* *

Help!

Problemen met uw pc? De vrijwilligers van Oplossing.be zoeken gratis met u mee! 8)

Meer weten over Oplossing.be?

Hoe stel ik een vraag?

Hulp bij posten

Recent

Forum beveiliging

Beste leden en gasten.
De laatste dagen hebben we dit forum veiliger gemaakt voor Uw data, veiliger tegen hackers.
We zijn nu een gecertificeerd https-forum.
Dat houd in dat alle data versleuteld wordt verzonden.
Met heel veel dank aan Kerstman2018.

Auteur Topic: updates  (gelezen 1495 keer)

Offline vanlens

  • Nieuw lid
  • Berichten: 5
  • Geslacht: Vrouw
  • Oplossing.be
updates
« Gepost op: 12 februari 2018, 11:54:06 »
ik krijg sinds geruime tijd de melding.. windows voorbereiden, sluit de computer niet, ..wat kan ik daaraan doen?

VanLens
Windows 10 Home   GBR 64bit
Intel(R) Core(TM) i5-6400 CPU @ 2.70GHz 2712
2B47
AMD Radeon (TM) R5 M320 2048MB 1920 x 1080
Realtek High Definition Audio
Nr: 1 Model: TOSHIBA DT01ACA100
Nr: 2 Model: SAMSUNG MZ7LN256HCHP-000H1
C:\ NTFS 212,91GB 117,57GB 8 092MB
AV: Geen antivirus ge´nstalleerd
FW: Windows Firewal Enabled: True

Offline Stegisoft

  • Globale Moderator
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2.000
  • Geslacht: Man
Re: updates
« Reactie #1 Gepost op: 12 februari 2018, 12:43:16 »
Open Opdrachtprompt als administrator en kopieer onderstaande tekst:

net stop wuauserv  en dan enter

Daarna

dism /online /cleanup-image /restorehealth en dan enter

Daarna

rename c:\windows\SoftwareDistribution softwaredistribution.old

wachten tot klaar is.

Dan exit

Dan niks meer doen tot er weer een melding krijgt van Windows
Opgelet: sommige update kunnen erg lang duren.

Groetjes

Stegisoft
Windows 10 64 bits
Intel Core i7 5820K @ 3.30GHz
16,0GB Dual-Kanaal Onbekend @ 1197MHz
EVGA INTERNATIONAL CO.LTD 131-HE-E095
NVIDIA GeForce GTX 960
238GB NVMe Samsung SSD 950 (M2 SSD)
Samsung SSD 850 PRO 512GB - Samsung SSD 850 EVO 500GB
ASUS BC-12D2HT (Blu-ray - DVD-RW)
ASUS Essence STX II Audio Device
Waterkoeling Corsair Hydro Series H100i V2

Offline SoftAid

  • Administrator
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 17.099
  • Geslacht: Man
  • Nobody is perfect, not even me...
Re: updates
« Reactie #2 Gepost op: 12 februari 2018, 17:20:59 »
ik krijg sinds geruime tijd de melding.. windows voorbereiden, sluit de computer niet, ..wat kan ik daaraan doen?
Hallo vanlens,

Welkom op Oplossing.be  :)

Krijg je een foutmelding in de aard van codes zoals: 0x80073712, 0x800705B4, 0x80004005, 0x8024402F, 0x80070002, 0x80070643, 0x80070003, 0x8024200B, 0x80070422, 0x80070020.


:) SoftAid :)             
« Laatst bewerkt op: 12 februari 2018, 21:40:45 door SoftAid »
Wegens veelvuldig melden van dubbelposten, het posten op verschillende help-fora van dezelfde vraag, zijn de gedragsregels op dit forum aangepast. Dubbelposten dient in de toekomst op voorhand gemeld te worden, met een melding en een link naar het topic op de andere site. De helpers wensen een weinig respect voor de inspanningen die ze doen om mensen te helpen. Je doet jezelf ook een plezier. Door je dubbelposten te melden wordt je vraag op meerdere fora beantwoord.

Offline SoftAid

  • Administrator
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 17.099
  • Geslacht: Man
  • Nobody is perfect, not even me...
Re: updates
« Reactie #3 Gepost op: 12 februari 2018, 21:42:49 »
Hallo vanlens,

ik heb je systeemgegevens in je profiel (onder elk van je berichten) gezet, zo zien de helpers met welke systemen ze rekening moeten houden.

Windows 10 dus. Heb je geprobeerd de raadgevingen van Stegisoft op te volgen? Is alles duidelijk?

:) SoftAid :)             
Wegens veelvuldig melden van dubbelposten, het posten op verschillende help-fora van dezelfde vraag, zijn de gedragsregels op dit forum aangepast. Dubbelposten dient in de toekomst op voorhand gemeld te worden, met een melding en een link naar het topic op de andere site. De helpers wensen een weinig respect voor de inspanningen die ze doen om mensen te helpen. Je doet jezelf ook een plezier. Door je dubbelposten te melden wordt je vraag op meerdere fora beantwoord.

