\The Usual Suspect\Desktop\ComboFix.exe
AV: Windows Live OneCare *On-access scanning enabled* (Updated) {427ADFC3-B354-4A51-BE34-A9D4218E45C4}
FW: Windows Live OneCare - Firewall *enabled* {A3899D22-27E6-4A7E-AE4E-2C106646DAAB}
SP: Windows Defender *disabled* (Updated) {D68DDC3A-831F-4FAE-9E44-DA132C1ACF46}
SP: Windows Live OneCare *enabled* (Updated) {CC7E50BA-BA8C-4DDE-B5AC-EA53BC38D01B}
 * Nieuw herstelpunt werd aangemaakt
.

((((((((((((((((((((((((((((((((((   Andere Verwijderingen   )))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
.
.
---- Voorgaande Run -------
.
C:\DFRE092.tmp
C:\Program Files\Fast Browser Search
C:\Program Files\SGPSA
C:\Program Files\SGPSA\mtwb3sh.dll
C:\System Volume Information\Windows Backup
C:\System Volume Information\Windows Backup\Catalogs\GlobalCatalog.wbcat
C:\Users\The Usual Suspect\AppData\Roaming\Desktopicon
C:\Users\The Usual Suspect\AppData\Roaming\inst.exe
C:\Windows\xpsp1hfm.log

.

Is enig kladblok bestand met de naam combifix die ik in de map te zien krijg...

Offline KAPE

  • Security Expert
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2.951
  • Geslacht: Man
  • Wie zoekt, die vindt !
Re: Wit scherm
« Reactie #14 Gepost op: 14 juli 2010, 19:34:38 »
Hallo Joeri,

Erg vreemd. Verwijder dan eerst Combofix. Dat doe je zo :

Start -> Uitvoeren en typ: ComboFix /Uninstall
Dit zal Combofix verwijderen + gerelateerde mappen en bestanden, herstelt de klokinstellingen opnieuw, verbergt de bestandsextensies, gaat verborgen bestanden en systeembestanden terug verbergen en maakt een nieuw herstelpunt.

Download dan een nieuwe versie van Combofix en laat deze scannen.

KAPE

 


www.combell.com