Dit leek me wel een leuke om een keer mee te doen in het geweld van de andere helpers die deze keer duidelijk iets anders te doen hadden vandaag. (Normaal gesproken zie ik een vraag wel op de dag, maar zijn er 's avonds al vele oplossingen geboden
)
Maar eerlijk gezegd begrijp ik erg weinig van de opzet van het workbook. Waarom wil je een offerte maken op basis van dropdowns? Dan kan je toch net zo goed gelijk in de offerte de juiste producten en materialen opnemen? En wát bedoel je met die "volgende vaste lijn" die terug moet komen?
Maar goed, omdat ik iets voor je wilde betekenen heb ik je workbook iets aangepast door te werken met echte Excel Tabellen maar verder je opzet wel vast te houden. Dat is handiger met je dropdowns omdat die dan automatisch "meegroeien" als er producten of materialen worden toegevoegd. Ook van je offerte heb ik een Table gemaakt, omdat je daardoor in de code niet krampachtig die DataValidaties moet gaan zitten opbouwen, maar regelt Excel dat keurig voor je.
Ik vrees dat je er niet zoveel mee kan in je eigen workbook die er ongetwijfeld veel voller uit ziet met meer data en opmaak. Evenwel is het dan een voorbeeldje hoe het ook zou kunnen (als 1 van de wegen naar Rome
). Zie bijlage...