Offline vanlens

  • Nieuw lid
  • Berichten: 5
  • Geslacht: Vrouw
  • Oplossing.be
Re: updates
« Reactie #4 Gepost op: 12 februari 2018, 21:48:43 »
softaid,

ik krijg zo geen codes zoals je die beschrijft met cijfers en ik heb wat moeilijkheden met het vinden van berichten maar daar kom ik wel uit...en nee, ik heb het niet klaargekregen wat stegisoft me aangeraden heeft...ik hoop dat het wel gaat lukken want het is knap vervelend...

bedankt om alles in orde te maken, ik hoop enkel dat de leden geduld hebben met mij, veel geduld...

VanLens
Windows 10 Home   GBR 64bit
Intel(R) Core(TM) i5-6400 CPU @ 2.70GHz 2712
2B47
AMD Radeon (TM) R5 M320 2048MB 1920 x 1080
Realtek High Definition Audio
Nr: 1 Model: TOSHIBA DT01ACA100
Nr: 2 Model: SAMSUNG MZ7LN256HCHP-000H1
C:\ NTFS 212,91GB 117,57GB 8 092MB
AV: Geen antivirus ge´nstalleerd
FW: Windows Firewal Enabled: True

Offline SoftAid

  • Administrator
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 17.099
  • Geslacht: Man
  • Nobody is perfect, not even me...
Re: updates
« Reactie #5 Gepost op: 12 februari 2018, 21:54:52 »
Hallo vanlens,

Geduld is onze middennaam  ;) :)

Voor Windows 10:
Klik op het Vergrootglas (= Zoeken in Windows) naast de knop Start, en typ cmd in het zoekvenster.
Rechtsklik op Opdrachtprompt, bovenaan, en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
Als u wordt gevraagd om een beheerderswachtwoord, typt u het wachtwoord of, als er om toestemming gevraagd wordt, klik op "Ja".
Een zwart venster, de opdrachtprompt, opent.

Kopieer (Ctrl+C) de tekst net stop wuauserv en plak deze (Ctrl+V) in het zwarte opdrachtvenster en druk op Enter
Doe nu hetzelfde met volgende opdracht:
    dism /online /cleanup-image /restorehealth
En daarna ook deze.
    rename c:\windows\SoftwareDistribution softwaredistribution.old

Als de opdracht is voltooid typ dan Exit in het opdrachtvenster en druk op Enter

Probeer de Updates opnieuw uit te voeren.
Opgelet: Wees geduldig, sommige updates kunnen erg lang duren.

:) SoftAid :)             
Wegens veelvuldig melden van dubbelposten, het posten op verschillende help-fora van dezelfde vraag, zijn de gedragsregels op dit forum aangepast. Dubbelposten dient in de toekomst op voorhand gemeld te worden, met een melding en een link naar het topic op de andere site. De helpers wensen een weinig respect voor de inspanningen die ze doen om mensen te helpen. Je doet jezelf ook een plezier. Door je dubbelposten te melden wordt je vraag op meerdere fora beantwoord.

Offline vanlens

  • Nieuw lid
  • Berichten: 5
  • Geslacht: Vrouw
  • Oplossing.be
Re: updates
« Reactie #6 Gepost op: 12 februari 2018, 23:46:17 »
ik probeer er de printscreen bij te doen, dit is hetzelfde als dat van stegisoft maar ik krijg het niet uitgevoerd...

sorry hoor

Windows 10 Home   GBR 64bit
Intel(R) Core(TM) i5-6400 CPU @ 2.70GHz 2712
2B47
AMD Radeon (TM) R5 M320 2048MB 1920 x 1080
Realtek High Definition Audio
Nr: 1 Model: TOSHIBA DT01ACA100
Nr: 2 Model: SAMSUNG MZ7LN256HCHP-000H1
C:\ NTFS 212,91GB 117,57GB 8 092MB
AV: Geen antivirus ge´nstalleerd
FW: Windows Firewal Enabled: True

Offline Stegisoft

  • Globale Moderator
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2.000
  • Geslacht: Man
Re: updates
« Reactie #7 Gepost op: 13 februari 2018, 00:27:04 »
Dan Vanlens,

Wat krijg je niet uitgevoerd?
net stop wuauserv
Dan is het meestal normaal met de nieuwe update van tegenwoordig.

Ga onderaan rechts op vergrootglas en typ S en dan ziet je service
Klik daarop en scroll naar beneden en zoek daar Windows update en dubbelklik erop
Verander handmatig in uitschakelen.

Doe dan verder met opdrachtprompt als administrator.

