Kan je dit eens verklaren?
Volgens mijn ervaringen wijst dit juist erg sterk in de richting van een hardware defect. Als een systeemherstel zou helpen dan zou ik erg verrast zijn. (en blij voor Laurens) 
Indien het een hardware defect zou zijn, zou het me verbazen dat de TS dit zou kunnen doen:
citaat van laurens (eerste bericht)"De lijn is alleen gedeeltelijk weg als ik een 'spierwit' scherm voor de lijn 'zet'."
Aangezien het na installatie van een programma begonnen is, zou het wel erg toevallig zijn als er op datzelfde moment een hardware probleem optrad...
@laurens: heb je via software een uninstall van "Magentic by Incredimail" gedaan? Wellicht is niet alles verwijderd...
Klik ook eens met rechtermuisknop op een lege plaats op het bureaublad/ eigenschappen/ bureaublad/bureaublad aanpassen/Website (daar moet enkel "Mijn huidige introductiepagina" staan, de andere meldingen mag je verwijderen)
Indien daar niets te vinden is: start/uitvoeren/msconfig/opstarten kijk of er iets te vinden is dat met incredimail of magentic te maken heeft...
Als dat zo is, uitvinken en op toepassen klikken.
Je zal de laptop opnieuw moeten opstarten, er zal een vensterje verschijnen bij de heropstart dat je iets "verandert" hebt, zet een vinkje bij het berichtje dat je die melding niet meer wil krijgen (melding is normaal, je hebt namelijk iets verandert...)
Het
stappenplan zou ook wel eens kunnen helpen
