Help!

PC-Problemen?
De vrijwilligers van Oplossing.be zoeken gratis met u mee!

Hulp bij posten

Recente topics

Auteur Topic: garantie als particulier  (gelezen 3485 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline tommy0777

  • Volledig lid
  • **
  • Berichten: 142
  • Geslacht: Man
  • Oplossing.be
garantie als particulier
« Gepost op: 16 februari 2015, 14:04:08 »
Hallo,

Ik vraag me het volgende af wanneer ik harde schijven koop van een
particulier zonder aankoopbon  en op deze schijven is nog garantie dit heb ik kunnen nagaan via de website van het merk van Western Digital. Door een  warrantycheck.
https://wdsupport.wdc.com/warranty/warrantycheck.asp?custtype=end

Kan ik dan ingeval er binnen deze tijd een harde schijf stuk gaat  toch nog garantie krijgen als particulier als ik de harde schijf naar dit adres stuur en ik geen aankoopbon heb ?(zie eventueel link voor nog verdere informatie)
 Belgium, Netherlands and Luxembourg
CEVA Freight Holland
WD RMA Collection Centre Services
Folkstoneweg 182
1118 LN Schiphol Airport
The Netherlands

End User Customers, Businesses, Resellers, & myWD Partners
For product replacement (RMA) and RMA status, please log into WD Support Portal.


https://support.wdc.com/warranty/index.asp?wdc_lang=en

https://support.wdc.com/warranty/rmaaddress.asp?custtype=end&lang=en

alvast bedankt voor u tijd.



Offline tommy0777

  • Volledig lid
  • **
  • Berichten: 142
  • Geslacht: Man
  • Oplossing.be
Re: garantie als particulier
« Reactie #1 Gepost op: 16 februari 2015, 14:32:58 »
Op de schijven is normaal 5 jaar garantie nu nog maar 2 jaar

Offline Carlo

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2.123
  • Geslacht: Man
  • Ken er niet alles van, maar zal 't proberen!
Re: garantie als particulier
« Reactie #2 Gepost op: 16 februari 2015, 16:54:55 »
Als je op de site "Warranty check" van de fabrikant kijkt en de serialnr van je harddisk intikt, dan kan je weten als je harddisk nog in garantie kan vervangen worden.

Is dit het geval, dan moet je een e-mail opsturen, zeggen dat je geen factuur meer vindt en een RMA nr aanvragen .
Eens je deze nummer hebt, dan moet je het op de verpakking van de harddisk goed zichtbaar opschrijven, de harddisk (goed verpakt en op je kosten) terugsturen  en op een nieuwe wachten.
Normaal worden geen schijven aanvaard zonder RMA nr.

Ik zeg je dit uit eigen ervaring, bij mij heeft het gewerkt, maar ik weet natuurlijk niet als de regels ondertussen veranderd zijn.

Proberen kost niets.
ASUS P8Z68-V LM, i7 3770 4x3.40GHz, 12Gb DDR3 RAM
nVidia GTX 750, 2Gb DDR3
SSD: Kingston 128Gb, Windows 10 Pro EN x64
        Kingston 240Gb, Windows 11 Pro EN x64
SATA: WD 1+3+2Tb - BluRay RW: HL-DT-ST BD-RE GGW-H20L
Fritz!Box 7530, Mesh met 2xFritz!Box 7430
VDSL, ISP=Edpnet, IE11, Edge – WLM2012
Laptop: ASUS Vivobook 17, AMD Ryzen7, 8GbRAM
SSD: 512GB W11&W10 Home dual boot + SATA: 1TB
Tablets: Asus Nexus7 - iPad Air1, GSM: Huawei P Smart+

Offline tommy0777

  • Volledig lid
  • **
  • Berichten: 142
  • Geslacht: Man
  • Oplossing.be
Re: garantie als particulier
« Reactie #3 Gepost op: 16 februari 2015, 17:04:41 »
Als je op de site "Warranty check" van de fabrikant kijkt en de serialnr van je harddisk intikt, dan kan je weten als je harddisk nog in garantie kan vervangen worden.

Is dit het geval, dan moet je een e-mail opsturen, zeggen dat je geen factuur meer vindt en een RMA nr aanvragen .
Eens je deze nummer hebt, dan moet je het op de verpakking van de harddisk goed zichtbaar opschrijven, de harddisk (goed verpakt en op je kosten) terugsturen  en op een nieuwe wachten.
Normaal worden geen schijven aanvaard zonder RMA nr.

Ik zeg je dit uit eigen ervaring, bij mij heeft het gewerkt, maar ik weet natuurlijk niet als de regels ondertussen veranderd zijn.

Proberen kost niets.
Is er een speciaal vak waar je dat moet opgeven dat je al dan niet een factuur hebt bij de RMA nummer aanvraag?Het zijn schijven die ik overweeg te kopen waar nog garantie op is.

Had u de schijven zelf nieuw in een winkel gekocht of waren het ook schijven die je bij particulier gekocht had dus niet nieuw?

Offline Carlo

  • Ambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2.123
  • Geslacht: Man
  • Ken er niet alles van, maar zal 't proberen!
Re: garantie als particulier
« Reactie #4 Gepost op: 17 februari 2015, 10:33:49 »
Een schijf had ik op een beurs gekocht, had niet eraan gedacht een bonnetje te vragen en ook geen gekregen, een andere had ik gewoon uit een container gehaald, maar was nog in garantie.

Ik heb gewoon een e-mail geschreven en gevraagd wat moest ik doen, aangezien ik twee schijven had die nog in garantie waren maar geen aankoopbon.

Ze hebben me dan geantwoord dat ik moest een RMA aanvragen en dan de schijven terugsturen. Zo is alles begonnen.

Succes!
ASUS P8Z68-V LM, i7 3770 4x3.40GHz, 12Gb DDR3 RAM
nVidia GTX 750, 2Gb DDR3
SSD: Kingston 128Gb, Windows 10 Pro EN x64
        Kingston 240Gb, Windows 11 Pro EN x64
SATA: WD 1+3+2Tb - BluRay RW: HL-DT-ST BD-RE GGW-H20L
Fritz!Box 7530, Mesh met 2xFritz!Box 7430
VDSL, ISP=Edpnet, IE11, Edge – WLM2012
Laptop: ASUS Vivobook 17, AMD Ryzen7, 8GbRAM
SSD: 512GB W11&W10 Home dual boot + SATA: 1TB
Tablets: Asus Nexus7 - iPad Air1, GSM: Huawei P Smart+

 


www.combell.com