Groetjes

Stegisoft
Windows 10 64 bits
Intel Core i7 5820K @ 3.30GHz
16,0GB Dual-Kanaal Onbekend @ 1197MHz
EVGA INTERNATIONAL CO.LTD 131-HE-E095
NVIDIA GeForce GTX 960
238GB NVMe Samsung SSD 950 (M2 SSD)
Samsung SSD 850 PRO 512GB - Samsung SSD 850 EVO 500GB
ASUS BC-12D2HT (Blu-ray - DVD-RW)
ASUS Essence STX II Audio Device
Waterkoeling Corsair Hydro Series H100i V2

Offline vanlens

  • Nieuw lid
  • Berichten: 5
  • Geslacht: Vrouw
  • Oplossing.be
Re: updates
« Reactie #8 Gepost op: 13 februari 2018, 20:47:10 »
heb gedaan wat je zei, windows update uitgeschakeld, dit is het resultaat, voor zover ik er iets van snap en dat is niet veel...is dit toch niet juist....

Windows 10 Home   GBR 64bit
Intel(R) Core(TM) i5-6400 CPU @ 2.70GHz 2712
2B47
AMD Radeon (TM) R5 M320 2048MB 1920 x 1080
Realtek High Definition Audio
Nr: 1 Model: TOSHIBA DT01ACA100
Nr: 2 Model: SAMSUNG MZ7LN256HCHP-000H1
C:\ NTFS 212,91GB 117,57GB 8 092MB
AV: Geen antivirus ge´nstalleerd
FW: Windows Firewal Enabled: True

Offline SoftAid

  • Administrator
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 17.099
  • Geslacht: Man
  • Nobody is perfect, not even me...
Re: updates
« Reactie #9 Gepost op: 13 februari 2018, 20:54:34 »
Hallo vanlens,

Een heel pak werk, maar DIT komt van Microsoft zelf.




Als je "Hulp op afstand" wilt dan nemen we je PC even over om deze acties door te voeren.
  • Download het tooltje TeamViewerQS (KLIK) en start het.
  • Je ziet een ID xxx xxx xxx   en een WachtWoord xxxx
  • Stuur het ID en het WW per gewone mail naar SoftAid@oplossing.be
  • Laat het venstertje van TeamViewer open staan.

Voorbeeld van het TeamViewerQS venster met het Uw ID: xxx xxx xxx   en het Wachtwoord: xxxx


:) SoftAid :)             
Wegens veelvuldig melden van dubbelposten, het posten op verschillende help-fora van dezelfde vraag, zijn de gedragsregels op dit forum aangepast. Dubbelposten dient in de toekomst op voorhand gemeld te worden, met een melding en een link naar het topic op de andere site. De helpers wensen een weinig respect voor de inspanningen die ze doen om mensen te helpen. Je doet jezelf ook een plezier. Door je dubbelposten te melden wordt je vraag op meerdere fora beantwoord.

Offline vanlens

  • Nieuw lid
  • Berichten: 5
  • Geslacht: Vrouw
  • Oplossing.be
Re: updates
« Reactie #10 Gepost op: 13 februari 2018, 21:18:40 »
willen we dan best een avond en uur afspreken...ik heb teamviewer nog maar waarschijnlijk een oude versie, ik zal diegene die jij voorstelt downloaden maar eerst verwijderen via config.scherm
Windows 10 Home   GBR 64bit
Intel(R) Core(TM) i5-6400 CPU @ 2.70GHz 2712
2B47
AMD Radeon (TM) R5 M320 2048MB 1920 x 1080
Realtek High Definition Audio
Nr: 1 Model: TOSHIBA DT01ACA100
Nr: 2 Model: SAMSUNG MZ7LN256HCHP-000H1
C:\ NTFS 212,91GB 117,57GB 8 092MB
AV: Geen antivirus ge´nstalleerd
FW: Windows Firewal Enabled: True

Offline SoftAid

  • Administrator
  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 17.099
  • Geslacht: Man
  • Nobody is perfect, not even me...
Re: updates
« Reactie #11 Gepost op: 13 februari 2018, 21:20:42 »
Hallo vanlens,

Prima voor mij. Ik zie het mailtje wel binnen komen, en zal je dan zo snel mogelijk contacteren.

Groeten,

:) SoftAid :)             
Wegens veelvuldig melden van dubbelposten, het posten op verschillende help-fora van dezelfde vraag, zijn de gedragsregels op dit forum aangepast. Dubbelposten dient in de toekomst op voorhand gemeld te worden, met een melding en een link naar het topic op de andere site. De helpers wensen een weinig respect voor de inspanningen die ze doen om mensen te helpen. Je doet jezelf ook een plezier. Door je dubbelposten te melden wordt je vraag op meerdere fora beantwoord.

 


www.combell.com