Help!

PC-Problemen?
De vrijwilligers van Oplossing.be zoeken gratis met u mee!

Hulp bij posten

Recente topics

Auteur Topic: data recovery  (gelezen 1799 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NickyBud

  • Volledig lid
  • **
  • Berichten: 244
  • Geslacht: Vrouw
  • Oplossing.be
data recovery
« Gepost op: 30 december 2021, 14:25:59 »
Allen,

Ik heb een computer (desktop met vermoedelijk windows 7) die niet meer opstart. HDD is niet gepartitioneerd. Ik heb die harde schijf verwijderd en aan mijn pc gehangen om de data er vanaf te halen.
De schijf wordt herkend in de verkenner maar hij wil de map van de gebruiker niet openen. Bovenaan blijft de groene balk gaan tot halverwege het kruisje en that 's it.
Verder heb ik geprobeerd met Recuva en Easeus Data Recovery. Die laatste vindt de map en geeft het aantal bestanden weer. Het gaat om 140 GB. Wanneer ik op herstel klik en kies een andere schijf om op te slaan dan neemt ie echter maar 500 mb over.

Heeft er iemand een idee hoe ik die data van de schijf kan halen?

groetjes,
Nickybud
Windows 10 Pro   NLD 64bit
Intel(R) Core(TM) i3-2310M CPU @ 2.10GHz 800
E7218         
Intel(R) HD Graphics 3000 1809,501953125MB 1600 x 900
High Definition Audio-apparaat
Nr: 1 Model: ADATA SP900
Nr: 2 Model: ST9160821AS
C:\ NTFS 237,53GB 134,20GB 4.004MB
AV: Geen antivirus geïnstalleerd
FW: Windows Firewal Enabled: True

Offline Montagnard

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2.385
  • Geslacht: Man
  • To Windows or not to Windows , that's the question
Re: data recovery
« Reactie #1 Gepost op: 31 december 2021, 08:46:52 »
dit is wat ik er over kan vinden :

You can gain access to this folder by following these steps to take ownership and then grant yourself full access to the folder.
Right-click the folder > Properties
Security tab > Advanced
Click Change to the right of Owner
Enter Users into box and click OK
Enable the checkbox Replace owner on subcontainers and objects then click Apply
If prompted that You do not have permissions to read... click Yes
Completely close out of the Advanced Security Settings dialog
Right-click the folder > Properties
Security tab > Edit...
Add...
Enter Users into box and click OK
Enable the Full Control checkbox then click OK

en dan nog volgende : https://www.ct.nl/hotline/geen-toegang-map-windows/

lukt het nog niet ? ik heb een registersleutel als bijlage toegevoegd :
1) sla die sleutel op in je C partitie
2) verander de uitgang van "bak" naar "reg" ( je zal een waarschuwing krijgen maar die mag je negeren , ik heb dit gedaan uit veiligheid overwegingen).
3) dubbel klik nu op het bestandje en bevestig bij "ben je zeker"...
4) klik nu eens rechts op die gebruikersmap , "change owner" en kies daar een gebruiker , kijk of je de map nu wél kan openen...

Succes !

Mvg,
Arnold.
HP ProBook 450 G3 15 inch
OS : Windows 11 Pro NLD 64bit
Intel(R) Core(TM) i5-6200U CPU @ 2.30GHz
16 GB  Vengeance 2666 MHz
KINGSTON SA400S37480G - 447,13 GB als bootdisk
WD Blue Solid state 2 TB - intern - M.2 2280 - SATA als datadisk
AV: Windows Defender
FW: Windows Firewal

Offline NickyBud

  • Volledig lid
  • **
  • Berichten: 244
  • Geslacht: Vrouw
  • Oplossing.be
Re: data recovery
« Reactie #2 Gepost op: 03 januari 2022, 12:22:39 »
Beste Arnold,

Allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar, en dit geldt voor het hele helpersteam. 

Ik heb al uw suggesties geprobeerd en telkens denk ik dat het gaat lukken maar dan duurt het UREN eer ik verder kan. d.w.z. dat het wel lijkt dat ie ipv toegangsrechten toekennen hij alle mappen doorloopt. Met oudejaarsavond had ik hem gewoon laten doorlopen tot 's morgens en nog was ie niet klaar. Ik doe dus ergens iets fout. (niet zo verwonderlijk als je weet dat ik op school gebuisd was voor netwerken  :-[)

Toen dacht ik om die map als administrator te openen maar dat stond er intussen niet meer bij.  :'( Ik vermoedde dat de oorzaak lag bij mijn geklooi bij die netwerkinstellingen. Daarom heb ik de schijf aan een andere computer gehangen en hier kon ik kiezen: "toegang verlenen tot" -> "specifieke personen" en dan heb ik mijn administrator account gekozen en gezegd "items delen".
Maar nu is ie daar intussen ook alweer een uur mee bezig. Ik krijg gewoon in de verkenner die groene balk te zien die aangeeft dat ie ergens mee bezig is. Dus geen zwart DOS scherm met alle items.

Is het normaal dat het allemaal zo lang duurt of heb jij een idee wat ik fout doe?

groetjes,
nickybud





Windows 10 Pro   NLD 64bit
Intel(R) Core(TM) i3-2310M CPU @ 2.10GHz 800
E7218         
Intel(R) HD Graphics 3000 1809,501953125MB 1600 x 900
High Definition Audio-apparaat
Nr: 1 Model: ADATA SP900
Nr: 2 Model: ST9160821AS
C:\ NTFS 237,53GB 134,20GB 4.004MB
AV: Geen antivirus geïnstalleerd
FW: Windows Firewal Enabled: True

Offline Montagnard

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2.385
  • Geslacht: Man
  • To Windows or not to Windows , that's the question
Re: data recovery
« Reactie #3 Gepost op: 03 januari 2022, 16:13:08 »
ik heb geen idee wat er zou mislopen , moeilijk om van hier uit te oordelen..
wat ik je nog kan aanraden : hang die HD aan je computer en start je computer op met een "live linux" DVD/usb bootable medium , dan zou je normaal moeten gewoon toegang hebben tot die gebruikersmap , dan gewoon de inhoud kopiëren naar een ander medium.
https://wiki.ubuntu-nl.org/InstallatieLiveUSB

Mvg,
Arnold.
HP ProBook 450 G3 15 inch
OS : Windows 11 Pro NLD 64bit
Intel(R) Core(TM) i5-6200U CPU @ 2.30GHz
16 GB  Vengeance 2666 MHz
KINGSTON SA400S37480G - 447,13 GB als bootdisk
WD Blue Solid state 2 TB - intern - M.2 2280 - SATA als datadisk
AV: Windows Defender
FW: Windows Firewal

Offline NickyBud

  • Volledig lid
  • **
  • Berichten: 244
  • Geslacht: Vrouw
  • Oplossing.be
Re: data recovery
« Reactie #4 Gepost op: 04 januari 2022, 20:28:46 »
Beste Arnold,

Het is gelukt. Ik heb op een oude laptop Linux geïnstalleerd en daar lukte het wel om die harde schijf uit te lezen.
Dan de mappen gekopieerd naar een externe HD en getest op een Windows computer en ik heb alle data terug.  \o/

Heel erg bedankt voor de nuttige tips.  _/-\o_

groetjes,
Monique
Windows 10 Pro   NLD 64bit
Intel(R) Core(TM) i3-2310M CPU @ 2.10GHz 800
E7218         
Intel(R) HD Graphics 3000 1809,501953125MB 1600 x 900
High Definition Audio-apparaat
Nr: 1 Model: ADATA SP900
Nr: 2 Model: ST9160821AS
C:\ NTFS 237,53GB 134,20GB 4.004MB
AV: Geen antivirus geïnstalleerd
FW: Windows Firewal Enabled: True

Offline Montagnard

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2.385
  • Geslacht: Man
  • To Windows or not to Windows , that's the question
Re: data recovery
« Reactie #5 Gepost op: 05 januari 2022, 08:16:40 »
Dag Monique,
blij te lezen dat ik je heb kunnen helpen ! nog een fijne dag...
Mvg,
Arnold.
HP ProBook 450 G3 15 inch
OS : Windows 11 Pro NLD 64bit
Intel(R) Core(TM) i5-6200U CPU @ 2.30GHz
16 GB  Vengeance 2666 MHz
KINGSTON SA400S37480G - 447,13 GB als bootdisk
WD Blue Solid state 2 TB - intern - M.2 2280 - SATA als datadisk
AV: Windows Defender
FW: Windows Firewal

 


www.combell.com